Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Helrom se definește ca transportator feroviar și în același timp inventator/dezvoltator de tehnologie – mai exact, vagoane speciale, pe care le produce în colaborare cu două fabrici, și care permit încărcarea/descărcarea rapide ale semiremorcilor și nu necesită echipamente costisitoare de manipulare în terminale. Într-un astfel de vagon se pot încărca două semiremorci cu marfă, în greutate totală de până la 38 t, iar un tren are de obicei 20 de vagoane.

Compania face transport feroviar pe cont propriu, cu personal propriu, și controlează întregul proces astfel încât să ofere predictibilitate și să elimine întârzierile sau alte situații neprevăzute.

Producția în serie a vagoanelor a început în 2024, și tot atunci Helrom a deschis noi rute: Viena-Braunschweig, Budapesta-Düsseldorf, Regensburg-Györ, Regensburg-Verona și Düsseldorf-Verona (aceasta din urmă cu șase plecări pe săptămâni din ambele capete și cu 20 de vagoane pe fiecare tren). „Creșterea numărului de vagoane și dezvoltarea noastră depind doar de capacitatea de a găsi finanțare, pentru că piețe există“, explică Bruno Weissmann, directorul de vânzări al companiei.

În prezent Helrom oferă două servicii: rezervare de locuri în vagoane sau, pentru clienții cu volume mari, trenuri complete (blocktrain), pe care și le organizează singuri.

Trenurile circulă zilnic pe fiecare linie, în ambele direcții, deci compania are deja volume mari de marfă. În medie este acoperită peste 80% din capacitate – pe unele relații 95%, pe altele mai puțin de 80% – iar în cazul a două rute interesante frecvența urmează să se dubleze în 2025. În plus, vor apărea și linii noi în țări unde Helrom este pe punctul de a câștiga licențe. De exemplu, există interes pentru Italia și se speră că varianta planificată va fi atractivă.

Această dezvoltare vine după ce 2024 a fost primul an de scalare, în care de la un tren s-a ajuns la opt.

Soluția companiei este potrivită și pentru transportatorii rutieri mici sau mijlocii, care apelează la ea, de exemplu, doar de trei ori pe săptămână, însă ideal pentru a fi eficienți în această colaborare ar fi să aibă cel puțin 20 de semiremorci, care să plece zilnic câte două din fiecare capăt, și câte două autotractoare care să se ocupe zilnic de transportul până la terminal și respectiv de la terminalul de destinație la clientul final.

Helrom inaugurează oficial noua sa conexiune transalpină între Regensburg și Verona cu un eveniment festiv la Bayernhafen Regensburg. Ministrul de stat bavarez pentru locuințe, construcții și transporturi, Christian Bernreiter, a deschis personal ruta. Noua conexiune nu doar consolidează infrastructura logistică a regiunii, ci stabilește, de asemenea, și standarde pentru o alternativă de transport de marfă ecologică și fiabilă prin Alpi.

Noua conexiune Regensburg-Verona este prima rută transalpină din rețeaua Helrom și permite, de asemenea, transportul intermodal al remorcilor de camion care nu sunt de tip “Huckepack” – nu se pot manipula cu macaraua. Datorită tehnologiei de încărcare fără bariere, companiile pot trece în mod flexibil la transportul feroviar fără terminale speciale și pot reduce astfel emisiile de CO₂ cu până la 90%. Ruta este o piatră de hotar pentru lanțurile de aprovizionare durabile și stabile din regiune, dar nu numai.

„Trecerea traficului de marfă de pe șosea pe calea ferată este un obiectiv declarat al guvernului landului Bavaria”, explică ministrul Transportului, Christian Bernreiter. „Fiecare camion care este încărcat pe calea ferată ușurează povara traficului rutier. Sunt încântat că suntem cu un pas mai aproape de obiectivul nostru cu opțiunea inovatoare de a încărca remorcile de camion non-craneable (care nu pot fi manipulate cu macaraua) pe calea ferată pe noua conexiune de la Regensburg la Verona.”

„Suntem încântați de sprijinul politic pentru acest proiect important, care combină eficiența economică și durabilitatea în transportul de marfă”, explică Roman Noack. „Noua rută Brenner este un pas important către o logistică orientată spre viitor și ecologică.”

De asemenea, HELROM anunță lansarea unei noi conexiuni intermodale între Düsseldorf și Verona, consolidând rețeaua sa de transport durabil prin Alpi. Această inițiativă oferă o alternativă eficientă și ecologică pentru traversarea coridorului Brenner, care se confruntă cu provocări semnificative precum congestionarea traficului și lucrările de renovare a infrastructurii.

Noua rută elimină restricțiile impuse de interdicțiile de circulație nocturnă sau standardele de emisii, oferind o soluție de transport fără întreruperi pentru clienți. HELROM conectează astfel regiuni economice europene esențiale, promovând o logistică sustenabilă și adaptată cerințelor viitorului.

Prin această extindere, HELROM își reafirmă angajamentul de a sprijini tranziția către transporturi ecologice și de a reduce impactul asupra mediului, contribuind la o infrastructură logistică modernă și fiabilă pentru Europa.