Costurile de reparații ale rețelelor feroviare din Germania și Belgia, țări grav afectate de inundațiile catastrofale care au avut loc săptămâna trecută, ar putea atinge sume foarte mari întrucât căile ferate au suferit daune substanțiale.
În Belgia, aceste costuri sunt estimate între 30 și 50 de milioane de euro, în timp ce în Germania, cheltuielile de restaurare a rețelei rutiere și feroviare ar putea atinge suma de 2 miliarde de euro. „Deocamdată, estimăm prejudiciul între 30 și 50 de milioane de euro. Dar apa nu a dispărut încă peste tot. Deci, trebuie să așteptăm și să vedem înainte să putem face o estimare corectă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Infrabel, Thomas Baeken, pentru VRT. În ceea ce privește Germania, agenția de știri DPA a raportat că situația este similară. Există un fond de reconstrucție în lucru, dar guvernul are nevoie de mai mult timp pentru a evalua cu atenție situația înainte de a o aproba.
Deocamdată, estimăm prejudiciul între 30 și 50 de milioane de euro. Dar apa nu a dispărut încă peste tot. Deci, trebuie să așteptăm și să vedem înainte să putem face o estimare bună ”, a declarat purtătorul de cuvânt al Infrabel, Thomas Baeken, pentru VRT. Aceasta înseamnă că estimarea inițială necesită încă o reevaluare după retragerea apelor, costurile nefiind încă sigure. În ceea ce privește Germania, agenția de știri DPA a raportat că situația este similară. Surse guvernamentale citate de agenție au declarat că în zonele afectate pentru repararea infrastructurii rutiere și feroviare ar fi necesare circa două miliarde de euro. Se lucrează la un fond de reconstrucție, iar Guvernul Federal German va aproba sumele în urma unei analize care este în desfășurare.
În Belgia, multe linii de cale ferată din sudul țării sunt blocate, un pod s-a prăbușit, alunecările de noroi au deplasat balastul și multe secțiuni și locații nu mai sunt accesibile din cauza scufundării infrastructurii feroviare. „Trebuie să depunem în total 70.000 de tone de pietriș, trebuie să înlocuim câteva zeci de mii de traverse și trebuie restabiliți peste 10 kilometri de terasamente feroviare și afundări”, a explicat Thomas Baeken.
Sursa foto: Infrabel
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit