La Q1 2020, Grupul Renault anunta vanzari de 1.256.658 de vehicule, inregistrand o dinamica puternica pe piata vehiculelor electrice si o redresare puternica in luna iunie. Astfel, marca Renault a fost marca numarul unu in Europa in luna iunie.
In contextul pandemiei de Covid-19, Grupul Renault si-a suspendat vanzarile si activitatile industriale in majoritatea tarilor incepand cu jumatatea lunii martie si a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 34,9%, pana la 1.256.658 de unitati, in prima jumatate a acestui an, pe o piata in scadere cu 28,3%, se arata intr-un comunicat al companiei. Scaderea volumului vanzarilor Grupului s-a datorat in principal expunerii sale in tarile in care au existat norme stricte de izolare. „Lumea a trecut printr-o criza fara precedent, cu un impact major asupra activitatii noastre. Imediat ce a inceput redresarea, uzinele si retelele noastre de vanzari s-au mobilizat rapid pentru a raspunde nevoilor clientilor nostri, cererea fiind sustinuta in iunie prin masuri de ajutor guvernamental luate la nivel european. Intram in cea de-a doua jumatate a anului cu un nivel foarte ridicat de comenzi, un volum de stocuri satisfacator, o mai buna pozitionare a preturilor pe intreaga gama si o noua oferta hibrida E-TECH, care este unica in segmentul sau si deja foarte bine primita”, a declarat Denis le Vot, membru al Comitetului Executiv, Director Regiuni, Comert si Marketing al Grupului Renault.
ZOE, lider pe o piata in crestere
Volumele de vanzari ale marcii Renault la nivel mondial au crescut cu 38%, cu peste 42.000 de vehicule vandute in prima jumatate a anului. In Europa, ZOE este cea mai bine vanduta masina electrica, inregistrand o crestere a vanzarilor care se apropie de 50%, de pana la 37.540 de unitati, si a atins un nivel record de comenzi in luna iunie, de aproximativ 11.000 de unitati. Ofensiva electrica, evidenta prin sosirea lui Twingo Z.E. si lansarea motoarelor E-TECH hibride (noul Clio hibrid, noul Captur Plug-In hibrid si noul Megane Estate Plug-In hibrid), a consolidat traiectoria Grupului catre atingerea obiectivelor CAFE pentru 2020, se mai arata in comunicat.
Cum au evoluat vanzarile
Inmatricularile Grupului s-au ridicat la 623.838 de vehicule, in scadere cu 41,8%, pe o piata care a inregistrat o scadere de 38,9%. Grupul si-a reinnoit cu succes toate modelele din segmentul B sub marca Renault (Clio, Captur si ZOE). Noul Clio a fost cel mai bine vandut vehicul din segmentul B in prima jumatate a anului in Europa, cu 102.949 de unitati vandute. In prima jumatate a anului, marca Dacia a inregistrat o scadere cu 48,1% a vanzarilor, ajungand la 161.334 de vehicule vandute, scaderea fiind determinata de prezenta sa pe piata de retail care a fost puternic afectata de criza generata de pandemia de Covid-19.
In iunie, vanzarile Grupului in Europa au crescut. Renault a inregistrat 10,5% cota de piata (marca lider), iar Dacia 3,5%. Marca Dacia beneficiaza din plin de revenirea clientilor in reteaua comerciala, care pot profita de o gama completa de motorizari: GPL, benzina si motorina.
In afara Europei, Grupul a fost afectat, in special, de scaderile inregistrate pe pietele din Rusia (-23,3%), India (-49,4%), Brazilia (-39%) si China (-20,8%).
Grupul Renault a raportat, joi, 23 aprilie, o scadere de 19,2% a veniturilor in primul trimestru, pana la 10,125 miliarde de euro, avertizand ca este prea devreme pentru a evalua impactul pandemiei de coronavirus asupra rezultatelor grupului in acest an.
Proprietarul Dacia, care a anulat deja plata dividendelor pe 2019 si a suspendat prognozele financiare, a fost afectat de criza sanitara care a dus la prabusirea cererii pentru autoturisme si la inchiderea reprezentantelor si a facilitatilor de productie, potrivit Reuters. Astfel, rezultatele pentru in primele 3 luni ale acestui an, arata ca Franta nu a mai fost principala piata a Grupului Renault, care a vandut mai multe autovehicule in Rusia (115.713 autoturisme si utilitare) decat in Franta (110.467 unitati). La nivel global, vanzarile Renault au scazut cu 25,9% pana la 672.962 autoturisme si utilitare. In Europa, vanzarile Grupului Renault inregistreaza, de asemenea, un declin cu 36%, pana la 321.756 unitati, cu un declin accelerat spre sfarsitul trimestrului din cauza inchiderii activitatilor industriale si comerciale ale grupului. In total, un numar de 110.279 autoturisme si utilitare marca Dacia au fost vandut la nivel global in primul trimestru al acestui an, cu 40,1% mai putine decat in perioada similara a anului trecut.