Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

De acum finanțăm și transportul intern!

După multe și îndelungi luni de așteptare, compania Invoitix începe în sfârșit procesul de finanțare pentru transportul rutier intern în România, sau altfel spus, finanțarea facturilor dacă atât debitorul, cât și emitentul documentelor de transport (compania de transport și client pentru invoitix) sunt din România.

Ce a stat la baza deciziei de a intra și pe piața internă?

Cea mai mare parte a procedurii administrative a fost finalizată în ultimile 12 luni. Ne-am dorit însă să ne asigurăm că avem tot ce este necesar pentru a putea intra pe piață cu 100% certitudine că vom oferi clienților noștri calitatea memorabilă a serviciilor Invoitix.

Invoitix este cunoscut deja pe piața din România, deoarece facem parte din aceasta de peste 4 ani. Pe parcursul acestor 4 ani, am semnat peste 1.000 de contracte cu companii care apelează la serviciile noastre de finanțare la nivel internațional.

Dar faptul că multe companii din România organizează transporturi la nivel internațional, pentru debitori și expeditori români, am găsit oportun de a dezvolta o soluție care să se plieze acestui tip de transport, realizat între 2 companii cu sediul în România. Și iată-ne, oferind același serviciu de calitate, acum și intern, serviciu cu care clienții noștri s-au obișnuit de peste patru ani, încărcând facturi pentru transporturi internaționale.

Desigur, există anumite legi și condiții la care trebuia să ne adaptăm din punct de vedere operațiuni locale, și din acest motiv, pe parcursul anului 2022, Invoitix a deschis și un birou în București.

Care este diferența față de procesul nostru actual de finanțare, cel internațional?

Procedura rămâne aproape aceeași, dacă nu identică.

Acesta este unul dintre motivele pentru care am așteptat ceva timp înainte de a începe, pentru că am vrut să păstrăm același sistem și să continuăm să oferim aceeași finanțare, la fel cum am facut și până acum cu privire la transporturile internaționale.

Singură schimbare în acest caz, va fi consolidarea relațiilor de afaceri cu clienții noștri actuali și crearea altora noi cu clienții autohtoni.

Serviciile principale, pe care le-am oferit până acum, vor rămâne aceleași, de la revizuirea documentelor de transport și până la finanțarea acestor transporturi, împreună cu plata către clienții noștri. De asemenea, semnarea contractelor și procesul de onboarding vor rămâne identice.

Continuăm să fim implicați și dedicați să oferim clienților noștri acces la cea mai bună experiență posibilă de pe piață.

Care este potențialul de creștere al factoring-ului local în România?

Serviciul de factoring este încă unul destul de nou pentru piața din România, în special pentru companiile locale, și este încă în curs de dezvoltare.

Din acest motiv, lucrăm în mod constant la educarea jucătorilor de pe piața locală. Considerăm că acest lucru este foarte important, deoarece factoringul poate fi de mare ajutor în situații de criză, în ceea ce privește transporturile, așa cum se întâmplă în prezent.

Deși factoring-ul, ca și concept, este încă destul de necunoscut publicului, nu este, în general, un proces prea complicat, care nu poate fi înțeles de către partenerii de afaceri.

În ceea ce privește finanțarea transporturilor internaționale, Invoitix se numără printre puținele companii cu cea mai mare cifră de afaceri pe acest segment, lucru de care suntem foarte mândri.

Care sunt serviciile și valorile pe care Invoitix le oferă clienților săi?

Pe scurt, factoringul este o opțiune de primire rapidă a plăților, după o zi sau două. În acest proces, compania de factoring păstrează anumite comisioane și, uneori, o parte din valoarea facturii.

Compania de factoring își plătește apoi clientul, dar numai după ce aceasta a primit fondurile necesare pentru a face acest lucru de la debitor.

Aici intervine Invoitix cu avantajele sale.

Prima noastră prioritate este să oferim clienților noștri siguranță, și facem acest lucru permițându-le acestora să cunoască ratingurile de credit a peste 20.000 de debitori din Europa (inclusiv câteva sute din România). Acest lucru îi ajută pe clienți să evalueze dacă un debitor poate fi de încredere și, prin urmare, să decidă dacă doresc să accepte transportul prezentat de către acesta sau nu.

În al doilea rând, clienții noștri pot economisi mult timp alocat la crearea efectivă a facturilor, trimiterea acestora către debitori și încasarea lor, deoarece Invoitix se ocupă de acest proces pentru clienții săi.

La ce altceva ne putem aștepta de la Invoitix până la sfârșitul anului?

Majoritatea clienților noștri știu că oferim și carduri care acoperă costul combustibilului sau o parte din acesta.

De asemenea, dorim să alegem un partener pentru tot ce înseamnă taxe de drum și cu asistența rutieră.

Am început să oferim aceste servicii în urmă cu aproximativ un an, iar acum plănuim să dezvoltăm această zona și să adăugăm mult mai multe servicii, în ideea de a acoperi toate nevoile conexe transportului într-un singur loc.

123cargo/Bursa Transport pune la dispoziția transportatorilor un serviciu nou, prin care aceștia pot încasa facturile înainte de data scadentă. 123Incasare rapida este oferit prin intermediul partenerului Invoitix AG Baden Sucursala Bucuresti (filiala din România a grupului elvețian, instituție financiară nonbancară).

Practic, pentru firmele de transport care au nevoie de contravaloarea unei facturi înainte de scadență, Invoitix AG Baden Sucursala Bucuresti va achita în 24-48 de ore suma facturată, din care va reține un comision de finanțare, calculat în funcție de volumul de finanțare și de termenul scadent al facturilor. Ulterior, la scadența acestora, Invoitix se va ocupa de încasarea facturii de la clientul companiei de transport.

Serviciul 123Incasare rapida transformă practic facturarea cu plata la termen în facturare cu plata la descărcare. În plus, operatorii pot accepta scadențele cerute de clienți fără grija finanțării activității companiei până la încasare și nici nu mai trebuie să se preocupe de încasarea facturii (ori de declararea incidentului de plată).

Pentru ca serviciul să funcționeze, firma trebuie să înredințeze către Invoitix facturarea serviciilor de transport prestate clientului, iar Invoitix preia facturarea și urmărirea încasării la termen, fără costuri suplimentare. Invoitix este cea mai importantă platformă de facturare digitală pentru companiile de transport rutier și logistică din Europa. Serviciile oferite includ generarea și gestionarea facturilor, gestionarea creanțelor și optimizarea fluxului de numerar, asigurând companiilor lichiditate și protecție împotriva riscului de insolvență al contractorilor lor.