Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sistemul de informare al pieţei interne (IMI) a devenit funcţional abia cu câteva zile înaintea termenului limită de 2 februarie, astfel că înregistrarea şoferilor s-a făcut pe ultima sută de metri. Din 1 fabruarie au putut fi completate şi primele declaraţii de detaşare.

Atenţie! Chiar dacă este mai comodă completarea declaraţiilor pe perioada maximă de 6 luni, aceasta poate reprezenta o capcană. Astfel, trebuie ţinut cont de faptul că după cumularea mai multor perioade maxime de detaşare şi atingerea unui total de 24 de luni, există riscul ca un şofer să nu mai poată fi detaşat, statul membru de detaşare având posibilitatea să se autosesizeze şi să solicite plata taxelor şi impozitelor aferente angajatului respectiv în țara de detașare! De asemenea, firmei de transport i se poate cere în instanţă deschiderea unei rezidenţe fiscale în statul unde a efectuat cel puțin 24 de luni de detaşare pentru cel puțin un angajat.

Transportatorii mari din România recomandă încheierea perioadei de detaşare odată cu întoarcerea şoferilor în ţară pentru odihnă şi deschiderea unei declaraţii noi odată cu plecarea în cursă. De asemenea, ar fi foarte bine ca şoferii să fie rotiţi, pe cât posibil, pe diferite curse, astfel încât să nu poată fi „legaţi” cu activitatea de o anumită destinaţie, în condiţiile în care singura cheie de verificare a detaşării este platforma IMI. Şi tocmai de aceea este recomandat ca declaraţiile să fie cât mai fracţionate şi mai diverse, nu pe aceleați 2-3 țări permanent

Se aşteaptă ca după un prim an de implementare a platformei IMI să se poată trage concluzii în legătură cu activitatea şoferilor şi, implicit, a companiilor de transport din toate statele membre şi cu siguranţă ţările cele mai vocale în problema detaşării se vor grăbi să solicite rezidenţă fiscală pentru esticii care fac transport pe teritoriul lor.