Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Locuitorii din Paris au votat duminică în cadrul unui referendum pentru pietonalizarea a încă 500 de străzi din oraș, dând un nou impuls eforturilor primăriei de stânga a capitalei franceze de a reduce utilizarea mașinilor și de a îmbunătăți calitatea aerului, informează Reuters.

Aproximativ 65,96% dintre eiau votat în favoarea măsurii, în timp ce 34,04% au respins-o, au arătat rezultatele oficiale. Doar 4,06% dintre alegători s-au prezentat la consultare, care a fost organizată de municipalitate.

Acesta a fost cel de-al treilea referendum de acest fel organizat la Paris în tot atâția ani, după un vot din 2023 care a aprobat interzicerea scuterelor electronice și o decizie de anul trecut de a tripla taxele de parcare pentru SUV-urile mari. Referendumul va elimina încă 10.000 de locuri de parcare în Paris, care se vor adăuga la cele 10.000 eliminate începând cu 2020. Cele două milioane de locuitori ai orașului vor fi consultați cu privire la străzile care vor deveni zone pietonale. Datele primăriei Parisului arată că traficul auto în oraș a scăzut la mai mult de jumătate de când socialiștii au preluat puterea în capitală, la începutul secolului.

Cele 500 de străzi suplimentare care vor fi pietonalizate vor aduce numărul total al acestor așa-numiți „plămâni verzi” la aproape 700, adică puțin peste o zecime din străzile capitalei. În ciuda schimbărilor recente, Parisul se află în urma altor capitale europene în ceea ce privește infrastructura verde – care include grădini private, parcuri, străzi mărginite de copaci, ape și zone umede – reprezentând doar 26% din suprafața orașului, față de o medie de 41% pentru capitalele europene, conform Agenției Europene de Mediu.

Un consorțiu format din companii austriece de top – H2 Mobility Austria – dorește să pună pe drumurile din Republica Alpină aproximativ 2.000 de camioane pe hidrogen până în 2030. În ceea ce privește infrastructura, sunt implicate compania energetică Verbund și compania petrolieră OMV, iar în ceea ce privește tehnologia, producătorul de vehicule Rosenbauer, furnizorul Magna și furnizorul de servicii de inginerie AVL. Din partea operatorilor, s-au alaturat, printre alții, compania de transport Gebrüder Weiss, Rewe, Spar și Poșta Austriacă.

Sub egida H2 Mobility Austria, partenerii au comandat firmei de consultanță Deloitte să pregătească un studiu privind mobilitatea pe bază de hidrogen, cu accent pe camioane. Potrivit lui Alexander Kainer, partener la Deloitte Austria, unul dintre rezultate a fost acela că, deși camioanele electrice cu baterii sunt deja folosite, acestea nu au volumul de încărcare / autonomia necesară. “Pe de altă parte, camioanele cu hidrogen pot fi folosite pentru curse cu o autonomie mai mare și reprezintă astfel o legătură esențială între transportul feroviar și cel rutier.”

Economii potențiale de 70 de milioane de tone de motorină

Deloitte a calculat că în Austria – ca și în Germania – 80% din costurile suplimentare ar putea fi subvenționate în ceea ce privește camioanele, dar și în ceea ce privește infrastructura “verde” de realimentare. Calculat pentru cele 2.000 de camioane pe bază de hidrogen prevăzute până în 2030, volumul de finanțare s-ar ridica astfel la 460 de milioane de euro.

Producția de H2 verde și dezvoltarea infrastructurii stațiilor de realimentare ar reprezenta o valoare adăugată suplimentară de 475 de milioane de euro. În plus, cele 2.000 de camioane pe bază de hidrogen ar putea economisi 70 de milioane de tone de motorină. “Autocamioanele de mare tonaj pe bază de hidrogen ar duce la o reducere anuală a emisiilor de CO2 de aproximativ 24.000 de tone și la o reducere a particulelor cu până la 50%. În plus, inițiativa ar putea crea între 3.000 și 4.000 de noi locuri de muncă până în 2030″, a spus Kainer.

Semnal de start pentru industria națională H2

În următorii 2 ani, vor trebui create condiții-cadru clare în cooperare cu guvernul, pentru a reduce costurile și a crea siguranța investițiilor pentru companii. Potrivit lui Peter Umundum, directorul general al serviciului poștal austriac, hidrogenul verde trebuie să fie etichetat în mod clar. La rândul său, Rolf Dreisbach, directorul general al AVL, consideră că cele 2.000 de camioane pe bază de hidrogen reprezintă o primă etapă importantă.

“Acesta ar trebui să fie semnalul de pornire pentru dezvoltarea unei industrii naționale competitive a hidrogenului. Producția de hidrogen ecologic înseamnă o introducere a combustibililor în producția internă de energie electrică durabilă. Există o oportunitate pentru companiile din Austria de a investi în construirea infrastructurii și de a-și asuma un rol de lider în lanțul global de aprovizionare pentru producția de camioane pe bază de hidrogen.”

Consorțiul subliniază că în Elveția, de exemplu, sunt deja utilizate 50 de camioane pe bază de hidrogen, iar în Germania, soluțiile de mobilitate durabilă în ceea ce privește vehiculele și infrastructura sunt subvenționate cu 80% din costurile de investiție. “Vecinii noștri din regiunea DACH (Germania, Austria, Elvetia) sunt în frunte – Austria ar trebui acum să le urmeze exemplul. Trebuie să creăm condițiile necesare pentru a construi infrastructura națională la nivel național și pentru a extinde flota de camioane pe bază de hidrogen”, spune Wolfram Senger-Weiss, președintele Consiliului de administrație al Gebrüder Weiss.