Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Iveco introduce o nouă structură de raportare a performanței pe unități de afaceri, oferind claritate suplimentară asupra performanțelor individuale ale diviziilor de Powertrain, Autobuze, Apărare, Camioane și Servicii Financiare. Fiecare unitate are propria sa „Unlimited Pathway” unică, reflectând performanța sa, obiectivele viitoare și avantajele potențiale.

Unitatea de Afaceri de Combaterea a Incendiilor (regrupată sub brandul MAGIRUS) nu este inclusă în noul Plan Strategic de Afaceri al Grupului Iveco, nici în perspectivele financiare proiectate. După cum a anunțat Grupul pieței ieri, tocmai a semnat un acord definitiv pentru transferul proprietății sale către Mutares, un grup de investiții listat la bursă specializat în situații similare. Acest lucru marchează un nou capitol în istoria îndelungată a mărcii care “serving heroes since 1864”, permițându-i să concureze și mai eficient și mai eficace pe piața sa unică.

POWERTRAIN (marca FPT Industrial)

Afacerea Powertrain a devenit unul dintre primii trei producători independenți de motoare la nivel mondial. Accentul unității pe motoarele cu ardere internă (ICE) și ePowertrains o plasează în mod unic pentru tranziția către combustibili alternativi și electrificare, asigurând un viitor durabil și profitabil.

Cu un portofoliu diversificat și o capacitate solidă pentru inovație, unitatea de afaceri Powertrain își propune să atingă venituri nete între 5,5 și 6 miliarde de euro până în 2028 (obiectivul anterior fiind de aproximativ 5 miliarde de euro până în 2026) și o rentabilitate de două cifre, ceea ce înseamnă creșterea marjei sale EBIT ajustată cu aproximativ 100 de puncte de bază în fiecare an, până la 9,5-10,5% la finalul lui 2028.

BUS (mărcile IVECO BUS și HEULIEZ)

Unitatea Autobuze se bazează pe gama sa completă de vehicule din toate segmentele și pe un accent puternic pe comunitățile locale. O investiție de 600 de milioane de euro în tehnologie avansată între 2024 și 2028, ceea ce va asigura menținerea unității în fruntea industriei, în special în domeniul vehiculelor cu emisii zero. Unitatea de Afaceri BUS își propune să atingă între 3 și 3,5 miliarde de euro în venituri nete până în 2028 și este hotărâtă să mărească scala afacerii și să optimizeze operațiunile pentru a-și dubla aproape de două ori profitabilitatea față de 2022, ajungând la 7-8% până în 2028.

Defence (mărcile IDV și ASTRA)

În cadrul Grupului Iveco, Defence funcționează ca o unitate de afaceri independentă, care pune accent pe inovare tehnologică, excelența operațională și parteneriatele strategice. Punctele sale forte rezidă în capacitatea și adaptabilitatea sa de a îndeplini nevoile specifice ale clienților, continuând astfel să sprijine responsabil numeroase țări din întreaga lume în menținerea siguranței comunităților lor.

Unitatea de Afaceri își accelerează creșterea, susținută de un portofoliul de comenzi care depășește deja 4 miliarde de euro. Proiectează să atingă între 1,2 și 1,3 miliarde de euro în venituri nete până în 2028, cu o marjă EBIT ajustată de 12% până la 13%.

Camioane (marca IVECO)

Unitatea de afaceri Camioane vizează valorificarea poziției de lider în segmentul de vehicule comerciale ușoare cu modelele Daily și eDaily, precum și în gama de camioane de capacitate medie cu binecunoscutul Eurocargo, în timp ce îmbunătățește marjele segmentului său de Camioane de mare tonaj cu modelele S-Way și S-eWay. Inovarea tehnologică, disciplina financiară și parteneriatele strategice vor conduce la succesul său.

Unitatea își propune să atingă între 11 și 11,5 miliarde de euro în venituri nete până în 2028, cu o marjă EBIT ajustată de aproximativ 7%.

Servicii Financiare (mărcile IVECO CAPITAL și GATE)

Financial Services se concentrează pe menținerea succeselor sale actuale și, în același timp, pe pionieratul unor soluții de mobilitate noi și durabile, inclusiv cele oferite de GATE, platforma 100% digitală și e-born pentru închirierea pe termen mediu și lung, cu plată pe utilizare, a vehiculelor comerciale electrice.

