Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Continental a anunțat un nou parteneriat cu Google Cloud în timpul conferinței de presă din cadrul IAA MOBILITY 2023, prin care integrează inteligența artificială generativă în vehicule. Prin acest acord Continental va deveni unul dintre primii furnizori auto care integrează tehnologiile de date AI și capabilitățile Google Cloud direct în computerele vehiculelor. Astfel, șoferii pot interacționa cu mașinile lor printr-un dialog natural.

Inteligența artificială generativă va permite șoferilor să obțină informații și asistență în diverse situații, cum ar fi găsirea presiunii corecte a anvelopelor când mașina este încărcată la capacitate maximă sau aflarea mai multor informații despre locurile de interes local în timpul călătoriilor. Acest parteneriat aduce împreună expertiza ambelor companii în domeniile auto, software, inteligență artificială și cloud computing.

Continental a prezentat la IAA MOBILITY, integrarea sistemului de inteligență artificială generativă în soluția sa Smart Cockpit High-Performance Computer (HPC) printr-un vehicul demonstrativ. Totodată, potrivit comunicatului de presă, observatorii pieței anticipează că vânzările de computere de înaltă performanță pentru vehicule vor crește semnificativ în următorii zece ani, ajungând la miliarde de euro.

Sistemul de inteligență artificială dezvoltat de Google Cloud le va permite șoferilor să interacționeze în mod eficient cu mașinile lor. Utilizatorii pot adresa întrebări despre hoteluri, atracții turistice sau alte informații relevante pe traseu. De exemplu, pot cere detalii despre o anumită clădire istorică din apropiere, iar sistemul furnizează informații detaliate sub formă de ghid audio în timp real, asemănător unui ghid de muzeu.

De asemenea, acest sistem are acces la informații specifice vehiculului, precum manualul de utilizare, ceea ce înseamnă că poate oferi detalii despre aspecte cum ar fi locația portului USB sau presiunea necesară a anvelopelor, în funcție de starea mașinii.

Inteligența artificială generativă a Google Cloud va permite sistemului să învețe constant pentru a genera conținut nou și de a se adapta la preferințele utilizatorului.

„Împreună cu Google, aducem inteligența artificială în cockpit-ul vehiculelor și creăm o experiență intuitivă pentru șoferi. Bazându-ne pe computerul nostru Smart Cockpit de înaltă performanță, ne așteptăm ca soluția noastră să fie gata pentru producție în doar 18 luni de dezvoltare. În acest fel, viziunea noastră, privind vehiculele definite prin software, începe să devină realitate.”,

a declarat Philipp von Hirschheydt, membrul consiliului executiv Continental și șef al sectorului grupului Automotive, în cadrul conferinței de presă IAA MOBILITY.

Continental adaugă un alt element pentru construcția ecosistemului de la drum la Cloud prin extinderea funcționalităților instrumentelor, divertismentului și asistenței pentru șofer, integrate deja în Smart Cockpit HPC. Această extindere reduce semnificativ timpul și efortul necesar dezvoltării, precum și complexitatea și costurile pentru producătorii auto. Smart Cockpit HPC aduce împreună experiența utilizatorului și performanța sistemului, îndeplinind în același timp cerințele pentru configurații tipice de cockpit cu afișaje pentru șofer și sistem central, ceea ce înseamnă un timp rapid de lansare pe piață, cu un interval de doar 18 luni între primirea comenzii și producție.

Continental a fost primul furnizor în dezvoltarea arhitecturilor de vehicule bazate pe calculatoare de înaltă performanță (HPC). Împreună cu Volkswagen, au introdus în producție primul HPC central destinat întregii game de vehicule electrice ID. Până la sfârșitul anului 2024, se așteaptă ca 30 de modele de vehicule de la diverse companii să fie echipate cu aceste computere de înaltă performanță dezvoltate de Continental.

„Suntem încântați de parteneriatul cu Continental. Vom combina expertiza noastră în software, inteligență artificială și cloud computing cu cunoștințele aprofundate ale Continental în industria auto. Împreună, putem crea o nouă generație de soluții digitale pentru automobile, care sunt mai convenabile și îmbunătățesc siguranța șoferilor și a pasagerilor.”,

a declarat Daniel Holz, vicepreședinte North EMEA la Google Cloud.

Grupul Renault își accelerează digitalizarea cu primul Metaverse industrial. În prezent, 100% din liniile de producție sunt conectate (8.500 de echipamente), 90% din fluxurile de aprovizionare sunt monitorizate în permanență și 100% din datele Supply Chain sunt găzduite în Metaverse-ul Grupului Renault, o replică fidelă a lumii fizice controlate în timp real. Angajată în Industria 4.0 din 2016, tehnologia digitală a dus deja la economii de 780 de milioane de euro. Până în 2025, aceasta va permite realizarea a 320 de milioane de euro de economii diverse, la care se vor adăuga 260 de milioane de euro de economii la stocuri, o reducere cu 60% a timpului de livrare a vehiculelor și o reducere cu 50% a amprentei de carbon a fabricării vehiculelor sale, precum și o reducere semnificativă a ciclurilor de inovare și o contribuție la reducerea cu 60% a costurilor de garanție vizate de Grup.

