Ad
Ad
Ad
Ad

Dacia a anunțat că începând cu 2 iunie modelul Bigster mild hybrid-G 140 este disponibil în România pentru comenzi. Versiunea include toate elementele esențiale așteptate de clienții din segmentul C-SUV, punând accent pe confort și caracter practic.

De asemenea, poate fi achiziționat la un preț de pornire de 19.800 Euro (TVA inclus), prin programul Rabla și cu Dacia Credit. În funcție de versiunea aleasă, Bigster mild hybrid-G 140 dispune o gamă variată de echipamente.

În premieră, Dacia oferă un motor turbo de 1,2 litri cu 3 cilindri, care permite alimentarea mixtă pe benzină sau pe gaz petrolier lichefiat (GPL), cu un sistem mild hybrid de 48 V. Motorul dispune de rezervoare separate pentru fiecare tip de carburant. De asemenea, acest sistem ajută la pornire și accelerare, ceea ce optimizează plăcerea de a conduce și eficiența. În regimul de funcționare pe GPL, Bigster mild hybrid-G 140 emite în medie cu 10% mai puțin CO2 decât un motor echivalent pe benzină non-hibrid. Cele două rezervoare cuprind în total 100 litri de combustibil (50 de litri de benzină și 50 de litri de GPL), ajungând la o autonomie de până la 1.450 km. Rezervorul de GPL se află sub planșeul portbagajului și asigură menținerea nemodificată a volumului acestuia. De asemenea, trecerea de la un combustibil la altul se realizează rapid, cu ajutorul unui comutator dedicat, perfect integrat în planșa de bord.

Dacia a comercializat peste un milion de vehicule cu GPL 

Constructorul de la Mioveni a devenit singurul producător auto care oferă o astfel de motorizare cu alimentare mixtă pe benzină și GPL pe întreaga sa gamă de vehicule termice. Începând din 2010, compania a vândut peste un milion de vehicule cu GPL.

În primul trimestru al lui 2025, Dacia a înregistrat o cotă de piață de peste 67%. În prezent, acest tip de motorizare este ales de aproape 40% dintre clienții Dacia la nivel european, iar în România, unul din trei clienți alege un motor GPL. 

Dacia a atins pragul de 1.000.000 de vehicule produse cu motorizare mixtă benzină și GPL din 2012. În prezent, marca a ajuns liderul necontestat al pieței GPL la nivel european, fiind singurul constructor care oferă, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele termice.

Soluția, creată de inginerii români pentru a îmbunătăți eficiența și a reduce impactul asupra mediului, este integrată complet în uzină, toate specificitățile versiunilor ECO-G fiind prevăzute în dezvoltarea vehiculelor încă din faza inițială de proiectare a modelelor.

Vehiculele Dacia care funcționează pe GPL emit, în medie, cu 10% mai puțin CO₂ decât cele echipate cu motorizări pe benzină echivalente. În 2024, motorizările ECO-G reprezintă 35% din vânzările Dacia în România, cu Logan având cea mai mare pondere a comenzilor pentru motorizarea cu carburație mixtă (55%), urmat de Sandero & Sandero Stepway (48%) și Jogger (44%).

Pe plan internațional, principalele piețe pentru Dacia ECO-G sunt Italia, Franța, Germania, Spania și Polonia. Cele 1 milion de vehicule ECO-G produse au prevenit emiterea a 1 milion de tone de CO₂, echivalentul absorbției anuale de CO₂ care nu au ajuns în atmosferă* a unei păduri de dimensiunea Bucureștiului.

*calcul pentru 100.000 km parcurși de fiecare vehicul în regim GPL.