Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Trucks a livrat în 2023 în România circa 800 de vehicule noi, majoritatea grele și 10% Master, dintre care unele specializate către IGSU, Armată și alte instituții publice, care nu apar în statisticile oficiale privind înmatriculările. Adică a înregistrat o creștere de 10% față de 2022 și a avut o cotă de piață de 6,4%, care ar fi putut fi mai mare, de circa 7%, așa cum explică directorul comercialGinel Trincă, dacă ar fi fost înscrise în circulație la timp unele vehicule livrate spre final de an.

Din cele 800 de unități, 30-35% au fost comandate în 2022, când importatorul din România nu a avut suficiente locuri în producție pentru autotractoare, în special în primele nouă luni. De altfel, din același motiv nu s-au vândut nici în 2023 suficiente autotractoare câte s-ar fi putut conform cererii, iar ponderea lor în totalul livrărilor a fost destul de mică, de 45%, restul fiind specializate, de diverse tipuri.

Dintre șasiurile livrate în 2023, cele mai multe au fost pentru construcții, servicii municipale și distribuție. Unele contracte, mai ales pentru vehicule de pompieri și alte aplicații municipale, au fost câștigate în urma licitațiilor la care compania continuă să participe alături de parteneri deja tradiționali „și sper ca și 2024 să fie bun din acest punct de vedere, deși va fi an electoral“. Prețurile camioanelor noi s-au stabilizat în a doua parte a anului trecut, dar nu au scăzut, ca la unii competitori, pentru că, spre deosebire de cei care vând multe autotractoare și care spre final de an au făcut eforturi de destocare, Renault Trucks România nu a avut multe unități disponibile. Însă o ieftinire are loc deoarece politica firmei este să ofere gratuit noile sisteme de siguranță cerute din iulie de GSR.

MHS Truck & Bus a livrat în 2023 aproximativ 900 de camioane noi MAN, majoritatea comandate în 2022 și chiar 2021. Autotractoarele pentru transport pe distanțe lungi au în continuare ponderea cea mai mare din piața totală de camioane din România, de circa 75%, iar în afară de acestea MHS a vândut un număr „semnificativ“ de unități către clienți din construcții, așa cum declară Elena Claudia Iordache, CEO-ul companiei.

În 2023 a crescut ponderea vânzărilor de retail și a flotelor mici, deoarece, „având un număr predefinit de vehicule disponibile, am evitat să vindem foarte multe unități unui singur client. Astfel că principalele flote pentru transport pe distanțe lungi livrate în 2023 nu au depășit 25 de unități. În plus, în cadrul unui proiect am livrat peste 150 de șasiuri 4×4 care au fost carosate ca vehicule de intervenție pentru stins incendiile.“

Prețurile camioanelor MAN au fost mai mari în 2023 decât în 2022, dar au devenit mai stabile în a doua parte a anului. Iar în 2024 vor crește cu 4-6%, în funcție de tipul vehiculului, ca urmare a echipării cu sisteme care să respecte noile standarde de siguranță obligatorii din iulie 2024.

În 2023, achizițiile de vehicule MAN au fost finanțate în principal prin leasing financiar și prin accesarea de fonduri europene. Soluțiile oferite in-house de MHS sunt însă mai numeroase și includ – în afară de leasing financiar – leasing operațional și credit, fiind adaptate în funcție de nevoile și specificul activității clienților. Peste 20% din camioanele vândute către firme private (deci excluzându-le pe cele achiziționate prin licitații publice) au beneficiat de finanțare prin MAN Finance, 2023 fiind, ca și 2022, un an bun pentru finanțarea in-house, așa cum subliniază CEO-ul MHS Truck & Bus.