În fiecare zi, 1 miliard de date sunt colectate în cadrul siturilor industriale ale Grupului Renault. Metaverse asigură o supraveghere în timp real care sporește agilitatea și adaptabilitatea operațiunilor industriale, precum și calitatea producției și a lanțului de aprovizionare. Grupul Renault devine un pionier în acest sector.

Metaversul industrial: patru dimensiuni

Totul începe cu datele. Pentru a colecta date de la toate siturile sale industriale, Grupul Renault a dezvoltat o soluție unică de captare și standardizare a datelor, o platformă de colectare a datelor în masă pentru a alimenta Metaversul industrial și a furniza astfel pârghiile de performanță a procesului de producție în timp real. Această soluție este acum comercializată în parteneriat cu ATOS către alți actori industriali, sub numele de proiectul ID@Scale.

Grupul Renault și-a modelat apoi activele fizice în „digital twins”. Fiecare fabrică are replica sa în lumea virtuală. Ca și fabricile, lanțul de aprovizionare are propriul univers digitalizat. Acesta face parte integrantă din Metaversul industrial și este, de asemenea, controlat în timp real de un turn de control.

Integrarea într-un ecosistem extins. Utilizarea gemenilor digitali este îmbogățită cu date despre furnizori, previziuni de vânzări, informații privind calitatea, dar și cu informații exogene, cum ar fi vremea sau traficul rutier etc., precum și cu inteligența artificială care permite elaborarea de scenarii predictive.

Accelerarea acestei transformări digitale este permisă de convergența tehnologiilor avansate (Cloud, timp real, 3D, Big data). Grupul Renault a dezvoltat o platformă unică de convergență a tehnologiilor necesare pentru a face să funcționeze gemenii digitali și ecosistemele lor într-un mod rezistent.

Împreună, aceste 4 dimensiuni constituie un Metavers industrial complet, persistent și în timp real.

Leitmotiv: Metaversul în serviciul oamenilor

Supravegherea oferită de Metaverse printr-o mai bună vizibilitate a mediului de lucru permite actorilor să câștige agilitate și autonomie în luarea deciziilor. Tehnologiile din lumea jocurilor fac ca experiențele utilizatorilor să fie mai imersive. Acesta este cazul antrenamentelor de pictură realizate în realitate virtuală. Algoritmii de inteligență artificială facilitează capacitatea de anticipare a angajaților, la fel ca și funcțiile de optimizare a fluxurilor și de gestionare pentru experții din Supply Chain.

Pentru a ilustra în mod concret Metaversul său industrial, Grupul Renault a prezentat 32 de studii de caz în cadrul Zilelor Industriei Tech. Iată câteva exemple:

Platforma de gestionare a datelor industriale 4.0 (IDM4.0), dezvoltată de Grupul Renault, colectează toate datele industriale ale Grupului Renault. Stocate în cloud (platforma Google Cloud), aceste date alimentează Metaverse-ul industrial și permit corectarea sau îmbunătățirea procesului de producție în timp real. Din 2019, au fost detectate 300 de alerte și au fost evitate 300 de opriri de producție.

Turnul de control al lanțului de aprovizionare extins este punctul de convergență al meseriilor din lanțul de aprovizionare într-un spațiu dedicat: camera de control. Acest instrument de supervizare globală, care concentrează fluxurile de informații, alertează în timp real asupra riscurilor sau anomaliilor din toate operațiunile de transport și, datorită inteligenței artificiale, propune scenarii optimizate de gestionare a crizelor.

Decarbonizarea industriei ca pârghie pentru independența energetică. Grupul Renault s-a angajat să fie Net Zero Carbon până în 2025 pentru divizia ElectriCity și uzina de la Cléon, până în 2030 pentru siturile de producție din Europa și până în 2050 pentru toate instalațiile industriale din întreaga lume. Monitorizarea în timp real a amprentei de carbon a echipamentelor și a capacității de transport va fi o pârghie importantă pentru atingerea traiectoriei și a unui mix de energie regenerabilă de 50% în Franța până în 2026 și de 100% până în 2030. „Acest Metaverse industrial este unic și ne permite să activăm pârghii de eficiență și de performanță până acum invizibile, în beneficiul oamenilor și al mediului. Gestionarea datelor la nivel de grup ne permite, de exemplu, să monitorizăm în detaliu consumul de energie al tuturor siturilor noastre industriale și neindustriale și, mai ales, să le optimizăm în timp real atunci când o instalație este oprită”, a declarat Patrice Haettel, vicepreședinte, Strategie industrială și inginerie.