Compania de inchirieri utilaje pentru acces si lucru la inaltime, Industrial Access, anunta lansarea aplicatiei mobile MySmartRent, prima solutie de acest gen oferita de o companie din industria de profil clientilor sai. Cu un design original si facilitati moderne de gestiune si supervizare, MySmartRent le ofera utilizatorilor vizibilitate si transparenta maxima si le permite sa detina un control total al operatiunilor desfasurate (24/7).
MySmartRent ofera o suita de functii adaptate cerintelor clientilor, si reprezinta un upgrade al versiunii web a aplicatiei. ”Prin intermediul MySmartRent, Industrial Access se intoarce la radacinile sale antreprenoriale, unde totul este aliniat intereselor clientilor valorosi ai companiei, de la care invata in permanenta cum sa se perfectioneze si sa devina o companie mai competitiva”, spune Stefan Ponea, fondator si director general al Industrial Access. “Inca de la infiintarea companiei, in 2005, viziunea si capacitatea de a digitaliza serviciile si activitatea ne-au propulsat intr-o pozitie de lider in domeniu si ne-au asigurat recunoastere nu doar la nivel national, ci si mondial. Inovand permanent, am dovedit ca o afacere romaneasca poate deveni un reper international de performanta si eficienta, chiar si in domeniul constructiilor, unde piata a suferit atat de mult in ultimii 10 ani”, adauga Ponea.
Clientii Industrial Access pot folosi aplicatia mobila pentru a obtine informatii rapide cu privire la tipul echipamentului inchiriat, numarul de utilaje, perioada de inchiriere sau alte detalii contractuale. In plus, ei au acces la facturile pentru serviciile utilizate, precum inchirieri, transport sau alte servicii conexe. Prin serviciul de ofertare, ei pot monitoriza starea solicitarilor realizate. Cu alte cuvinte, asigura un panou de bord complet, care pune beneficiarul in control si il ajuta pe acesta sa aiba o imagine de ansamblu, concisa, transparenta, precisa si eficienta, adaptata nevoilor sale individuale si care ii elibereaza din resursele pe care, in lipsa unei astfel de aplicatii, ar trebui sa le aloce pentru aprovizionarea si gestiunea parcului de utilaje inchiriate, pe diferite proiecte, cu diferite stadii de executie, costuri indirecte s.a.
Aplicatia MySmartRent aduce in plus fata de varianta web optiunea unei cautari avansate si a unei filtrari complexe a datelor continute in contul clientului, in functie de o multitudine de criterii alese de acesta (de exemplu, pe baza perioadei de inchiriere). Un instrument puternic pentru client este oferit de posibilitatea vizualizarii in timp real, pe o harta digitala interactiva, a tuturor echipamentelor inchiriate. Aceasta facilitate il ajuta pe utilizator sa ia decizii rapide, adaptate provocarilor pe care acesta le are in proiectul sau: lipsa front de lucru, urmarire centralizata in timp real a gradului de folosire a echipamentelor de catre echipele sale, supervizarea subcontractorilor care folosesc echipamentele in diversele faze ale lucrarii s.a.m.d.
Pentru a facilita comunicarea dintre client si Industrial Access, aplicatia mobila simplifica procesul de creare a unei operatiuni. Utilizatorii pot solicita in mod rapid o interventie de service, un retur sau o extensie de contract, avand si posibilitatea de a cere suportul echipei Industrial Access din aplicatie, pana la nivel de management, direct si fara birocratie, trasabilitatea si rapiditatea raspunsului fiind o prioritate de prim rang. “Aceasta ultima facilitate confirma angajamentul ferm de a invata in permanenta, in special din greselile facute, de a progresa si de a ne pastra statutul de furnizor preferat al majoritatii clientilor nostri”, declara Ponea.
La cererea clientilor existenti care folosesc deja versiunea web a portalului MySmartRent, a fost introdusa o noua sectiune, ce contine informatii detaliate cu privire la sesizarile si interventiile de service efectuate de echipele mobile de service pentru utilajele inchiriate. Astfel, clientii au vizibilitate si control direct asupra vitezei de reactie in caz de defect, a calitatii si corectitudinii operatiilor efectuate, de la momentul inregistrarii unei sesizari, pana la rezolvarea integrala a incidentului, toate documentele intocmite fiind disponibile in timp real in format digital, inclusiv cu poze si rapoarte de lucru. Pentru a promova transparenta cu privire la activitatile realizate, clientilor le este oferita o sectiune de rapoarte cu grafice relevante, accesibila in aplicatia mobila pentru a monitoriza rezultatele colaborarii cu furnizorul Industrial Access.
Aplicatia este disponibila intr-o prima etapa pentru platforma Android, urmand sa fie lansata si versiunea pentru iOS (care se afla in faza de testare).
