Compania de transport și logistică din Tirolul de Sud, Gruber Logistics, a anunțat începerea testării unui tractor electric Framo pentru transportul semiremorcilor între platforma sa germană din Kreuztal și platforma industrială a unuia dintre clienții săi. Vehiculul electric a fost realizat prin achiziționarea unuia diesel și reconversia acestuia într-un camion electric, prin montarea unui motor electric și a unui pachet de baterii. „Tehnologia nu ne permite încă să ne gândim la transformarea vehiculelor diesel în vehicule electrice la scară largă, deoarece performanța din punct de vedere operațional nu este încă comparabilă”, explică Stefan Knapp, managerul de parc Gruber Logistics. „Vehiculul oferă o autonomie de 122 km și timpi de încărcare a bateriilor încă lungi, chiar și dacă se utilizează soluții pentru încărcare rapidă. Pe de altă parte, este deja competitiv în ceea ce privește viteza, putând atinge 85 km/h la sarcină maximă”.
Testul este încă în desfășurare, astfel încât compania furnizează doar datele parțiale ale consumului de energie, egale cu 400 kW/h, adăugând că “șoferii apreciază silențiozitatea, condusul fără vibrații și absența fumului”. Knapp concluzionează că „în ciuda limitărilor operaționale pe care aceste soluții le pot avea în această fază de dezvoltare, colaborarea dintre companii cu abilități diferite, precum start-up-uri tehnologice, companii de cercetare, operatori de logistică și organisme publice rămâne de mare importanță”.
Dintre acestea, 60 sunt Cargo Coil Rail pentru transport intermodal și 20 sunt Mega. Modelele Cargo Coil Rail sunt menite să sprijine strategia legată de sustenabilitate a companiei de logistică, aceasta înțelegând să-și ia în serios responsabilitatea socială și ecologică prin a avea grijă în egală măsură de oameni și de mediu. Iar vehiculele inovatoare și prietenoase cu mediu sunt un element cheie al acestei politici.
Gruber are 500 de camioane Euro 6, din care circa 100 cu bio-LNG, și peste 1.000 de semiremorci, dintre care cele mai multe echipate pentru transport combinat. 20% din volumele companiei sunt realizate în transport intermodal, iar ținta pentru următorii doi ani este să se ajungă la 40%, ceea ce nu se poate realiza decât cu echipamentele adecvate.
Cele 60 de semiremorci Cargo Coil Rail din generația NOVUM combină economia și ecologia și se caracterizează prin nivel ridicat de personalizare, echipare standard bogată și greutate proprie mică. Ele sunt echipate și pentru transport de bobine de până la 30 t și diametru de 900-2.100 mm, având standard o cuvă de 7,2 m lungime și opțional una de 9 m.
Iar modelele Mega permit respectarea înălțimii maxime admise pe drumurile publice printr-o combinație inteligentă de anvelope și șa de cuplare cu înălțime redusă de la 90 la 55 mm, fără ca asta să afecteze stabilitatea. Greutatea proprie este de 6,4 t, deci și sarcina utilă este mare, pentru mai multă eficiență a transportului, iar încărcarea/descărcarea a trei cutii suprapuse se face ușor datorită acoperișului liftabil mecanic-hidraulic, care face parte din dotarea standard.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit