Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Respectarea plăţii salariului minim în Belgia poate reprezenta o problemă, întrucât indemnizaţia de detaşare nu este în prezent luată în calculul plăţii salariului minim de către autorităţile din această ţară, chiar dacă punctul de vedere oficial al Uniunii Europene este acela că indemnizaţia poate, în fapt, fi considerată ca parte a remuneraţiei minime, cu condiţia să fie prevăzută în contractul de muncă al şoferului şi să se precizeze că ea nu este acordată pentru cheltuieli de cazare, transport şi masă.

„Principala problemă – dacă privind mai în profunzime legislaţia belgiană – porneşte de la compararea salariilor. În Belgia, diurna zilnică, la care şoferul are dreptul, nu intră în calculul salariului minim. Aşa că autorităţile nu vor să o considere nici în cazul conducătorilor auto de alte naţionalităţi”, a explicat avocatul Frederick vande Bogaerde într-un interviu acordsat revistei Tranzit.

 Dar mai este o problemă: chiar şi luând în calcul indemnizaţia, este posibil ca salariul minim tot să nu ajungă la nivelul plătit în Belgia. Şi, din această perspectivă, contează cât câştigă şoferul per total, pentru a putea avea un caz solid în instanţă. Pentru că, dacă aduni toate sursele de venit, iar şoferul tot nu ajunge la nivelul minim de salarizare belgian, atunci procesul nu poate fi câştigat. „Am sfătuit clienţii să se pună la adăpost şi să explice clar în contractele de muncă componenţa remuneraţiei şi care este rostul plăţii fiecărei sume/indemnizaţii prevăzute acolo. Am făcut acest lucru cu mai mulţi transportatori din România şi Polonia. Nu este exclusă nici acordarea unor suplimente orare speciale pentru anumite ţări. Desigur, pentru a putea pune în practică acest sistem de remuneraţie trebuie investit într-un software pentru calcularea orelor lucrate în fiecare ţară de către fiecare şofer. Şi, chiar şi aşa, munca administrativă este foarte complexă.” Chiar dacă statele membre au obligaţia să îşi fa că publice salariile minime pentru şoferi şi a fost realizat un site special în acest sens, deocambată nu este disponibilă niciun fel de informaţie. La următoarele procese pe nerespectarea salariului minim probabil că va fi invocată lipsa de informaţii pe acest subiect, mai ales dacă diferenţele nu vor fi mari.

Un șofer angajat la o compania de transport din România a fost descoperit de poliția germană pe A9, lângă Berg, că lucra de patru luni între Austria și Germania, timp în care a dormit numai în cabină și nu a efectuat nici o întoarcere acasă. Controlul se îndreaptă acum spre angajator.

Șoferul, în vârstă de 39 de ani, este de naționalitate turcă și a fost oprit de poliție pentru că rula cu 31 km/h peste limita de viteză pe așa numitul „Saaleabstieg”, o porțiune dificilă de autostradă. În cadrul controlului, pe lângă abaterea de viteză, agenții au descoperit nereguli mai grave, scrie site-ul televiziunii TVOberfranken. Se pare că șoferul este angajat al unei companii de transport românești, iar la momentul controlului efectua curse între Germania și Austria de la mijlocul lunii septembrie. În toată această perioadă, tânărul nu a efectuat niciuna dintre pauzele săptămânale normale în afara cabinei și nici nu s-a întors în țara de rezidență sau la sediul angajatorului. În plus, șoferul ar fi declarat că urma să conducă în aceleași condiții încă patru luni. Cercetările se îndreaptă acum către transportatorul român.

Incidentul nu este primul din zona Berg, de la începutul lunii decembrie 2020 fiind raportate patru situații similare pe A9, trei în Berg și una în zona Bayreuth.