Primele luni ale lui 2011 au adus pietei romanesti de inchirieri confirmarea ca merge pe drumul cel bun, chiar daca printr-un singur reprezentant. Astfel, compania Industrial Access a marcat in martie nu numai luna cea mai buna din istoria sa, ci si recunoasterea internationala a unei munci de echipa, prin alegerea intre finaliste, dintre sute de companii participante, la doua dintre competitiile reprezentative din domeniu: European Rental Awards (ERA) si International Awards for Powered Access (IAPA).
Trimestrul I al lui 2011 este primul, din ultimii trei ani, in care compania a inregistrat un profit net, obtinut din combinatia dintre un pret majorat cu 30% in ultimele luni ale lui 2010, fata de perioada anterioara, si un grad de ocupare foarte mare. „La sfarsitul lui martie am obtinut profit, insa cu taieri foarte mari de costuri”, a precizat Stefan Ponea, managing partner al companiei Industrial Access si presedinte al Asociatiei Romane de Inchirieri (ARI).
„Concurenta ma face mai bun”
Piata de inchirieri a inregistrat in prima jumatate a lui 2010 o crestere de 6% fata de perioada similara a anului anterior, si asta doar pentru ca anumite firme nu au existat in 2009. Pierderile s-au dublat pentru acelasi volum de tranzactii, iar companiile de inchirieri au concurat cu firmele de constructii care detineau prea multe utilaje, inchiriindu-le pe preturi de nimic.
In ultima perioada, mai multe companii de inchirieri si-au dat seama de beneficiile asociatiei, ARI inregistrand inca trei membri noi, respectiv JCB, Mitsubishi si Atlas Copco, prin diviziile lor de inchirieri. Au existat insa mai multe cereri de adeziune, de la companii cu activitati colaterale celei de inchirieri, motiv pentru care nu au fost acceptate. Dar si pentru ca exista membri care se feresc de o piata concurentiala. „Exista firme romanesti carora le este greu sa accepte ca trebuie sa reziste in fata clientului cu un concurent alaturi, considerand ca are sanse mari sa piarda un client in momentul in care are acces facil la un competitor, mai ales intr-o piata in care elementul definitoriu in 2010 a fost pretul mic”, a mai spus Ponea, completand: „Am afisat pe site-ul asociatiei numele a noua dintre concurenti. Concurent a ma face mai bun. Daca fug de ea, la un moment dat o sa ma prinda.”
„Oamenii buni i-am pastrat, chiar cu sacrificii”
Compania Industrial Access a inregistrat o crestere continua in ultimele noua luni. „In prezent ne concentram sa obtinem un profit net inainte de taxe peste zero, in conditiile in care am estimat pentru anul in curs o cifra de afaceri mai mare cu 10%.
Dupa ce in noiembrie 2010 gradul de ocupare a fost similar celui obtinut in 2006/2007 (77% pe intreaga flota si 83% pe flota de acces), primul trimestru al lui 2011 a adus o crestere de 23% fata de perioada similara a anului trecut. In 2010 s-au investit 1,5 milioane de euro, dar au fost si recuperate circa 18% din datoriile inregistrate in prima jumatate a lui 2009, chiar daca s-a ajuns in prezent la provizioane de 401.000 de euro, o suma mare raportata la venituri totale din exploatare de circa 5,4 milioane de euro. Pe langa acestea, au fost vandute si 80 de utilaje din flota. „Am fost printre putinele firme care au ales sa vanda utilaje, decat sa le inchirieze in pierdere. Astfel, am obtinut chiria pe care o realizam in 36 de luni de functionare continua, fara sa socotim si alte cheltuieli pentru intretinerea lor”, a precizat Ponea.
Dupa reducerea din 2009 a numarului de angajati de la 52 la 34, 2011 va aduce o serie de angajari, pe noi proiecte. „Am fost obligati sa oprim tot ce producea pierdere sau nu aducea beneficiu, insa oamenii buni i-am pastrat, chiar cu sacrificii”, a precizat Stefan Ponea.
Un raport corect cerere/oferta, cheia succesului
Nominalizarile obtinute de Industrial Access arata ca performant ele companiei s-au diferentiat de media europeana in cazul ERA, la categoria „Small Rental Company of the Year” (cu o cifra de afaceri de sub 15 milioane de euro), si de cea mondiala in cazul IAPA, concurand la categoria „Acces Rental Company of the Year”. In cazul nominalizarilor nu a fost reprezentativa cifra de afaceri sau dezvoltarea individuala, ci evolutia unei companii fata de media industriei, dar si eficienta si metodele folosite. De exemplu, cu o flota mica, Industrial Access a reusit sa obtina eficienta printr-un grad de ocupare mai mare si/sau printr-o crestere de pret. „Daca din zece utilaje am inchiriat opt la un pret mic, pe ultimele doua, daca exista cerere reala, le ofer la un pret mult mai mare, chiar si cu 100%, daca nu le mai are nimeni. Este un principiu sanatos, bazat pe cerere si oferta, pe care am incercat sa-l popularizez. In acest sens, am realizat si un soft care iti ofera dinamic, online, pretul optim care reprezinta un echilibru intre cerere si oferta, raportat la disponibilitatea modelului respectiv”, a mai precizat Ponea.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit