Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul IVECO și-a exprimat deja intenția de a livra primele camioane alimentate cu hidrogen până la finalul acestui an. Astfel, alături de Air Liquide, liderul global în domeniul energiei, a anunțat la Fos-sur-Mer, Marsilia inaugurarea primei stații de alimentare cu hidrogen de înaltă presiune din Europa.

Noua lansare face parte din angajamentul de dezvoltare a mobilității pe bază de hidrogen în Europa, în conformitate cu Memorandumul de înțelegere încheiat de cele două companii în decembrie 2021.  Grupul IVECO, cunoscut ca pionier în fabricarea de vehicule alimentate cu combustibili alternativi intenționează să promoveze hidrogenul ca un factor crucial pentru tranziția energetică a industriei transporturilor, valorificând expertiza unică a Air Liquide de-a lungul întregului lanț valoric al hidrogenului, de la producție și depozitare până la distribuție.

Stația de la Fos-sur-Mer din Franța face parte din proiectul HyAMMED („Hydrogène à Aix-Marseille pour une Mobilitate Ecologique et Durable ”) și dispune de finanțare din partea guvernului francez. De asemenea, este și parte al proiectului european H2Haul, cofinanțat de Clean Hydrogen Partnership. Potrivit comunicatului de presă, Air Liquide și IVECO au fost printre primii parteneri al acestui proiect, vizând crearea unor reţele de staţii de alimentare cu hidrogen pe scară largă. În plus, a doua stație de mare capacitate (700 bar, 2 tone/zi) dedicată vehiculelor grele va fi instalată în Salon-de-Provence, iar în 2025 și va atinge un potențial de încărcare de până la 50 de camioane IVECO cu hidrogen.

Participanții la inaugurarea din 26 iunie au avut ocazia să vadă stația de încărcare de mare capacitate (1 tonă/zi) și prototipul unui camion cu pile de combustie marca IVECO. Noua soluție de transport pentru transport pe distanțe lungi oferă un timp de realimentare rapid, la o presiune de 700 de bari.

Potrivit unui studiu al Precedence Research, piața globală de alimentare cu hidrogen a ajuns la 311,05 milioane USD în 2022, iar până în 2032 va creşte la circa 1.495,16 milioane USD.

„Strategia noastră pentru o mobilitate din ce în ce mai durabilă este centrată pe o abordare neutră din punct de vedere energetic, iar mobilitatea bazată pe hidrogen este un element cheie în acest sens și o privim ca pe o soluție esențială pentru sustenabilitatea transportului rutier pe distanțe lungi. Prin inaugurarea acestei stații dovedim că avem toate capacitățile necesare, atât vehicule, cât și infrastructură de reîncărcare, pentru a construi un adevărat ecosistem de mobilitate bazat pe hidrogen. Prin acest pas strategia IVECO devine realitate. Etapa de astăzi ne permite să consolidăm și mai mult parteneriatul strategic cu Air Liquide, un lider pe scena internațională de tranziție energetică care, la fel ca Grupul IVECO, lucrează pentru a promova o societate mai durabilă.”,

a explicat Gerrit Marx, CEO, Iveco Group.

„Pentru a încuraja utilizarea pe scară largă a hidrogenului ca sursă de alimentare, trebuie să creăm în mod colectiv condițiile pentru ca sectorul să se dezvolte. Este imperativ necesară crearea unei rețele de stații de mare capacitate, suficient de densă pentru a permite producătorilor de vehicule și operatorilor de transport să se angajeze în această tranziție. Proiectul HyAMMED face parte din această abordare: este un prim pas decisiv și lansarea unei ambiții mai mari pe care o împărtășim cu partenerul nostru IVECO.”,

a adăugat Erwin Penfornis , vicepreședinte Hydrogen Energy World Business Line, Air Liquide.

În toamna lui 2021, Inter Cargo a finalizat construcția noului său service de lângă București, iar în februarie ar urma să fie gata și finisajele și echiparea lui. Cu această ocazie, firma va începe să vândă și servicii de întreținere/reparații, gândind mai multe pachete, de tip abonament, întâi pentru clienții existenți – „deoarece, fiind un produs nou, preferăm să-l folosim pentru firme cărora le știm specificul activității și comportamentul în service“ – apoi și pentru cei noi și apoi pentru întreaga piață, indiferent de marca de semiremorci deținută, deoarece operațiunile ce țin de garanția semiremorcilor Wielton nu vor ocupa mai mult de 25% din capacitatea atelierului. Acesta va avea și stație ITP și este echipat și pentru a repara camioane, dar pentru început, dată fiind experiența de peste 20 de ani cu semiremorcile, nu se va lucra decât pentru ele.

În noul atelier se pot repara simultan nouă ansambluri autotractor+semiremorcă și se pot face orice fel de operații, în afară de tinichigerie – dar ea se va adăuga pe viitor – existând inclusiv un stand Josam de ultimă generație, pentru îndreptat șasiuri – din care în țară mai sunt, pentru semiremorci, doar 2-3 – și două poduri rulante pentru când se va face asamblare de suprastructuri Wielton.

Inter Cargo va continua colaborarea cu service-urile din actuala sa rețea de parteneri.