Goodyear, una dintre cele mai mari companii de anvelope din lume, anunță introducerea logo-ului Goodyear EV-Ready pentru toate anvelopele noi începând cu 2024. Noua etichetă reflectă adaptarea la nevoile în creștere ale mobilității electrice și evidențiază tehnologiile specifice pentru vehiculele electrice și hibride plug-in.
De asemenea, îi ajută pe dealeri să își eficientizeze procesele de vânzare și să-și reducă complexitatea inventarului, deoarece va fi prezentă și în PriCat și în sistemul Goodyear MyWay pentru a facilita identificarea clienților.
S&P Global preconizează că 97% din producția de vehicule noi din Europa va fi cel puțin parțial electrificată până în 2029, iar 61% dintre acestea vor fi complet electrice.
În decurs de un deceniu, această tendință ar reprezenta o creștere a lansărilor de noi autovehicule rutiere în Europa, care vor fi probabil vehicule electrice (EV), astfel încât, în mod natural, Goodyear va fi în prima linie a acestor evoluții.
Pentru a se asigura că șoferii de vehicule electrice au parte de performanțe optime, zgomot redus și durată de viață prelungită a anvelopelor, Goodyear a dezvoltat un set de tehnologii pentru a completa vehiculele electrice, precum și vehiculele cu alte sisteme de propulsie.
Printre aceste inovații se numără tehnologia SoundComfort, care asigură reducerea zgomotului interior creat de interacțiunea dintre anvelope și șosea în cazul EV-urilor silențioase. Această tehnologie are potențialul de a reduce zgomotul interior cu până la 50%, ceea ce este esențial pentru a asigura o călătorie liniștită și confortabilă într-un vehicul electric.
În plus, greutatea suplimentară și cuplul sporit al vehiculelor electrice înseamnă că uzura anvelopelor EV poate fi mult mai substanțială în comparație cu cea a vehiculelor tradiționale cu combustie. Tehnologia Mileage Plus de la Goodyear oferă șoferilor posibilitatea de a maximiza durata de viață a anvelopelor și de a călători mai departe cu fiecare set.
De asemenea, tehnologiile Goodyear cu rezistență redusă la rulare contribuie la reducerea consumului de energie și la extinderea autonomiei de rulare, care poate fi obținută prin optimizarea structurii anvelopei, în combinație cu dezvoltarea de compuși inovatori și reglarea aerodinamică a designului pereților laterali.
Mulți producători de automobile de top au ales Goodyear ca anvelope de echipare originală pentru lansările lor recente de vehicule electrice și PHEV, ceea ce înseamnă că Goodyear este acum furnizor de echipamente originale pentru aproximativ 50% din vehiculele electrice europene. Acest lucru demonstrează încrederea pe care acești producători de top o au în produsele și tehnologiile Goodyear.
Pe lângă logo-ul EV pentru anvelopele de schimb, Goodyear prezintă și alte două etichete pentru dotările sale de echipamente originale (OE) concepute pentru vehiculele electrice și vehiculele electrice hibride plug-in. Noile etichete, cunoscute sub numele de Goodyear Electric Drive Technology (EDT) și Electric Drive Ready (EDR), vor evidenția în mod proeminent anvelopele OE EV și PHEV. Aceste etichete semnifică încorporarea unei game personalizate de tehnologii pentru a răspunde nevoilor specifice ale unui anumit vehicul, cum ar fi combinația capacității de încărcare, performanțele specifice de manevrabilitate și zgomot, precum și alte criterii.
„Goodyear are o istorie bogată în ceea ce privește calitatea și performanța în tehnologia anvelopelor. Pe măsură ce vehiculele EV și PHEV pun un accent mai mare pe atributele de motorizare, cum ar fi reducerea zgomotului, confortul, durabilitatea și rezistența la rulare, suntem mândri că putem oferi anvelope pregătite pentru EV în întreaga noastră gamă, asigurându-ne că toți șoferii pot profita de roadele deceniilor de cercetare și dezvoltare Goodyear în domeniul tehnologiei anvelopelor. Așteptăm cu nerăbdare să vedem noul nostru logo Goodyear EV-Ready pe toate anvelopele noi de la începutul anului 2024.”,
a declarat Laurent Colantonio, Senior Director Technology Consumer Tires EMEA Goodyear.

