Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Iveco, pionier în producţia şi comercializarea de vehicule alimentate cu combustibili alternativi, a anunțat semnarea unui memorandum de colaborare cu Enel X, compania Grupului Enel dedicată dezvoltării și vânzării de servicii energetice inovatoare și soluții pentru electrificare.

În conformitate cu termenii memorandumului (fără caracter obligatoriu), Iveco și Enel X intenționează să exploreze o posibilă colaborare menită să deblocheze potențialul mobilității electrice pentru vehiculele comerciale din Europa, cu accent pe vehicule comerciale ușoare, camioane și autobuze. Cele două companii vor evalua modul în care camioanele electrice Iveco pot sprijini tranziția flotei Enel la vehicule cu emisii zero. De asemenea, colaborarea urmărește dezvoltarea unei oferte comune care să abordeze mobilitatea electrică a flotelor comerciale, fără a se limita însă la infrastructura de reîncărcare pentru vehicule comerciale.

„Am pornit pe un drum către zero emisii de CO2, în care electrificarea este un factor fundamental pentru atingerea obiectivelor întregului sector de vehicule comerciale”, a comentat Luca Sra, Președinte Truck Business Unit, Iveco Group. „Memorandumul pe care îl semnăm astăzi cu Enel X marchează începutul unei colaborări strategice pentru Iveco cu unul dintre cei mai avansați jucători din sectorul energetic. Suntem încrezători că acest lucru va crea oportunități de a accelera și mai mult tranziția energetică.”

Enel X își propune să susțină decarbonizarea orașelor prin soluții inovatoare și durabile bazate pe doi piloni: electrificarea și digitalizarea.

După pauza provocată de pandemie, Iveco își reia eforturile pentru a deveni o companie complet autonomă. Separarea de CNH Industrial va avea loc în primele luni ale anului 2022 odată cu nașterea grupului Iveco, din care este deja creată echipa de conducere: Francesco Tanzi pentru funcția de director financiar, un rol necesar pentru a gestiona autonomia din punct de vedere financiar. Tanzi vine din aceeași poziție în Pirelli. Annalisa Stupenengo, care va fi responsabilă cu partea operațională (producție, calitate, logistică și achiziții), acum președinte al diviziei Powertrain, și Sylvain Blaise, care va fi responsabil de Powertrain și care provine și de la CNH.

Grupul Iveco va reuni activitățile de producție de vehicule comerciale și autobuze Iveco (inclusiv Astra, Magirus și divizia pentru vehicule militare) și unitatea de producție a motoarelor (FPT), în timp ce activitățile legate de producția de vehicule și mașini vor rămâne sub CNH Industrial pentru construcții, agricultură și activități speciale. În prezent, nu se știe dacă CNH Industrial va păstra întregul capital al Grupului Iveco sau va vinde o parte din acesta către investitori sau pe piața de capital.