Unitatea plănuiește creșterea portofoliului captiv între 8 și 9 miliarde de euro față de 6,9 miliarde de euro în 2023, cu un EBIT ajustat în intervalul de 130 până la 150 de milioane de euro până în 2028.

Obiectivele financiare ale Grupului Iveco pentru 2028

Pe baza ambițiilor individuale ale unităților sale de afaceri, Grupul Iveco anunță obiective ambițioase pentru 2028. Aceste obiective reflectă angajamentul Grupului față de creșterea sa continuă și încrederea în capacitatea sa de a-și îndeplini promisiunile.

Obiectivele financiare în activitățile industriale ale Grupului Iveco pentru 2028 sunt:

• Venituri nete de aproximativ 19 miliarde de euro;

• Marja EBIT ajustată de 7% până la 8%;

• Fluxul de numerar liber de aproximativ 0,9 miliarde de euro.

La nivel de Grup:

• Venit net ajustat de aproximativ 0,9 miliarde de euro;

• EPS diluat ajustat care depășește 3 euro pe acțiune.

Datele financiare prezentate exclude unitatea de afaceri Fire Fighting Business Unit, deoarece, așa cum s-a menționat mai sus, Grupul Iveco a semnat un acord definitiv pentru transferul proprietății sale.

Prezentarea Iveco Group Capital Markets Day și Q&A sunt transmise live, iar o reluare va rămâne arhivată pe site-ul corporativ. De asemenea, prezentarea va fi postată pe site-ul Grupului www.ivecogroup.com în secțiunea dedicată.

Carrefour Group îl numește pe Gilles Ballot în funcția de Chief Executive Officer în cadrul Carrefour România. Gilles Ballot îi va raporta direct, începând cu 12 februarie 2024, lui Laurent Vallée, Secretar General Grup Carrefour și Director Executiv Europa de Nord.

Înaintea numirii sale, interimatul a fost asigurat de Julien Munch, care a fost transferat în echipa Carrefour Franța în calitate de Chief Operating Officer.

Gilles Ballot și-a început cariera în România la Danone, acumulând experiență în diverse poziții cheie la companii, precum Johnson & Johnson și BCG. În 2009, s-a alăturat Grupului Carrefour, inițial în calitate de Pricing Director, evoluând apoi în rolul de Director Proiecte Strategice de Achiziții la nivel de Grup. Mai târziu, a fost numit Director Regional și Director Business Unit Hypermarket în cadrul Carrefour Polonia.

De asemenea, Gilles Ballot și-a continuat cariera în cadrul Grupului, în calitate de Director de Achiziții și Aprovizionare pentru Carrefour Belgia. În 2012, s-a alăturat echipei Carrefour Italia, ocupând poziția de Director Achiziții, Marketing și E-commerce. Din octombrie 2022 până în prezent, a ocupat funcția de Director Achiziții pentru Carrefour Franța.

Rețeaua omnicanal Carrefour România cuprinde în momentul de față aproape 450 de magazine în întreaga țară, inclusiv hipermarket-uri, market-uri, magazine express, discount-uri și multipli parteneri în zona de e-commerce. Totodată, Carrefour România își propune să acopere o gamă largă de nevoi ale românilor.

Carrefour România experimentează o dinamică puternică atât la nivel local, cât și în cadrul Grupului Carrefour. Această creștere este susținută și de succesul integrării formatelor Cora, achiziționate în toamna anului 2023.

„Aș dori să îi adresez mulțumiri lui Julien pentru dedicarea sa din ultimii 3 ani, în care a accelerat ambițiile Carrefour în materie de localizare și digitalizare, în timp ce a generat plusvaloare pentru clienți. Perioada de interimat, deși a fost una scurtă, mi-a permis să descopăr o mică parte din ceea ce are România de oferit. Am toată încrederea în evoluția Carrefour România, sub leadership-ul lui Gilles și cu o echipă performantă alături.”,

a declarat Laurent Vallée, Secretar General Grup Carrefour și Director Executiv Europa de Nord.

„Este o onoare și o plăcere să mă întorc în România, țara care mi-a trasat direcțiile din punct de vedere profesional. Alături de noua mea echipă, voi continua angajamentul asumat de peste două decenii al Carrefour România, de a oferi clienților produse de calitate la prețuri accesibile și de a susține tranziția alimentară. Sunt încântat să cunosc echipa, să înțeleg în profunzime contextul de piață actual și mai ales să coordonez această etapă a companiei în calitate de CEO.”,

a precizat Gilles Ballot, CEO Carrefour România.