Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Schimbarile ce au impactat industria de retail & FMCG in ultimii ani, evolutia tehnologiei, modificarea profilului consumatorului, noile generatii si valorile acestora, precum si noile formule de consum pun presiune asupra companiilor pentru o continua adaptare a proceselor, a strategiilor de colaborare cu furnizorii si a celor de sales & marketing. In acest context, relatia dintre retail si FMCG devine tot mai importanta, iar colaborarea dintre aceste segmente pentru optimizare este esentiala, mai ales pe o piata europeana pe care se manifesta o oarecare ingrijorare a consumatorilor. In Romania, trendul comertului modern este schimbator si cu cresteri in zona de non-food, cerinta tot mai mare a consumatorului de a avea rapiditate in achizitionare determinand retailerii sa isi creeze platforme de home-delivery. De asemenea, dupa cum reiese din conferinta „reTag – a Retail & FMCG conference for the modern world“, organizata de Business Mark, in sectorul alimentar nu exista nicio categorie in scadere, carnea si lactatele fiind in topul produselor achizitionate de catre romani. Mai mult, se contureaza si se accentueaza trendul sanatos, orientat catre mancaruri bio si fresh, dar si o competitivitate in crestere, produsele vandute in perioada promotiilor inregistrand o majorare de 20-25% fata de perioadele obisnuite.
 

Cristina Osiescu, Client Business Partner, Nielsen Romania, considera ca „este foarte important sa fim cu ochii pe piata“, un studiu realizat de Nielsen Retail Audit evidentiind ca in sectoarele retail & FMCG nu exista nicio categorie de alimente in scadere in Romania, iar carnea si lactatele se situeaza in topul produselor consumate. „In Romania se accentueaza trendul sanatos, catre mancaruri fresh, fara conservanti si aditivi, dar si catre cele lipsite de zahar (+25%), bio (+27%) sau lipsite de lactoza (+41%) sau gluten (+32%).“