Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Renault înregistrează, în cel de-al treilea trimestru al acestui an, o cifră de afaceri de 10,374 miliarde de euro, în scădere cu 8,2 %, față de anul trecut, o performanță comparativ cu situația înregistrată la începutul anului, mulțumită în special unei reveniri a vânzărilor în Europa. La un nivel al cursului de schimb și perimetru constante, scăderea ar fi fost de 3,2 %.

Trimestrul al treilea 2020 este marcat de o redresare a tendinței pieței auto mondiale, în scădere cu 4,0 %, comparativ cu scăderea de 28 % în primul semestru, arată compania într-un comunicat. În total, la nivel de Grup au fost comercializate 806.320 vehicule în acest trimestru, cu 6,1 % mai puțin, comparativ cu același trimestru din 2019.

Acest al treilea trimestru evidențiază evoluția politicii noastre comerciale care acum favorizează profitabilitatea în ceea ce privește volumele. Performanța noastră în electrice, primirea foarte bună a modelelor E-TECH hibride, rezervele noastre de lichiditate și dinamica pozitivă a echipelor, ne fac încrezători în capacitatea Grupului de a se redresa“, a declarat Luca de Meo, director general Renault.

Marca Renault își consolidează poziția de lider pentru vehiculele electrice și accelerează lansarea gamei E-TECH hibridă și plug-in hibrid în Europa.

Grupul și-a intensificat politica sa de disciplină a prețurilor în cursul acestui trimestru.

În Europa

Pe o piață europeană în scădere cu 5,0 %, Grupul își menține o bună dinamică cu 405.223 unități vândute pe trimestrul al treilea (-2,9 %). Cota de piață crește cu 0,2 puncte la 10,3 %. Vânzările mărcii Renault sunt în creștere cu 0,8 % grație succesului modelelor Clio, Captur și ZOE, care sunt fiecare lider în categoria lor. Vânzările mărcii Dacia sunt în scădere cu 9,9 %, în principal din cauza unei baze de comparație ridicată la nivelul trimestrului al treilea 2019.

În afara Europei

Vânzările Grupului sunt în scădere cu 9,0 %, în principal, generate de scăderea vânzărilor în Brazilia (-50,9 %), din cauza diminuării puternice a pieței și a evoluției politicii comerciale care privilegiază acum profitabilitatea volumelor.

În Rusia, a doua piață a Groupe Renault, marca LADA este în creștere cu 4,5 % pe trimestru, pe o piață în creștere (+ 3,7 %). Groupe Renault este lider, având o cotă de piață de 28,8 %, generată de modelele LADA Granta și LADA Vesta, cele două vehicule, cel mai vândute de pe piață.

În Turcia, pe o piață care și-a revenit puternic, (+178,0 %), Groupe Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 131,1 % în trimestrul al treilea, comparativ cu 2019.

Foto: automarket.ro

La Q1 2020, Grupul Renault anunta vanzari de 1.256.658 de vehicule, inregistrand o dinamica puternica pe piata vehiculelor electrice si o redresare puternica in luna iunie. Astfel, marca Renault a fost marca numarul unu in Europa in luna iunie. 

In contextul pandemiei de Covid-19, Grupul Renault si-a suspendat vanzarile si activitatile industriale in majoritatea tarilor incepand cu jumatatea lunii martie si a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 34,9%, pana la 1.256.658 de unitati, in prima jumatate a acestui an, pe o piata in scadere cu 28,3%, se arata intr-un comunicat al companiei. Scaderea volumului vanzarilor Grupului s-a datorat in principal expunerii sale in tarile in care au existat norme stricte de izolare. 

„Lumea a trecut printr-o criza fara precedent, cu un impact major asupra activitatii noastre. Imediat ce a inceput redresarea, uzinele si retelele noastre de vanzari s-au mobilizat rapid pentru a raspunde nevoilor clientilor nostri, cererea fiind sustinuta in iunie prin masuri de ajutor guvernamental luate la nivel european. Intram in cea de-a doua jumatate a anului cu un nivel foarte ridicat de comenzi, un volum de stocuri satisfacator, o mai buna pozitionare a preturilor pe intreaga gama si o noua oferta hibrida E-TECH, care este unica in segmentul sau si deja foarte bine primita”

Denis le Vot, membru al Comitetului Executiv, Director Regiuni, Comert si Marketing al Grupului Renault. 

ZOE, lider pe o piata in crestere

Volumele de vanzari ale marcii Renault la nivel mondial au crescut cu 38%, cu peste 42.000 de vehicule vandute in prima jumatate a anului. In Europa, ZOE este cea mai bine vanduta masina electrica, inregistrand o crestere a vanzarilor care se apropie de 50%, de pana la 37.540 de unitati, si a atins un nivel record de comenzi in luna iunie, de aproximativ 11.000 de unitati. Ofensiva electrica, evidenta prin sosirea lui Twingo Z.E. si lansarea motoarelor E-TECH hibride (noul Clio hibrid, noul Captur Plug-In hibrid si noul Megane Estate Plug-In hibrid), a consolidat traiectoria Grupului catre atingerea obiectivelor CAFE pentru 2020, se mai arata in comunicat.

Cum au evoluat vanzarile

Inmatricularile Grupului s-au ridicat la 623.838 de vehicule, in scadere cu 41,8%, pe o piata care a inregistrat o scadere de 38,9%. Grupul si-a reinnoit cu succes toate modelele din segmentul B sub marca Renault (Clio, Captur si ZOE). Noul Clio a fost cel mai bine vandut vehicul din segmentul B in prima jumatate a anului in Europa, cu 102.949 de unitati vandute. In prima jumatate a anului, marca Dacia a inregistrat o scadere cu 48,1% a vanzarilor, ajungand la 161.334 de vehicule vandute, scaderea fiind determinata de prezenta sa pe piata de retail care a fost puternic afectata de criza generata de pandemia de Covid-19.

In iunie, vanzarile Grupului in Europa au crescut. Renault a inregistrat 10,5% cota de piata (marca lider), iar Dacia 3,5%. Marca Dacia beneficiaza din plin de revenirea clientilor in reteaua comerciala, care pot profita de o gama completa de motorizari: GPL, benzina si motorina.

In afara Europei, Grupul a fost afectat, in special, de scaderile inregistrate pe pietele din Rusia (-23,3%), India (-49,4%), Brazilia (-39%) si China (-20,8%).