Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia a dezvăluit, ieri, pe 27 septembrie, motorul TCe cu numărul 3 milioane. Noul motor are la bază un propulsor ECO-G 100 pe benzină și GPL, o capacitate cilindrică de 1 litru, dezvoltă 100 CP și un cuplu maxim de 170 Nm.
Totodată, noul motor a fost livrat către Uzina Vehicule Dacia, unde va fi asamblat pe modelul Logan Prestige pentru un client din România.
Prima generație de motoare TCe a fost lansată în 2012, sub numele de cod intern HR09, fabricată la Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia (UMCD) de la Mioveni. A doua generație este și cea actuală cu denumirea HR10 care se află în producție de la sfârșitul anului 2018.
Mai mult de 40% din producția de motoare sunt făcute de UMCD și echipează vehiculele create pe platforma industrială de la Mioveni.
De asemenea, motoarele TCe sunt livrate către export la uzinele Renault Group din Franța, Slovenia și Turcia, echipând, printre altele, modele precum Renault Clio V sau Nissan Micra.
„Producem un motor adaptat nevoilor clienților. Este economic, fiabil și se încadrează în normele ecologice actuale sau depășesc așteptările în această privință, cum este cazul variantei cu GPL. În fiecare moment ne preocupăm de calitate astfel încât utilizatorii să rămână cu o singură «grijă»: plăcerea condusului. Cifra de 3 milioane este și o mărturie a continuității activității la Uzina Mecanica, a competențelor și a eforturilor făcute de salariați și bineînțeles a încrederii pe care ne-o acordă clienții.”,
a declarat Gabriel Vieru, Directorul Executiv Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia.

Tehnologia GPL este acum integrată în România de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie, fiind complet instalată în procesele de fabricație de la uzinele Dacia din Mioveni. Astăzi, echiparea este disponibilă pe toată gama Dacia și oferă o alternativă mai puțin poluantă în cazul vehiculelor cu motor cu ardere internă. În 2020, 26% din mașinile care au ieșit de pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni au avut instalate GPL direct în fabricație. Alternativa GPL contribuie la protejarea mediului înconjurător deoarece combustia bazată pe GPL rezultă într-o emisie redusă de dioxid de carbon.
«Tehnologia GPL ajută la atingerea prevederilor normelor CAFE și este integrată de echipele noastre de ingineri aici, în România, pe motorizările existente în gamă. Emisiile de CO² sunt mai scăzute cu 11% față de versiunea pe benzină. Lucrăm îndeaproape cu colegii din uzine, astfel încât să livrăm clienților noștri o alternativă mai curată, simplă și competitivă», a declarat Alexander Simionescu, director al centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie.
Începând de anul trecut, Dacia a adoptat denumirea comercială ECO-G pentru versiunile echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL. În 2020, pe piața din România, au fost vândute peste 10 300 de vehicule cu motorizare ECO-G, ceea ce echivalează cu aproape 23% din totalul înmatriculărilor mărcii. Pe modele, ponderea cea mai importantă a versiunilor ECO-G a fost înregistrată în cazul Sandero (44%), urmat de Logan (29% din total). În 2020, Dacia a fost lider pe segmentul GPL, această motorizare fiind existentă pe toată gama VP în Europa.
Prețul scăzut al carburantului GPL, emisiile reduse de CO2 și existența unei rețele extinse de stații de încărcare disponibile la nivelul întregii țări, sunt doar câteva dintre argumentele care explică succesul gamei Dacia ECO-G. La acestea se adaugă un atu major, apreciat de clienții care parcurg distanțe mari: este vorba de autonomia vehiculului, care poate ajunge la 1 300 de kilometri.
Dacia, recertificată cu standardul ISO 14 001, a implementat progresiv standardele de management, instrumentele și procesele care țin de reducerea impactului asupra mediului, în cadrul strategiei sale de dezvoltare durabilă. Încă din 2005, Dacia a lansat Declarația de Mediu, un document care defineşte obiectivele de reducere a impactului activităţilor industriale asupra mediului înconjurător.
În procesele de fabricaţie a vehiculelor, Dacia respectă toate normele de mediu. Acestea sunt concepute astfel încât, la finalul ciclului lor de viaţă, să poată fi reciclate în proporție de 95%.
Dacia atinge performanţe semnificative în ceea ce priveşte reducerea consumurilor specifice pe vehicul: consumul de apă a scăzut cu 9,4, emisiile de dioxid de carbon s-au redus cu 11,3%, consumul de energie electrică s-a redus cu 7,1%, iar cantitatea de deşeuri periculoase s-a diminuat cu 5,2 %. GPL este un gaz petrol lichefiat obținut prin presurizarea butanului și propanului, pentru a forma un lichid care are un volum mai redus și asigură transport și utilizare mai ușoare. Tehnologia GPL este un sistem cu alimentare dublă, care permite utilizarea vehiculului pe benzină sau GPL, îmbunătățind autonomia acestuia.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit