Ambasada Marii Britanii la Varșovia a organizat o conferință intitulată „Ziua decarbonizării transportului rutier”, dedicată problemei reducerii emisiilor din transportul rutier din Polonia și din UE, în conformitate cu cerințele impuse de Bruxelles.
Reprezentantul asociației poloneze de transport și logistică TLP la acest eveniment, Artur Kalisiak, a subliniat costurile uriașe cu achiziționarea de camioane noi cu emisii zero și faptul că beneficiarii nu vor să își asume o parte din aceste costuri. Transportatorii rutieri, dintre care în Polonia 90% sunt mici sau micro, nu au fonduri pentru a cumpăra vehicule electrice, iar finanțarea despre care s-a vorbit în cadrul conferinței nu acoperă nici pe departe nevoile industriei, pentru că bugetul planificat, de două miliarde de zloți, ar permite doar cofinanțarea achiziției a 3.000-4.000 de camioane electrice. Or, pentru a îndeplini cerințele de reducere a emisiilor de CO2 impuse de UE, în Polonia ar trebui înlocuite cu vehicule grele electrice noi peste 500.000 de unități diesel.
În plus, reprezentantul TLP este de părere că vehiculele electrice au inconvenientul că nu pot atinge decât circa jumătate din kilometrajul mediu lunar al celor cu ardere internă, deci pentru a menține nivelul de acum din comerțul internațional și intern ar fi necesară achiziționarea unui număr dublu de vehicule electrice decât cele diesel din prezent, ceea ce înseamnă și de două ori mai mulți șoferi, care sunt oricum deja deficitari și în Polonia, și în UE în general.
De aceea TLP crede că este nevoie să se schimbe reglementările și să se permită și utilizarea combustibililor alternativi neutri din punct de vedere climatic, cum ar fi BioLNG, BioDiesel sau HVO100 (ulei vegetal hidrotratat), ca modalitate de decarbonizare a transportului.
Sursă foto: TLP
UTA Edenred, unul dintre principalii furnizori de servicii de mobilitate din Europa, își extinde rețeaua de acceptare pentru carburantul HVO100, o alternativă la motorina fosilă. Acest carburant este acum disponibil în peste 1.000 de stații de alimentare din 14 țări europene, așa cum în Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Republica Cehă, Estonia, Finlanda, Italia, Spania, Lituania, Letonia, Țările de Jos, Norvegia și Suedia.
HVO100 și amestecurile HVO fac parte din gama de combustibili alternativi oferită de UTA Edenred. Totodată, HVO100 ajută operatorii de flote să reducă amprenta de carbon a vehiculelor lor, fiind produs din reziduuri de grăsimi și uleiuri industriale și agricole. Carburantul poate fi amestecat cu motorină convențională în diverse concentrații și permite în forma sa pură o reducere a emisiilor de CO₂ de până la 90% pe parcursul ciclului de viață al carburantului, comparativ cu motorina fosilă. HVO100 poate fi utilizat în locul motorinei fără modificări tehnice ale vehiculelor, deși este necesară verificarea omologării de la producătorul vehiculului înainte de utilizare.
„Avem o abordare tehnologică deschisă, în care oferim orice tip de carburant de care au nevoie clienții noștri. În plus față de carburanții convenționali, furnizăm carburanți alternativi precum gaz natural lichefiat, gaz natural comprimat, biodiesel și HVO, precum și încărcarea vehiculelor electrice. Acest lucru îi ajută pe clienții noștri să treacă la o mobilitate sustenabilă.”,
a precizat Lukas Schneider, Director Comercial pentru zona EMEA în cadrul UTA Edenred.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit