Grupul Renault și Castrol, divizia mondială de lubrifianți, parte a grupului BP, își prelungesc parteneriatul cu încă 3 ani, până la sfârșitul anului 2027. Cele două companii vor continua să conceapă împreună și să furnizeze uleiuri de motor pentru piața secundară rețelei mondiale de dealeri a mărcilor Grupului Renault (Renault, Dacia și Alpine).
Pe lângă prelungirea parteneriatului, gama de produse co-branduite de Grupul Renault și Castrol va fi, de asemenea, extinsă cu un nou lubrifiant de motor cu vâscozitate redusă, special conceput pentru vehiculele conforme cu normele Euro 7. Acest produs, cunoscut sub numele de AN2022 (Alliance Norm 2022), a fost dezvoltat special pentru a respecta standardele Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi și va fi disponibil din octombrie 2022.
Grupul Renault a selectat Castrol ca partener pentru lubrifianții pentru uleiul de motor de umplere a service-ului post-vânzare la nivel mondial în 2020. Părțile au conceput împreună o gamă personalizată de produse de marcă comună Renault Group Castrol, care sunt vândute exclusiv prin intermediul rețelei. Acest parteneriat permite proprietarilor și piloților Renault, Dacia și Alpine să beneficieze de cooperarea de succes care, alături de parteneriatul lor din Formula 1, împinge limitele tehnologice atât pe circuit, cât și în afara acestuia.
François Delion, VP Global Aftersales al Grupului Renault, explică: „Suntem foarte încântați să prelungim parteneriatul nostru cu Castrol pentru uleiul de motor până la sfârșitul anului 2027. Aceasta este o nouă consolidare a colaborării noastre, care completează relația noastră în Formula 1, care reprezintă un teren de testare excelent pentru optimizarea tehnologiilor noastre. Prin punerea în comun a expertizei noastre respective în acest domeniu, putem oferi cele mai bune servicii post-vânzare posibile rețelelor și clienților noștri.” Slawek Radon, vicepreședintele Castrol pentru parteneriate, adaugă: „Extinderea acordului post-vânzare și colaborarea strânsă cu Grupul Renault este o dovadă a parteneriatului puternic și tot mai profund dintre cele două companii. Continuăm să explorăm împreună noi oportunități de afaceri pentru a oferi clienților produse și servicii remarcabile.”
În contextul pandemiei Covid-19, vânzările la nivel mondial ale Groupe Renault din 2020 au totalizat 2.949.849 vehicule, în scădere cu 21,3% pe o piață auto globală care a scăzut cu 14,2%.
• După o primă jumătate a anului 2020, în care principalele piețe ale Grupului au fost puternic afectate de pandemie și măsurile de izolare asociate, a doua jumătate a anului arată o reziliență mai mare: vânzările grupului în Europa au rămas în concordanță cu piețele.
• Pe piața electrică europeană, Renault și-a dublat vânzările și și-a confirmat pozitia de lider cu 115.888 de vehicule electrice vândute. ZOE este cea mai bine vândută mașină electrică cu o creștere de 114%, la 100.657 de unități.
Renault Twingo Electric și Dacia Spring vor spori oferta de vehicule electrice a Grupului în 2021.
În plus față de gama electrică (BEV), Renault a inclus din vară o ofertă E-TECH Hybrid și e-TECH Plug-In Hybrid pe cele mai bine vândute modele ale sale (Clio, Captur și Megane). Marca își ocupă astfel locul pe piața vehiculelor hibride și hibride reîncărcabile cu peste 30.000 de vânzări în Europa, reprezentând 25% din volumul comenzilor pentru aceste modele.
În prima jumătate a anului 2021, gama E-TECH va fi extinsă odată cu sosirea modelelor Renault Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid și Megane Sedan E-TECH Plug-In Hybrid.
• Portofoliul de comenzi în Europa la sfârșitul lunii decembrie 2020 a crescut cu 14% față de 2019, impulsionat și de atractivitatea noilor oferte hibride E-TECH hibrid și plug-in, în timp ce stocurile au fost estimate să scadă cu aproximativ 20% față de 2019.
• În 2020, Groupe Renault face progrese în cele mai profitabile canale de vânzare, iar marca Renault și-a crescut cu aproape un punct cota pe piața de retail din Europa.
• În 2021, Grupul își va continua politica de vânzări orientată spre profit, cu implementarea integrală a planului strategic Renaulution prezentat pe 14 ianuarie 2021.
Europa
Vânzările Grupului au totalizat 1.443.917 unități, în scădere cu 25,8% pe o piață în scădere cu 23,6%.
Marca Renault și-a mărit ușor cota de piață la 7,7%, în creștere cu 0,1 puncte, grație reînnoirii cu succes a modelelor sale din segmentul B (Clio, Captur și ZOE) și lansării cu succes a gamei E-TECH.
Clio este cel mai bine vândut vehicul din categoria sa în Europa, cu 227.079 de unități vândute. Renault și-a crescut astfel cota de vânzări către persoane fizice cu aproape un punct.
Dacia a înregistrat o scădere cu 31,7% a vânzărilor, până la 385.674 de vehicule vândute. Sandero rămâne pentru al patrulea an consecutiv cel mai bine vândut vehicul pe piața de retail. Două dintre modelele istorice ale mărcii, Noul Sandero și Noul Sandero Stepway, sunt disponibile de la sfârșitul anului 2020.
Noile motoare Dacia pe benzină și GPL, care sunt oferite pe majoritatea gamei sale sub denumirea ECO-G, reprezintă mai mult de 25% din vânzările de vehicule din Europa.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit