Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deoarece termenul limita pentru aplicarea Pachetului Mobilitate UE se apropie cu pași repezi de final, pentru operatorii de flote este esențial să se asigure că tahografele acestora respectă cele mai recente reglementări. Până pe 31 decembrie 2024, toate tahografele analogice și digitale  trebuie înlocuite cu un tahograf Smart 2 pentru a evita amenzile și întreruperile în activitate. Această obligativitate se aplică în cazul tuturor vehiculelor implicate în transportul transfrontalier în UE, cu o masă totală admisă care depășește 3,5 tone. Pe măsură ce trece timpul, crește și presiunea pentru această acțiune pentru transportatori.

Tahograful Stoneridge SE5000 Smart 2
Pentru a ajuta flotele să fie în conformitate, Stoneridge a dezvoltat tahograful SE5000 Smart 2. Conceput pentru a răspunde nevoilor în continuă evoluție ale sectorului transporturilor din prezent, tahograful oferă o gamă largă de funcții care facilitează respectarea de către șoferi și administratorii de flote a standardelor Pachetului Mobilitate și gestionarea eficientă a vehiculelor lor.

Una dintre caracteristicile prin care se remarcă SE5000 Smart 2 o reprezintă introducerea automată a țărilor de plecare și de destinație atunci când cardul șoferului este de ultimă generație, eliminând nevoia de a introduce manual aceste date și reducând șansele de apariție a erorilor. În plus, procedurile de introducere manuală au fost eficientizate, fapt pentru care îl face unul dintre tahografele cel mai ușor de utilizat de pe piaţă.

Atenție la termenul limită din 2024
Ca parte a noii legislații UE, camioanele implicate în transportul internațional și echipate cu un tahograf analogic sau digital trebuie să treacă la un tahograf Smart 2 până la sfârșitul anului 2024. Cu milioane de vehicule din Europa care necesită modernizări, atelierele întâmpină deja întârzieri cu privire la programări. Stoneridge recomandă planificarea din timp a înlocuirii retrofit, pentru a evita întârzierile de ultimă oră. Alinierea programărilor pentru actualizare cu întreținerea sau inspecțiile periodice reprezintă o modalitate eficientă de a minimiza timpul de inactivitate al vehiculelor.Flotele care încă nu au început pregătirile pentru retrofit-ul obligatoriu la Smart 2 li se solicită să acționeze imediat.

Începeți actualizarea acum!
Echipați-vă vehiculele astăzi cu tahograful SE5000 Smart 2 și acționați din timp pentru a respecta cerințele Pachetului Mobilitate.

Accesați www.stoneridge-tachographs.com pentru a găsi cel mai apropiat Atelier de service pentru tahografe şi programați-vă acum.

Chiar dacă importatorii de tahografe au venit cu stocuri şi oferte bunicele pentru înlocuirea tahografele digitale cu cele inteligente de generaţia a doua, cum cere setul de reguli care formează Pachetul Mobilitate, transportatorii nu s-au înghesuit să le schimbe, aşteptând să primească o veste bună privind amânarea termenului limită de 1 ianuarie pentru a înlocui tahografele sau o posibilă subvenţionare a costurilor necesare înlocuirii tuturor acestor tahografe de către stat. Unii care au camioane noi dar cu tahografe inteligente de generaţia I nu se îndură să îşi înlocuiască tahografele de nici doi ani vechime, încă neamortizate.

Deşi DG Move a respins orice solicitare de amânare a termenelor deja prevăzute, transportatorii din mai multe ţări au solicitat guvernelor proprii să facă front comun şi să ceară în continuarea amânarea acestei măsuri care vizează schimbul în masă a mai multor milioane de tahografe digitale a autovehiculelor care circulă în Uniunea Europeană în câteva luni.

Chiar dacă măsura se aplică doar camioanelor care circulă la transportul internaţional, în România sunt peste 100.000 de vehicule vizate imediat, iar Polonia ar trebui să schimbe în perioada următoare aproape 250.000 de tahografe digitale.

Deşi asociaţiile patronale din Polonia au cerut insistent guvernului din această ţară subvenţionarea achiziţiei de tahografe inteligente pentru transportatori, pentru că firmele din industrie au traversat doi ani extrem de dificili pentru transportatori, Ministerul Infrastructurii din Polonia le-a explicat acestora că Ministerul de Finanțe a stopat toate cheltuielile pentru a reduce deficitul bugetar, care a atins un nivel record.

Potrivit presei poloneze, transportatorii din această ţară au înlocuit abia 10% din tahografele vizate de noua legislaţie, preţurile de înlocuire fiind aşteptate să crească semnificativ, mai ales că disponibilitatea tahografelor nu este suficientă pentru necesarul pieţei.

Companiile trebuie să finalizeze înlocuirea tahografelor neinteligente (G1) până la sfârșitul anului 2024, iar pentru cele cu tahografe inteligente de prima generație (G2V1), termenul limită este 18 august 2025.

Noua legislație care prevede clasificarea mai severă a încălcărilor legate de utilizarea tahografelor și respectarea timpilor de conducere și odihnă pentru șoferii profesioniști şi sancțiuni mai mari pentru nerespectarea regulilor trebuie implementată până pe 14 februarie 2025, iar statele membre mai des tranzitate, renumite pentru un control rutier sever, abia aşteaptă să colecteze venituri din aceste amenzi.