Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IVECO România reușește performanța de a încheia primele 8 luni pe poziția de lider de piață al vehiculelor comerciale (gama peste 3,5 tone) cu o cotă de piață de 18,2%. Rezultatul excelent se datorează succesului pe care Daily îl are în continuare pe piața românească, grație căruia IVECO a atins anul acesta o cotă de piață de 26,5% pe segmentul 3,5-7,5 t), în creștere cu 1,7% față de aceeași perioadă a anului precedent fiind lider de piață pe acest segment pentru al șaselea an consecutiv.De la începutul anului, obiectivul principal al IVECO a fost să mențină poziția de lider pentru al șaselea an consecutiv. Piața vehiculelor comerciale ușoare (gama 3,5-7,49t) a atins cel mai înalt nivel din 2019, până în prezent.

În primele 8 luni ale anului 2024, segmentarea pieței vehiculelor comerciale ușoare din România indică preferințele clare pentru anumite categorii de vehicule. Conform datelor disponibile raportate de DGPCI, categoria vehiculelor de tip furgon a dominat piața, cu o pondere de 40,7%, urmată de șasiurile cu prelată, care au atins o pondere de 15,8%. Șasiurile carosate cu box cu temperatură controlată și cele destinate construcțiilor au înregistrat ponderi de 7,5%, respectiv 12,6%.

24% din totalul vânzărilor de vehicule comerciale ușoare IVECO au vizat autoșasiurile cu prelată, 20,4% – șasiurile echipate cu benă basculabilă sau obloane rabatabile (specifice lucrărilor edilitare), 18,2% pe cele echipate cu box cu temperatură controlată și 15,3% au constituit vehiculele de tip furgon.

„Ne bucură faptul că după primele opt luni ale anului ne-am atins obiectivele setate la finele anului trecut, adică să ajungem să dominăm piața vehiculelor comerciale și să ne menținem ritmul de creștere” – a declarat Andrei Gagea, Country Manager, IVECO România.

În primele opt luni ale anului, piața vehiculelor comerciale medii și grele a stagnat față de aceeași perioadă a anului precedent, dar trendul pieței este unul ascendent pentru ultimii 3 ani. Piața a arătat o preferință predominantă pentru tractoare, care au reprezentat 74,3% din totalul pieței. În schimb, segmentul vehiculelor pentru construcții (incluzând basculante, betoniere și vehicule cu cârlig ridicător) a cunoscut o creștere semnificativă, ajungând la o pondere de 14,7%, în creștere de la 11,5% în aceeași perioadă a anului trecut. În ceea ce privește vehiculele destinate municipalităților, acestea au înregistrat o ușoară scădere procentuală, de la 3,5% la 3,2%. În ceea ce privește IVECO, vehiculele de tip autotractor au înregistrat o pondere de 54,5% din totalul vânzărilor, în timp ce autocamioanele pentru construcții reprezintă 22,8%, față de 15,8% în aceeași perioadă a anului anterior. Cu o cotă de piață de 8,3% pe segmentul mediu și greu, IVECO a reușit să se orienteze către segmentele cu potențial de creștere, adaptându-se rapid la noile dinamici ale cererii și preferințelor clienților.

Pentru Iveco România, 2023 a fost un an bun, în care s-au înmatriculat 2.703 vehicule noi din toate categoriile de greutate, cu 7-8% mai multe decât în 2022, dintre care 2.052 ușoare, în creștere cu 30-40 față de anul anterior, și 651 medii și grele, comparativ cu 447.

Compania a avut, pentru toate gamele de greutate la un loc, o cotă de 15,8% (pe o piață mai mare decât în 2022 – deci s-au înmatriculat mai multe vehicule), fiind pe locul al doilea după acest indicator, și-a menținut poziția de lider pe segmentul ușor cu Daily, cu 24,8%, și a ajuns să aibă 7,4% din piața medie și grea. În plus, Andrei Gagea, directorul general Iveco România, declară că producătorul italian are la noi o cotă mai mare decât în țările din jur. Dintre camioanele de peste 16 t, aproape 63% sunt autotractoare și restul șasiuri, un mix puțin diferit față de anul anterior, când autotractoarele au reprezentat 75,6%. Creșterea ponderii autoșasiurilor se datorează inclusiv câtorva livrări de flote de câte 20-40 de gunoiere, skip loader-e și vehicule de construcții. Dintre autotractoare, 20-25% au fost reprezentate de vânzări de flote de câteva zeci de unități, iar restul au fost vânzări retail. Circa 60% din vehiculele Iveco livrate în 2023 au fost comandate din 2022, dar anul trecut s-au remediat problemele din producție și din lanțul de aprovizionare, iar termenul de livrare, care în 2022 depășea un an pentru anumite modele, a ajuns la 3-4 luni, sau chiar mai puțin la unele specificații.