Afluent Arad South Terminal își consolidează constant poziția pe piața logistică, printr-o serie de investiții și modernizări menite să transforme terminalul într-un hub intermodal de referință în regiune.
Terminalul dispune de flotă proprie și infrastructură feroviară pentru transportul de containere, transport convențional și de cereale, facilitând conexiunile directe între transportul feroviar și cel rutier.
În prezent, compania gestionează în medie între 4 și 6 trenuri pe săptămână, cu legături directe spre porturile din Europa, inclusiv o conexiune stabilă cu Portul Constanța, din terminalul DP World. De asemenea, prin conexiuni cu Budapesta facilitează accesul către alte porturi majore europene. Nicoleta Oală, Afluent Arad South Terminal, a precizat că în funcție de solicitări pot descărca și încărca toate categoriile de mărfuri, oferind flexibilitate pentru o gamă largă de industrii.
Planurile Afluent Arad South Terminal includ extinderea capacității feroviare cu alte trei linii de cale ferată, de 750 de metri cu spații de depozitare, urmând să fie creat un hub logistic regional. Poziționat strategic la doar 3 km de autostradă și pe Coridorul IV TENT, terminalul beneficiază de terenuri proprii, având astfel capacitate de extindere.
Pe plan internațional, colaborează cu Elveția, Germania și Italia, inclusiv prin furnizarea de trenuri spot de cereale, ca răspuns la cererea pieței.
„Planurile noastre pentru 2025 includ optimizarea rutelor existente prin creșterea frecvenței trenurilor, precum și dezvoltarea de noi conexiuni directe cu terminale intermodale din Turcia, Polonia, Italia, Belgia și Olanda atât pentru transporturile de containere, cât și pentru semiremorci. Aceste inițiative vor reduce timpul de tranzit și vor îmbunătăți eficiența logistică între Europa de Est și Europa Occidentală. Având în vedere conexiunea noastră directă cu un tren pe săptămâna către și dinspre portul Constanța, de mai bine de patru ani, ne dorim extinderea acestei rute și creșterea volumelor, susținute de interesul tot mai mare al companiilor. Ne dorim ca transportul intermodal în România să se dezvolte, nu ca urmare a dificultăților din portul Constanța, ci datorită poziției strategice a țării noastre și a solicitărilor care sunt în creștere pentru acest segment, pentru transportul sustenabil”, a declarat Nicoleta Oală.
Pe partea de inovație și sustenabilitate, compania a implementat un sistem de management pentru gestionarea fluxurilor logistice și a testat camioane electrice pentru transportul de tip „first & last mile”. În viitor, compania intenționează pentru noul proiect de dezvoltare să treacă pe panouri fotovoltaice pentru a eficientiza amprenta de carbon.
Operatorul feroviar Rail Cargo Austria, parte a ÖBB Group, își consolidează poziția în Europa de Sud-Est prin extinderea serviciilor din România și conectarea acestora cu rețeaua sa internațională.
Potrivit reprezentantului Rail Cargo Austria, Eduard Boros, compania efectuează 16 trenuri pe săptămână din Curtici, unul dintre cele mai mari și mai moderne terminale feroviare din regiune, cu planuri de creștere la 20 de trenuri începând cu luna mai. De asemenea, planurile pe termen scurt includ o conexiune de la Curtici spre portul Constanța, iar pe termen lung legături către Cehia, Bulgaria și Polonia, consolidând axa logistică dintre Est și Vest.
Rail Cargo Group oferă transporturi convenționale și intermodale între Austria, România, Turcia, Ungaria, Italia și țările din zona Benelux și Germania, utilizând o flotă proprie de peste 700 de locomotive și vagoane mixte. Acestea permit transportul diversificat al semiremorcilor (inclusiv P400), containerelor de 20, 30, 40 și 45 de picioare, precum și echipamentelor specializate.
Compania oferă certificate de sustenabilitate clienților pentru reducerea amprentei de carbon și susține tranziția către transportul intermodal.
Urmăriți un scurt interviu cu Eduard Boros, reprezentantul Rail Cargo cu ocazia conferinței Tranzit de la Oradea.
Citește și:
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit