Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) și Fraunhofer Center for Maritime Logistics and Services (CML) au încheiat cu succes proiectul „Pin Handling mR”. Scopul proiectului IHATEC a fost de a dezvolta un robot mobil pentru a automatiza repoziționarea manuală a știfturilor pe vagoanele de containere. Soluția inovatoare pentru manipularea șinelor a fost testată în condiții reale la HHLA Container Terminal Tollerort (CTT).

La reuniunea finală a proiectului din 1 aprilie 2025, HHLA și Fraunhofer CML au prezentat împreună rezultatele proiectului la CTT, demonstrând modul în care un robot special conceput este capabil să gestioneze repoziționarea știfturilor pe vagoanele de containere la terminal – lucru care, până în prezent, a trebuit să fie realizat manual. Sistemul autonom, care este gestionat prin intermediul centrului de control HHLA Sky, navighează independent de-a lungul trenului de containere și poziționează pinii necesari în mod precis și eficient cu ajutorul brațului său robotizat.

În prezent, aceste știfturi trebuie încă manipulate manual înainte de încărcarea trenurilor. Acestea sunt instalate în diferite poziții pe vagoanele de containere și sunt deschise sau închise în funcție de dimensiunea containerului. Chiar dacă sistemul nu este încă pregătit să intre în producție, proiectul de cercetare a pus bazele dezvoltării sale ulterioare. În cadrul unui potențial proiect de continuare, tehnologia poate fi optimizată în continuare și pregătită pentru comercializare, pentru a permite utilizarea sa operațională și rentabilă în practică.

Pablo Rossio, manager de proiect HHLA: „Acest proiect de cercetare a demonstrat că automatizarea manipulării pinilor în procesarea feroviară este fezabilă din punct de vedere tehnic. Perspectivele dobândite în urma acestei cercetări constituie acum baza pentru evaluarea ulterioară a utilizării sale operaționale. Datorită rețelei la nivel de grup stabilite pentru proiect – care cuprinde terminalele noastre de containere, HHLA Sky și filiala noastră feroviară Metrans – ne-am combinat expertiza pentru a face procesele din terminale mai sigure și mai eficiente. În faza următoare, ne propunem să dezvoltăm în continuare această tehnologie pentru a permite aplicarea ei în operațiuni productive.”

Johann Bergmann, Team Lead Port Technologies la CML: „Suntem încântați de încheierea cu succes a acestui proiect comun: robotul primește date de la centrul de control, navighează autonom de-a lungul trenului și deplasează știfturile pe care le-a identificat cu ajutorul unui braț cu picker magnetic. Inițial, componentele sistemului au fost simulate și ulterior testate pe un demonstrator în laborator. De remarcat este integrarea fără probleme a hardware-ului standardizat cu o arhitectură software bazată pe sistemul de operare robotizat (ROS), concepută special pentru a îndeplini cerințele unice ale acestui proces.”

HHLA a fost coordonatorul proiectului și l-a sprijinit cu filialele sale HHLA Container Terminal Tollerort, HHLA Sky, Hamburg Port Consulting (HPC) și Metrans. Utilizarea robotului a fost testată în condiții reale la CTT. Fraunhofer CML și-a asumat responsabilitatea pentru proiectarea și dezvoltarea de sisteme robotice mobile. Aceasta include, de asemenea, selectarea și achiziționarea de componente hardware adecvate, integrarea acestora în soluția globală și testarea sistemului.

Proiectul a fost sprijinit de Ministerul Federal German pentru Digital și Transport (BMDV) ca parte a inițiativei pentru tehnologii portuare inovatoare (IHATEC). Scopul acestei inițiative este de a stimula inovațiile tehnologice portuare în domeniul sistemelor autonome și al tehnologiilor automatizate.

Noua lege privind conducerea autonomă în Germania creează cerințele legale pentru viitoarele aplicații hub-to-hub ca o componentă importantă a Logisticii 4.0. În aceste condiții, MAN Truck & Bus și Hamburger Hafen und Logistik AG testează camioanele cu conducere automată în terminalele portuare, în cadrul Hamburg TruckPilot, proiect ale cărui rezultate au fost prezentate la Congresul Mondial ITS 2021.

“Proiecte pilot precum Hamburg TruckPilot demonstrează că utilizarea camioanelor cu conducere automată este fezabilă din punct de vedere tehnologic și poate fi integrată eficient în procesele logistice. În strânsă cooperare cu clienții și partenerii, testăm automatizarea cu scopul de a pregăti camioanele cu conducere automată pentru producția de serie din 2030”, spune dr. Frederik Zohm, membru al consiliului de administrație MAN pentru cercetare și dezvoltare, cu privire la rezultatele proiectului pe care MAN Truck & Bus le-a prezentat împreună cu HHLA la ITS World Congress 2021 pe 13 octombrie la Hamburg.

CEO-ul HHLA, Angela Titzrath, a subliniat la conferința de presă că cooperarea cu MAN este un pas important și necesar în conturarea viitorului transportului de marfă: “Conducerea autonomă vine! Noi, la HHLA, ne pregătim pentru acest lucru. Logistica 4.0 oferă oportunități la scară globală Pentru a le utiliza, trebuie să fim deschiși la schimbare și să arătăm curajul schimbării. Conducerea autonomă și Hamburg TruckPilot sunt exemple bune de procese transformatoare pe care dorim să le modelăm activ. “

MAN Truck & Bus și Hamburger Hafen und Logistik AG au finalizat cu succes proiectul „Hamburg TruckPilot” în vara anului 2021. Obiectivul proiectului de trei ani, care a făcut parte, de asemenea, în parteneriatul strategic de mobilitate dintre orașul Hamburg și Volkswagen AG, a inclus dezvoltarea și testarea practică a unui camion autonom în manipularea containerelor la terminalul de containere HHLA Altenwerder (CTA). Partenerul logistic, Spedition Jakob Weets e.K. de la Emden, a transportat mai întâi containere de 40 de picioare în numele Volkswagen Group Logistics către terminalul CTA din portul Hamburg. Acolo, camionul a condus autonom în zona terminalului și s-a deplasat lin în trafic mixt cu alți utilizatori ai drumului. A condus la destinație pe banda de depozitare a blocului și, de asemenea, s-a manevrat înapoi cu mare precizie în poziția de parcare. După manipularea containerelor, cursa de retur la poarta de verificare a fost tot autonomă și, dincolo de terenul terminalului, șoferul companiei de transport a preluat comanda camionului.