Cel mai important sindicat din transporturile rutiere din Franta, UFR-CFDT, a solicitat ajutoare de stat, sub forma unei prime de 1.000 de euro, si pentru salariatii din transport si logistica, aflati in "linia a doua" in aceste saptamani de criza cauzata de coronavirus. Si, tot ca o forma de sprijin pentru transportatorii francezi, federatia FO Transport si Logistica a cerut suspendarea cabotajului, pentru a pastra pentru companiile locale volumele de transport intern.
Si, deoarece pana acum nu au primit un raspuns favorabil, UFR-CFDT ii cheama la greva, dar si la o zi de doliu, pe 7 mai, pe lucratorii din transport si logistica parte a conventiei nationale de transport rutier de marfuri si de persoane, aratand ca, inca de la declararea pandemiei, soferii de pe ambulante, soferii de camioane si personalul din depozite s-au mobilizat pentru a garanta continuitatea vietii economice a tarii si, mai mult decat atat, au platit pretul pentru asta: pana la final de aprilie 5.500 dintre ei s-au infectat cu noul virus si 35 au decedat.
Ca semn de doliu, cei aflati in greva sunt invitati sa poarte banderole negre si sa puna steaguri negre pe vehiculele personale si de munca, astfel incat sa sensibilizeze opinia publica si sa convinga statul sa isi manifeste recunostinta si fata de lucratorii din transport si logistica.
Un grup de soferi de la compania lituaniana Girteka anuntase declansarea unei greve pe 20 aprilie 2020, impotriva reducerii diurnei anuntata de companie, ca urmare a pandemiei de Covid-19. Uniunea lituaniana Lietuvos Profesini? S?jung? Aljansu (Lvps) spunea, citata de TrasportoEuropa, ca greva se desfasoara intre orele 9.00 si 18.00, cu sprijinul colegilor de la alte companii, care au atarnat veste galbene pe oglinda retrovizoare din stanga a camioanelor. Purtatorul de cuvant al Uniunii, Audrius Cuzanauskas, a declarat ziarului lituanian Ltr ca vehiculele Girteka stationeaza in Spania, Italia, Franta si Germania.
Girteka Logistics, pe pagina web proprie, neaga declansarea vreunei greve, insa confirma politica de reducere a costurilor, care include micsorarea diurnei, blocarea angajarii si anularea unor proiecte.
„Nu reducem salariile soferilor. De ceva vreme platim indemnizatii zilnice mari si, din cauza mediului economic actual, am anuntat o corectie temporara”, explica operatorul. Girteka adauga ca
„respectam si intelegem ca aceasta nu e o veste buna pentru soferii nostri, dar unii dintre ei si-au exprimat intelegerea ca, prin aceste initiative, incercam sa pastram cat mai multe locuri de munca, intr-un moment in care multe companii isi reduc semnificativ numarul de angajati."