Volvo Trucks are cea mai largă ofertă de camioane electrice cu baterii din industrie, cu 6 modele diferite în producție de serie.
Noua e-axle, prezentată la târgul IAA de la Hanovra, Germania, permite instalarea unui număr și mai mare de baterii pe autocamion prin integrarea motoarelor electrice și a transmisiei în puntea spate. Mai multe baterii înseamnă o autonomie mai mare, ceea ce creează oportunități pentru ca și transporturile pe distanțe lungi să fie electrificate. La camioanele electrice cu pile de combustie, care vor fi introduse în a doua jumătate a acestui deceniu, spațiul suplimentar este util pentru instalarea altor componente.
„Aceasta este o descoperire pentru camioanele electrice și un semnal clar că va exista o cerere uriașă de încărcătoare rapide publice pentru camioanele grele în viitorul apropiat, nu în ultimul rând de-a lungul autostrăzilor”, spune Jessica Sandström, SvP Global Product Management la Volvo Trucks.
Completarea ofertei actuale
Volvo Trucks va începe producția de serie a camioanelor cu noua punte electrificată peste câțiva ani, iar aceasta va completa gama actuală de camioane electrice cu baterii.
„Vom continua cu autocamioanele noastre electrice cu baterii versatile care sunt deja în producție. În prezent, acestea pot acoperi o gamă largă de sarcini de transport. În câțiva ani, vom adăuga această nouă punte spate electrificată pentru clienții care acoperă rute mai lungi decât cele actuale”, continuă Jessica Sandström.
Volvo Trucks are o strategie cu 3 căi pentru a ajunge la emisii zero: camioane electrice cu baterii, camioane electrice cu pile de combustie și motoare cu combustie care funcționează cu combustibili regenerabili precum biogaz, HVO sau chiar hidrogen verde.
“Sunt necesare soluții tehnice diferite pentru a aborda schimbările climatice, deoarece disponibilitatea infrastructurii energetice și a combustibililor diferă de la o țară și regiune la alta, precum și între diferitele misiuni de transport”, conchide Jessica Sandström.
La IAA 2022, Scania prezintă viitorul transportului – durabil și electric. Până în 2030, se preconizează că 50% din volumul total al vânzărilor de vehicule va fi electrificat și de aceea printre punctele de atracție de la stand producătorul suedez prezintă în premieră noul său autotractor electrificat, pentru transport regional, soluțiile sale care includ servicii digitale și conectate și soluțiile de încărcare.
Scopul Scania este de a impulsiona trecerea la un sistem de transport sustenabil care să se îndrepte către un transport 100% electric. Paisprezece vehicule, majoritatea electrice, pentru majoritatea aplicațiilor, sunt expuse la târgul de transport IAA, care se deschide astăzi.
“În călătoria noastră de electrificare, lăsăm în urmă limitele orașelor și ne îndreptăm spre autostrăzile interurbane. Am livrat recent un camion electrificat pentru transport de lemn unui client din nordul Suediei, iar acesta este o dovadă foarte reală a faptului că acum putem electrifica toate aplicațiile de transport greu”, a declarat Christian Levin, CEO al Grupului Scania.
Pentru a permite aceste transporturi pe autostradă pe distanțe lungi, Scania se pregătește pentru încărcarea cu megawați timp de 45 de minute, astfel încât camioanele să meargă 4,5 ore. În anii următori, ponderea vehiculelor electrificate Scania va crește semnificativ.
Producătorul lucrează la decarbonizare în toate domeniile, de la operațiunile sale industriale până la produsele sale aflate în operare. Și atunci când se măsoară impactul companiei asupra climei se ia întotdeauna în considerare perspectiva Well-to-Wheel, deci și originea energiei utilizate.
“Pe măsură ce creștem numărul de vehicule cu emisii zero la țeava de eșapament, ne concentrăm din ce în ce mai mult asupra altor surse de emisii. Scania arată încă o dată calea, stabilind cele mai ambițioase obiective de decarbonizare a lanțului de aprovizionare din industria noastră. Am identificat patru «hotspot-uri» – baterii, oțel, aluminiu și fontă – care împreună reprezintă peste 80% din emisiile de carbon ce emană din lanțul de aprovizionare. Până în 2030, vom reduce emisiile din acestea cu 60-85%”, mai spune Levin.
Scania Super, noul (și ultimul) sistem de propulsie pentru motoarele cu combustie, oferă economii de combustibil care, de obicei, vor ajunge la opt procente pentru clienții de transport pe distanțe lungi. Prin urmare, se pot atinge astfel obiectivele de decarbonizare și se poate crea valoare pentru clienți. Iar noul sistem de propulsie va fi demonstrat pe mai multe vehicule expuse la IAA.
Și, pentru că transformarea transportului presupune și asistarea clienților în luarea de măsuri pentru tranziția către flote electrice, la IAA va fi prezentat un sistem complet de servicii.
“Mergând mai departe, oferim o soluție totală la cheie pentru clienții noștri electrificați. O soluție care este scalabilă pentru viitor. Nu mai există nicio scuză pentru a nu începe tranziția către vehiculele cu emisii zero”, conchide Levin.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit