Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Din cauza incertitudinii bugetare din Franța, provocate de deficit, tăieri de fonduri și creșteri de taxe, Federația Națională din Transporturile Rutiere Franceze (FNTR) atrage atenția asupra faptului că transportul rutier de mărfuri nu poate face față unei fiscalități mai mari, deoarece firmele sunt deja prea slăbite din punct de vedere economic.

De aceea federația le solicită instituțiilor publice să mențină mecanismul de rambursare parțială a accizei pentru carburant la nivelul actual pentru sectorul transportului rutier de mărfuri, deoarece altfel sunt în joc competitivitatea Franței la nivel european și supraviețuirea multor companii.

FNTR a făcut și în 2022 și 2023 eforturi pentru a retrage din Proiectul de lege privind finanțele pe 2024 orice prevedere privind reducerea rambursării parțiale a accizei, deși această reducere era prevăzută în Legea climei și rezilienței.

În prezent, orice revizuire a impozitării combustibililor poate fi examinată doar în lumina punerii în aplicare a noii ETS, planificate pentru 2027. 

Studiile economice ale FNTR arată că în 2024 activitatea economică este în mare dificultate și că situația financiară a companiilor se deteriorează semnificativ. În plus, potrivit companiei de consultanță Altares, în trimestrul al doilea din 2024 numărul de insolvențe a crescut cu 40,85% față de trimestrul al doilea din 2023 (462, față de 328), iar rata lichidărilor judiciare a ajuns la 70%, fiind afectate puternic și transportul pe distanțe scurte (+43%), și cel interurban (+39%).

FNTR mai este de părere că planificarea ecologică nu trebuie prezentată ca un alibi pentru creșterea fiscalității, deoarece orice mărire a taxelor nu ar face decât să înrăutățească situația companiilor de transport rutier, deja grav slăbite, care așteaptă, dimpotrivă, măsuri de relansare a creșterii.

Sursă foto: Chronotruck

Numarul societatilor comerciale si persoanelor fizice autorizate intrate in insolventa a scazut cu 32,72% in primele patru luni din 2020, comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 1.392 insolvente, reiese din datele publicate pe site-ul Oficiului National al Registrului Comertului.
 
Cele mai multe firme si PFA-uri intrate in insolventa au fost inregistrate in Bucuresti, respectiv 143, in scadere cu 60,93% fata de perioada ianuarie-aprilie 2019. Pe locurile urmatoare in ierarhia insolventelor se afla judetele Bihor – cu 137 de insolvente (- 11,61%), Timis -87 (-16,35%) si Constanta – 84 (- 20,75%), arata Agerpres. Pe domenii de activitate, in primele patru luni, cel mai mare numar de insolvente s-a inregistrat in comertul cu ridicata si cu amanuntul; repararea autovehiculelor si motocicletelor, respectiv 381 (minus 40,09%), in constructii – 225 (-26,23%) si in industria prelucratoare -185 (-25,40%).
 
Cele mai multe din cele 72 de insolvente inregistrate in aprilie au fost in judetele Timis – 9, Arad- 5 si Gorj 5 – 29.