Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IRU este îngrijorată de modificările anunțate la sistemul de sancțiuni civile pentru transportatorii rutieri de mărfuri clandestine al guvernului britanic, care va intra în vigoare pe 13 februarie 2023, și de impactul potențial pe care l-ar putea avea asupra lanțurilor de aprovizionare din Marea Britanie și Europa.

Un număr tot mai mare de intrări clandestine încearcă să intre ilegal în Regatul Unit, inclusiv prin îmbarcarea la bordul camioanelor care transportă mărfuri de pe continentul european, în ciuda controalelor extinse și a măsurilor de securitate suplimentare luate de operatorii de transport. Aceste măsuri costă deja firmele de transport peste 1 miliard de lire sterline anual.

Crima organizată și bandele de trafic de persoane sunt considerate a fi cauza principală a creșterii numărului de intrări clandestine din ultimii ani. În ciuda consultărilor extinse, guvernul britanic a revizuit sistemul care penalizează șoferii și proprietarii de camioane pentru transportul imigranților ilegali în Regatul Unit, fără a lua în considerare cauzele reale.

Sancțiunile maxime pentru fiecare imigrant clandestin găsit la bord vor crește de cinci ori și au fost adăugate sancțiuni suplimentare pentru asigurarea inadecvată a unui vehicul. Sancțiunile cumulate pentru mai multe persoane responsabile de un incident sunt și mai mari.

Ca răspuns la reformele anunțate, Raluca Marian, director de advocacy UE al IRU, a declarat că „aceste modificări sunt greșite și nu vizează cauzele profunde ale intrărilor clandestine. Creșterile uriașe ale sancțiunilor, combinate cu suprimarea prezumției de nevinovăție pentru șoferii de camioane și operatorii de transport vor descuraja și mai multe firme de transport să efectueze aceste rute de marfă cruciale peste Canalul Mânecii, fără a oferi o soluție la provocarea imigrației clandestine. Acest lucru va crește costurile de transport, riscurile, întârzierile și instabilitatea lanțurilor de aprovizionare.”

„Soluțiile trebuie să abordeze cauzele problemei și nu doar să presupună că firmele de transport rutier și șoferii sunt de vină. Ar trebui mai degrabă să încurajăm companiile de transport rutier care au investit în măsuri de securitate adecvate pentru șoferii, vehiculele și operațiunile lor”, a adăugat Raluca Marian.