În 12 octombrie, în Monitorul Oficial din Italia a fost publicat Decretul privind fluxurile de lucrători străini din afara UE care pot obține un permis de muncă în Italia. În ansamblu, Decretul stabilește un prag maxim de 12.850 de lucrători, din care șase mii în transportul de mărfuri, construcții și turism.
S-a stabilit că se pot duce în Italia să lucreze ca șoferi de camioane cetățenii din Albania, Algeria, Bangladesh, Bosnia-Herțegovina, Coreea, Coasta de Fildeș, Egipt, El Salvador, Etiopia, Filipine, Gambia, Ghana, Japonia, India , Kosovo, Mali, Maroc, Mauritius, Moldova, Muntenegru, Niger, Nigeria, Pakistan, Macedonia de Nord, Senegal, Serbia, Sri Lanka, Sudan, Tunisia și Ucraina.
Imigranții trebuie să aibă deja permise de conducere echivalente CE, convertibile în Italia pe baza acordurilor de reciprocitate existente, arată TrasportoEuropa.
Includerea șoferilor profesioniști în cotele de imigrație este o măsură în premieră, însă asociația Anita o solicită de ceva timp. „Este o veste bună pentru membrii noștri și pentru toate afacerile din industrie”, a declarat președintele Anita, Thomas Baumgartner. „Lucram de ceva timp pentru acest rezultat. Nu a fost posibil să rezervăm o cotă complet dedicată, așa cum am fi dorit, dar este un prim pas foarte important. Credem că este un răspuns valid la lipsa de lungă durată a șoferilor profesioniști pe care ne străduim din ce în ce mai mult să o acoperim pe piața muncii din Italia și UE.”
Anita estimează că în Italia se va adânci în timp lipsa șoferilor profesioniști, deoarece 45,8% dintre deținătorii de CPC au peste 50 de ani și doar 18,1% au sub 40 de ani. Este o problemă europeană pe care și alte țări au încercat să o rezolve prin imigrația cetățenilor non-UE. Așa au procedat Germania și unele țări din Europa de Est, care până nu demult furnizau șoferi întregului continent, dar care suferă, acum, de lipsa lor.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit