În weekendul 10-11 iunie, peste 44.000 de împătimiți ai volanului și tehnologiei auto s-au adunat la Romexpo pentru Auto Total Business Show (ATBS), un eveniment spectaculos organizat de AD Auto Total.
Piloți și atleți de excepție au oferit un spectacol total în materie de viteză, precizie și forță. ATBS a inclus cascadorii riscante, derapaje controlate și demonstrații de forță, oferind o experiență unui weekend plin de adrenalină.
În premieră, în România, vicecampionul mondial la trial moto, Julien Perret a combinat precizia milimetrică a stunt-urilor moto cu umorul de situație pentru a crea momente dramatice și amuzante. Campionii de drift Adrian Liviu Băluț (RO), Cosmin Ciontu (RO), Silvio Gotsev (BG), Ștefan Mladenov (BG) și Florin Costea (RO) au făcut un adevărat spectacol pe circuit, primind aplauze furtunoase din partea spectatorilor. Raya Goranova (BG) a demonstrat că femeile pot excela în lumea motorsportului, realizând derapaje impresionante.
Un spectacol de forță nemaiîntâlnită a fost realizată de colosul Vlad Leahu și echipa sa de Strongmen (Iulian Moțoc, Gabriel Păun, Srieh Mutasem, Ioan Alexandru Cristolovean) care a impresionant publicul cu acțiuni incredibile, precum răsturnări de anvelope de 400 kg, îndreptări cu peste 300 kg, camioane de 14 tone deplasate pe o distanță de 30 de metri în doar 21 de secunde. Iulian Moțoc a reușit să țină în frâu două mașini de competiție care au demarat în direcții diferite.
Evenimentul a inclus și o expoziție de mașini tunate de toate felurile, atrăgând atenția pasionaților de motoare și tehnologie auto. Peste 100 de modele recondiționate și accesorizate până la cel mai mic detaliu au creat un spectacol vizual de excepție pentru public.
„Auto Total Business Show, evenimentul anului în business și tehnologie auto, a atras peste 44 000 vizitatori peste week-end. Au fost două zile de discuții inspirate și prezentări inovatoare, unde profesioniștii din industria reparațiilor auto au avut oportunitatea să se conecteze, să învețe și să descopere noutăți de interes. Workshop-uri practice și prezentări de cazuri de succes au oferit participanților perspective valoroase și soluții aplicabile la provocările curente ale industriei.”,
a precizat Gabriel Zane, Director Marketing, AD Auto Total.
Industria auto națională, cât și cea europeană solicită prelungirea termenului actual al cerințelor comerciale până în 2027 pentru a permite timp lanțului de aprovizionare cu baterii să se dezvolte în Europa și pentru a satisface cererea de vehicule electrice.
Conform unui comunicat de presă al asociației Constructorilor de Automobile din România, ACAROM, industria auto a investit masiv în vehicule electrice în toată Europa după semnarea Acordului de comerț între Regatul Unit și UE în 2020.
Obiectivele ambițioase pentru un viitor complet electric a implicat investiții de miliarde în vehicule de pasageri la nivel european. În România, furnizorii prezenți susțin electrificarea industriei prin investiții semnificative, printre dezvoltatorii anunțați se află Ford Otosan cu 490 de milioane de euro și Automobile Dacia cu alte investiții importante.
Potrivit acordului comercial încheiat la ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (UE), pentru a evita tarifele, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în UE trebuie să provină din Marea Britanie sau din UE începând cu 2024. Cu toate acestea, bateriile pot reprezenta chiar până la jumătate din prețul unui nou vehicul electric, datorită faptului că sunt grele și costisitoare pentru a fi transportate pe distanțe lungi.
Așadar, industria auto se confruntă cu o provocare importantă. Capacitatea de aprovizionare cu baterii și componente europene nu este suficientă pentru a satisface cererea din industrie. În prezent, înăsprirea regulilor comerciale riscă să submineze trecerea la vehiculele electrice, ca urmare a tarifelor și costurilor inutile pentru clienții care doresc să susțină tranziția la electromobilitate. Cei mai afectați de tarife vor fi producătorii care au investit masiv la începutul tranziției pentru originea preferențială, în timp ce vehiculele cu motor cu combustie vor continua să se deplaseze fără tarife.
În acest context, Regatul Unit și UE ar trebui să găsească rapid soluții pentru evitarea acestor tarife, deoarece atât producătorii din Marea Britanie, cât și cei din UE vor fi afectați.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit