Cele 5 sindicate franceze FO, Cfdt, Cfdt, Cgt, Cftc, Cfe-Cgc au decis organizarea unei greve pe 27 iunie, care afecteaza 790.000 de lucrători din transporturi și logistică. Se cer creșteri salariale, care variază în funcție de sector. În domeniul logisticii, unde Franța suferă de un deficit de 30.000 de lucrători, potrivit FO, companiile au propus o creștere de 3% la sfârșitul lunii aprilie, în timp ce sindicatele au cerut mai mult și, prin urmare, au părăsit masa negocierilor.
În industria transporturilor rutiere de mărfuri, a fost semnat un acord pentru 2022 (care nu a fost semnat de toate sindicatele) pentru o creștere cu 5% a salariului minim din februarie și cu 1% din mai, ajungând la un minim brut de 11,12 euro pe oră. Este o creștere considerată insuficientă de sindicate, care cer o creștere de cel puțin 10%, plus un al 13-lea salariu. Această cerere a fost respinsă de asociațiile patronale.
În general, sindicatele susțin că majorările acordate până în prezent oferă doar o recuperare a salariului minim, care nu poate face față creșterii inflației. În cazul în care nu se ajunge la un acord, adaugă ei, în toamnă se va înregistra o creștere a mobilizării și, prin urmare, sunt posibile noi greve. Greva din 27 iunie dureaza 24 de ore și ar putea duce la pichetarea zonelor industriale, a platformelor logistice și a curților marilor companii.
Unii șoferi independenți și unele asociații profesionale din Spania continuă greva, dar cele mai multe puncte logistice importante – porturi sau centre de distribuție a alimentelor – au început să lucreze aproape normal în urma revenirii la muncă a transportatorilor.
Platforma de convocare a grevei patronale a refuzat să pună capăt protestului după încheierea acordului dintre operatori și ministrul Transporturilor, declarând că va face asta numai după ce guvernul se va mai întâlni o dată cu reprezentanții ei și va garanta că transportatorii pot lucra fără a mai pierde bani. În plus, se pare că au loc în continuare și incidente violente, cum ar fi înțepări de anvelope, pentru a căror remediere se plătesc până la 7.000 de euro, astfel că cei care continuă greva îi solicită guvernului protecție pentru a face asta fără urmări negative.
În rest, activitatea de pe șosele se reia treptat. Sau cel puțin aceasta este informația pe care a obținut-o Europa Press din diverse surse, și pe care o citează federația transportatorilor spanioli FETRANSA, care estimează ca activitatea să ajungă zilele acestea la 97% din nivelul normal, mai ales în porturi – centrele cele mai afectate de grevă.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit