Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TX Logistik AG a înregistrat o cerere semnificativă pentru transporturi internaționale de deșeuri pe calea ferată în cursul anului 2023. Compania de logistică feroviară, deținută în totalitate de Mercitalia Logistics (Gruppo FS Italiane), se așteaptă ca până la finalul anului transporturile să se tripleze și să ajungă până la 850 de trenuri pe an.

TX Logistik a reușit să transfere numeroase transporturi de deșeuri de la rutier la feroviar, în special pe rutele coridorului european nord-sud. Printre altele, compania transportă deșeuri urbane transfrontaliere către centrele de reciclare din mai multe țări europene. Odată cu achiziția recentă a companiei de transport feroviar de marfă Exploris Deutschland Holding, vor exista și noi oportunități și capacități pentru astfel de transporturi, întrucât Exploris se ocupă în principal de transportul feroviar de marfă în sectorul transportului convențional.

Încă de la început, TX Logistik s-a specializat în transportul deșeurilor din diverse industrii în divizia de transport feroviar de marfă. Compania din Troisdorf este certificată ca specialist în gestionarea deșeurilor pentru transportul unor astfel de deșeuri din 2002. Cel mai recent audit, în care TX Logistik a fost certificată ca îndeplinând permanent cerințele de înaltă calitate pentru transportul de deșeuri periculoase și nepericuloase pe calea ferată în Europa, a fost cu succes finalizată în august 2023.

Conform reglementărilor pentru companiile specializate în gestionarea deșeurilor în temeiul Legii privind ciclul închis al substanțelor și gestionarea deșeurilor (Kreislaufwirtschafts- und Abfallgesetz), certificatul necesită dovezi regulate a expertizei personalului, cerințele tehnice pentru transportul adecvat, gestionarea completă a documentelor și a datelor, precum și a legilor și acoperirea asigurărilor. Formarea angajaților și mai departe educația este deosebit de importantă în acest context, deoarece un număr mare de cerințe de mediu și de reglementări de transport trebuie respectate la transportul deșeurilor peste granițe.

Trecerea deșeurilor pe calea ferată aduce beneficii și mediului. Un tren de marfă generează doar aproximativ un sfert din cantitatea de CO₂ de tonă-kilometru decât un camion. Acest lucru are un efect și mai mare cu cât traseul este mai lung și cantitățile transportate mai mari. Prin urmare, transportul feroviar de marfă aduce o contribuție decisivă la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

SLS Cargo, operatorul de logistică și transport deținut de FAN Courier, a inaugurat primul terminal intermodal pe care îl operează exclusiv în incinta P3 Bucharest A1, unul dintre cele mai complexe parcuri industriale din România. Noua investiție face parte din strategia companiei de dezvoltare pe termen mediu și lung, anunțată în 2020, după ce au intrat în portofoliul FAN Courier.

Investiția realizată de SLS Cargo în parteneriat cu P3 are o valoare de 1,9 milioane de euro, ceea ce îi conferă companiei statutul de operator exclusiv al acestui terminal. Totodată, a crescut semnificativ capacitatea de operare a companiei, care anterior se baza în principal pe terminalul feroviar de la Buftea.

În ultimii trei ani, SLS Cargo a acumulat o suprafață totală închiriată de peste 55.000 mp, devenind al doilea cel mai important chiriaș al parcului industrial P3 Logistic Parks de pe autostrada A1.

„Noul terminal, SLS BUCHAREST INTERMODAL TERMINAL, vine în întâmpinarea nevoii de a identifica soluții pentru numărul mic de terminale feroviare raportat la optimul necesar pentru piața românească. Ne bucurăm că am găsit în P3 Logistic Parks un partener alături de care am putut realiza o investiție extrem de necesară atât pentru dezvoltarea noastră, cât și pentru dezvoltarea transportului de mărfuri în regim intermodal. Folosind noul terminal, SLS Cargo introduce conceptul de «o singură fereastră», deoarece combină serviciile de transport rutier, maritim și aerian cu oricare dintre serviciile de depozitare, distribuție și consultanță vamală aflate, de asemenea, în portofoliul nostru.”,

a precizat Mihai Stoica, Managing Director SLS Cargo.

Transportul intermodal, considerat tot mai mult o opțiune strategică pentru livrarea globală de mărfuri, implică utilizarea succesivă a cel puțin două moduri de transport rutier, feroviar sau naval, fără a se diviza unitatea de transport intermodal la schimbarea acestora.

Compania estimează că până la finalul anului în curs, SLS Bucharest Intermodal Terminal va atinge o capacitate de operare de până la 750 de containere lunar, care va efectua o medie de 4 manevre/container. Lunar, terminalul va fi tranzitat de 15 trenuri cu rute tur-retur pe traseul Constanța Port – SLS Bucharest Intermodal Terminal, beneficiind preponderent de zona marilor parcuri logistice din vestul capitalei.

Principalele mărfuri transportate în containere maritime vor include bunuri de larg consum, materiale de construcții și alte materii prime. Terminalul intermodal nou creat va accelera operațiunile feroviare și procesele de descărcare și livrare către clienți datorită dinamicii ridicate.

„Ne bucurăm de succesul clienților noștri și suntem tot timpul deschiși pentru a le oferi cele mai bune soluții logistice, alături de facilitățile complete ale unui parc logistic modern și de abordarea proactivă a echipei P3 România. Ritmul alert de creștere al SLS Cargo din ultimii ani și alegerea P3 ca partener logistic arată atât importanța domeniului transporturilor pentru celelalte industrii, cât și contextul de creștere pe care parcul logistic P3 Bucharest A1 îl pune la dispoziția chiriașilor. În cei trei ani de colaborare, am crescut împreună și am găsit soluții sustenabile și eficiente din punct de vedere operațional pentru nevoile constante de extindere. În acest context, și datorită ariei de expertiză, SLS Group devine operatorul oficial al terminalului feroviar din cadrul parcului P3.”,

a declarat Cristina Pop, Head of Asset Management P3 Logistic Parks Romania.

SLS Bucharest Intermodal Terminal va fi echipat cu echipamente KALMAR pentru manipularea containerelor și cu flotă de platforme specializate în transportul rutier containerizat. De asemenea, va avea un sistem de operare (TOS – terminal operating system) pentru integrarea și automatizarea proceselor operaționale dintre departamentele interne, colaborarea cu partenerii de afaceri (clienți, transportatori, linii de shipping) și predictibilitatea internă și externă a evenimentelor de terminal.

Sistemul TOS va include module de GATE, RAIL, YARD și BILLING, facilitând optimizarea operațiunilor și proceselor de terminal, comunicarea prin schimb de mesaje EDI. Aceasta va oferi beneficii atât pentru operațiunile interne, cât și pentru clienți, care vor putea obține informații utile, precum generarea de rapoarte prin intermediul acestui sistem.

Sistemul de operare va fi furnizat de „NAVIS”, unul dintre cei mai mari dezvoltatori de software din domeniul logistic.