Goodyear a atins un nou nivel de inovație în gestionarea anvelopelor pentru industria Off-The-Road (OTR), realizând prima integrare a datelor într-un sistem terță parte în soluțiile sale de management al anvelopelor. Utilizatorii pot obține o viziune mai cuprinzătoare asupra stării anvelopelor și a performanțelor vehiculului, datorită integrării de către Hiboo a datelor care provin de la Goodyear TPMS Heavy Duty.
Flotele de vehicule off-road, la fel ca și omologii lor de pe șosea, se confruntă cu un efort continuu de a-și îmbunătăți eficiența operațională. Opririle neașteptate ale vehiculelor și presiunea necorespunzătoare a anvelopelor pot genera costuri ridicate de avarie. Cheia pentru a susține aceste cerințe constă în exploatarea puterii integrării datelor.
Flotele Goodyear TPMS HEAVY DUTY pot fi monitorizate pentru a detecta presiunea și temperatura anvelopelor, precum și scurgerile de aer sau problemele mecanice, ceea ce permite monitorizarea proactivă și întreținerea preventivă a acestora. Goodyear este renumită de mult timp pentru tehnologiile și inovațiile sale în materie de anvelope, tot astfel și pentru disponibilitatea de a se adapta integrării datelor și conectivității cu sisteme terțe. Noua integrarea le va permite operatorilor de flote să utilizeze fără probleme ofertele Goodyear cu alte platforme, deblocând noi posibilități de luare a deciziilor bazate pe date.
Prin implicarea activă în raport cu cerințele partenerilor de afaceri, Goodyear și-a adaptat sistemele pentru a asigura o integrare perfectă, favorizând o experiență mai eficientă și mai ușor de utilizat. Fie că este vorba de echipamente originale sau de necesitățile de pe piața secundară, Goodyear oferă soluții care se pot integra fără probleme în infrastructura existentă a unei flote. Acest lucru nu numai că simplifică procesul de integrare, dar asigură și valorifică întregul potențial al datelor despre anvelope.

De asemenea, Goodyear colaborează cu platforma franceză de integrare a datelor Hiboo pentru a-și completa oferta cu capacități avansate de analiză și gestionare a datelor. Datele clienților, cum ar fi geolocalizarea și evenimentele TPMS sau alertele de la Goodyear TPMS HEAVY DUTY, pot fi transmise fără probleme către platforma de date Hiboo, oferind utilizatorilor o vedere unică a stării anvelopelor și a performanțelor vehiculului.
Mai mult, colaborarea dintre Goodyear și Hiboo merge dincolo de schimbul de date. Prin combinarea sistemelor lor, Goodyear poate acum să trimită datele procesate de alertă a anvelopelor către platforma Hiboo, permițând avertizări în timp real pentru clienți. Această caracteristică le permite managerilor de flote să abordeze în mod proactiv problemele legate de anvelope, susținând siguranța și reducând timpii morți.
„Suntem încântați să constatăm că integrarea datelor Goodyear cu platforma Hiboo oferă managerilor de flote o imagine de ansamblu holistică și cuprinzătoare a performanțelor flotei lor. În același timp, clienții pot accesa în continuare aplicațiile Goodyear Fleethub și Goodyear Driverhub pentru informații mai detaliate, asigurându-se că au toate instrumentele de care au nevoie pentru o gestionare reușită a flotei.”,
a precizat Yves Sinner, șeful departamentului de soluții de gestionare a produselor la Goodyear.
„Cooperarea dintre Goodyear și Hiboo exemplifică potențialul transformațional al integrării datelor în industria transporturilor. Prin valorificarea puterii datelor, managerii de flote pot lua decizii în cunoștință de cauză, pot spori siguranța și pot stimula eficiența operațională ca niciodată până acum.”,
a adăugat Clément Bénard, CEO la Hiboo.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit