In 2021, compania finlandeza Finnlines, controlata de italianul Grimaldi, va pune in functiune prima nava hibrida Ro-Ro, a carei productie a fost demarata la inceputul acestei luni in santierul naval chinez Nanjing Jinling. Comanda include trei unitati similare, din care prima va intra in functiune in 2021, iar celelalte doua in anul urmator.
Grupul tehnologic Wärtsilä va furniza sistemul hibrid de conversie a energiei electrice. Solutia, care include un sistem de stocare a energiei de 5.000 kWh, le va permite acestor nave sa functioneze cu zero emisii in timp ce se afla in port si sa indeplineasca notatia de clasa Green Plus a Registrului Naval Italian (RINA). De asemenea, acestea vor beneficia de clasificarea Ice 1A Super, potrivit celor mai ridicate cerinte anti-gheata din legislatia finlandeza si suedeza.
Nava va avea lungimea de 238 m si latimea de 34 m, oferind o capacitate de incarcare de 5.800 de metri liniari pentru material rulant si 300 TEU.
Pentru continerea Covid-19, mai multe tari conectate pe calea aeriana si pe mare cu Italia au suspendat transportul de persoane, in timp ce marfurile pot fi in continuare incarcate si descarcate.
Malta este printre natiunile care au suspendat conexiunile pentru pasageri cu Italia, atat aeriene, cat si navale, in timp ce liniile Ro-Ro pot ancora, imbarca si debarca marfurile. Insa coborarea navigatorilor sau a personalului din Italia pe mal este interzisa. Prin urmare, in Malta, conexiunile Ro-Ro Grimaldi si Tirrenia, care leaga insula cu Italia de Sud si de Nord, au permisiunea de a intra in portul Valletta.
Tunisia a luat o masura similara, intrerupand conexiunile aeriene si navale pentru transportul pasagerilor cu Italia. In acest caz, sunt afectate Grandi Navi Veloci, grupul Grimaldi si tunisianul Ctn.
Masuri similare ar trebui sa se aplice si pentru feriboturile care conecteaza Italia cu Maroc. Prim ministrul marocan
a anuntat suspendarea tuturor conexiunilor cu Italia. In acest caz, compania de transport maritim cea mai afectata de restrictii este Grandi Navi Veloci.
Apoi, Albania a interzis conexiunile maritime si aeriene cu Italia, masura ce vizeaza liniile de feribot intre Durres, Ancona si Trieste. Mai exact, pasagerilor li se permite sa calatoreasca din Albania in Italia, in timp ce calatoria inversa nu este acceptata. Autoritatea maritima si portuara din Albania a explicat ca „feriboturile de pasageri vor avea voie sa transporte camioane si marfuri din Italia fara restrictii. In plus, toate navele comerciale din Italia vor fi autorizate in porturile deschise ale Albaniei, echipajele si soferii urmand sa fie supusi unor controale stricte in porturile albaneze".