Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Platforma Nacional Del Transporte por Carretera a chemat la grevă pe perioadă nelimitată pe întregul teritoriu al Spaniei începând de luni, 14 martie, principala revendicare fiind legată de creșterea în foarte mare măsură a prețului carburantului.

Această platformă nu este nici sindicat, nici asociație patronală cu reprezentativitate recunoscută în transporturi, ci, așa cum consideră FNTR (Federația Națională din Transporturile Rutiere din Franța) va organiza câteva incidente, mai ales la granițe și în centrele logistice cele mai importante.

Dincolo însă de opinia asociați franceze, mulți transportatori de autovehicule din Spania sunt, așa cum v-am informat deja, în grevă generală de pe 7 martie, și transportatorii din alte sub-sectoare au organizat și ei o grevă pe 14 martie, iar federația FENADISMER a arătat că îi respectă atât pe cei care au decis să participe, considerând că nu-și mai pot desfășura activitatea în condițiile economice actuale – cât și pe cei care vor continua să lucreze.

Între timp însă ministrul de transport a anunțat că se va întâlni în următoarele săptămâni cu transportatorii pentru a discuta despre posibilele măsuri pe care le poate lua pentru a diminua impactul creșterii cu aproape 50% a prețului motorinei. Pe de altă parte, transportatorii nu cred că este posibil să aștepte termenul prevăzut în decretul regal adoptat recent pentru domeniul transporturilor, pentru intrarea în vigoare a măsurilor conținute de acesta.

Una dintre prevederi este obligația de a ajusta automat tariful de transport în funcție de scumpirea motorinei. Dar, de când cu războiul din Ucraina, care a dus la creșterea în și mai mare măsură a prețului combustibilului, transportatorii solicită aplicarea mai rapidă a unora dintre aceste măsuri.

Adunarea Extraordinară a Asociației Naționale a Transportatorilor de Autovehicule Transportave din Spania a decis în unanimitate să înceapă pe 7 martie o grevă pe durată nedeterminată ce implică peste 3.000 de ansambluri transportoare de mașini.

Hotărârea a fost luată deoarece clienții au refuzat să negocieze îmbunătățirea condițiilor economice și de muncă, astfel încât să atenueze impactul situației critice prin care trec cele câteva mii de firme de transport de autovehicule și de șoferi independenți din Spania care lucrează pentru această industrie.

Revendicările transportatorilor erau adresate mai ales operatorilor logistici din domeniu și flotelor mari care controlează acest sub-sector, și de la care se solicită adoptarea unui pachet urgent de măsuri care să le permită în primul rând să supraviețuiască pe piață adaptându-se la scumpirea carburanților din ultimul an.

Dar refuzul clienților de a negocia orice măsură îi forțează pe transportatori să intre în grevă, ceea ce va afecta operațiunile de distribuție națională și internațională ale celor 17 fabrici de autovehicule din Spania – care este al doilea mare producător auto din Europa șl al nouălea din lume.