Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a noua a raliului Dakar, de la Riyadh la Haradh, a avut în total 686 km, dintre care 358 km de cursă specială și 328 km de legătură. Direcția de mers s-a modificat în această zi, concurenții abordând partea sud-estică a Arabiei Saudite, inclusiv dunele din Empty Quarter (cea mai mare „mare de nisip“ din lume), suficient de dificile cât să se aștepte de la ele chiar să determine rezultatul final al întrecerilor. Și în această etapă au fost dune afectate de precipitații și porțiuni de teren inundate, care au pus din nou la încercare abilitățile navigatorilor.

În cursa pentru camioane, Martin van den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și Martin Macik (MM Technology) au avut mari dificultăți, fiind împotmoliți timp de cel puțin patruzeci de minute, ceea ce a fost în avantajul lui Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), liderul de după opt etape al clasamentului general, și al lui Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco), care a câștigat a doua sa etapă, la 3’06” de Pascal de Baar (Riwald Dakar Team) și la 4’21” de Jaroslav Valtr (Tatra Buggyra ZM Racing).

Astfel, în clasamentul general continuă să conducă Ales Loprais, la 26’54” de Janus Van Kasteren și la 46’08” de Martin van den Brink. Iar Martin Macik este acum la 1H 17’50” de lider, după ce în etapa a noua a ajuns al zecelea, la peste 50 de minute de învingător.

Etapa a opta a raliului Dakar, de la Al Duwadimi la Riyadh, a totalizat 822,94 km, din care 346 km de cursă specială și restul, traseu de legătură, fiind caracterizată de piste de pietriș în partea de început și de văi și lanțuri de dune spre final.

În competiția camioanelor, Martin Macik (MM Technology) obține a patra sa victorie din acest an, la 59 de secunde de Mitchel Van Den Brink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 3’34” de Ales Loprais (Instaforex Loprais Praga), și se apropie mai mult de podium în clasamentul general, fiind acum la 47 de secunde de al treilea clasat.

Janus Van Kasteren (Boss Machinery Team De Rooy Iveco), învingătorul din etapa anterioară, s-a blocat aproximativ o jumătate de oră în prima parte a cursei, această pierdere de timp, aproape similară cu cea din cazul unei puncții a unei anvelope, contând mult în lupta pentru titlu, în condițiile unor diferențe atât de mici între primii patru clasați. Acest pilot olandez tânăr, în care Team De Rooy și-a pus toate speranțele, a fost la doar 15 minute în spatele cehului, Ales Loprais, și rămâne pe locul trei în clasamentul general, dar sigur optimismul său s-a mai redus.

Ales Loprais continuă să fie pe primul loc în clasamentul general după opt etape, la 16’17” de Martin Vandenbrink (Eurol Team De Rooy Iveco) și la 38’03” de Janus Van Kasteren. Iar al cincilea clasat este deja la peste o oră și 50 de minte de lider.

Între etapa a opta și a noua a fost ziua de pauză din acest an de la Dakar.