Transportatorii de autovehicule din Spania, grupați în asociația Transportave, care au intrat pe 7 martie în grevă, au ajuns la un acord cu operatorii logistici și platformele de încărcare, astfel că protestul s-a încheiat. La el au participat peste 1.000 de firme și persoane care desfășoară activități independente în domeniu, cu un total ce depășește 3.000 de vehicule, reprezentând circa 80% din industria de transport de mașini din Spania. Mobilizarea lor într-un număr atât de mare a avut un impact puternic asupra distribuției și vânzărilor auto ale dealerilor și fabricilor de autovehicule din această țară, astfel că în martie vânzările s-au redus cu peste 30%, iar numărul mașinilor care au plecat spre export din porturile spaniole a fost și el mult mai mic.
Pe 7 aprilie însă s-a ajuns la un acord cu ultimul client cu care mai trebuia să se încheie negocierea, astfel că Transportave a fost de acord să pună capăt grevei. Totuși, asociația avertizează că cele mai multe acorduri încheiate cu operatorii sunt „minime“, nu rezolvă problema principală a transportatorilor, deci se va încerca ajungerea la acorduri definitive pentru a aduce stabilitate în acest sector. În plus, dacă nici acordurile încheiate până acum nu se respectă, în câteva săptămâni situația va fi aceeași de la începutul grevei sau chiar mai gravă și nu este exclus să înceapă o nouă grevă.
Federațiile transportatorilor spanioli FENADISMER, FETRANSA și FEINTRA, care fac parte toate din CNTC, consideră că lipsa de concretețe a măsurilor luate de Guvern nu permite deocamdată încetarea grevei care a ajuns la a opta zi.
Guvernul Spaniei a aprobat măsuri de reducere a prețului motorinei, pentru care a alocat 500 de milioane de euro, dar nu a specificat în ce constau acestea sau cum se vor aplica, nici ce sumă va putea primi fiecare transportator sau dacă sprijinul se adresează și vehiculelor grele, și celor ușoare.
Federațiile consideră că aceste măsuri sunt bune, dar insuficiente în situația actuală, în care mii de transportatori nu lucrează de mai bine de o săptămână, deoarece nu le dau acestora – mai ales șoferilor independenți și firmelor mic și mijlocii, aflate acum la limita supraviețuirii – un sentiment de siguranță că vor putea lucra având măcar un profit minim.
În plus, federațiile nu înțeleg cum în alte țări guvernele au luat deja măsuri specifice pentru sprijinirea sectorului de transport, dar în Spania executivul evită să spună exact de ce sumă va beneficia fiecare firmă pentru a depăși criza actuală, în ciuda cererilor repetate din ultimele săptămâni care vizau tocmai acest lucru.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit