Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Blue River a achiziționat în ianuarie primul camion electric eActros livrat de Mercedes-Benz Trucks & Buses în România. Modelul eActros 400 a făcut obiectul unui test demo în noiembrie și decembrie 2022 în cadrul operațiunilor curente de transport marfă ale retailerului Lidl România din București și împrejurimi. Cei doi parteneri, Blue River și Lidl România, au decis să continue operarea camionului testat, care a fost, astfel, achiziționat, urmând să fie folosit la foc continuu, pentru a transporta produse către magazinele Lidl cu emisii zero și cu costuri de operare cât mai reduse, cu scopul de a recupera investiția într-un timp scurt, cu atât mai mult cu cât la acest moment autoritățile române nu oferă niciun fel de facilitate și cu atât mai puțin subvenții pentru camioane electrice.

Transportul sustenabil de marfă – un efort comun pentru un mediu înconjurător mai sănătos

Livrarea primului camion electric eActros către o companie de transport din România marchează un nou pas important în tranziția către un transport sustenabil. „Ne bucurăm că primul dintre cele trei camioane Mercedes-Benz eActros ajunse în România pentru a fi testate de partenerii noștri și-a croit atât de repede loc în operațiunile de transport ale firmei Blue River pentru retailerul Lidl România. Pe această cale, le mulțumesc acestor companii pentru că și-au asumat rolul de pionieri în electromobilitate și sperăm că decizia lor va impulsiona și alți jucători din industrie. Ne dorim ca modelele cu propulsie alternativă din portofoliul Mercedes-Benz Trucks să ajungă la fel de repedeîn fruntea preferințelor transportatorilor din România precum cele convenționale, care și-au dovedit eficiența și fiabilitatea de-a lungul anilor. Totodată avem încredere în performanțele camioanelor noastre electrice și suntem convinși că și clienții din România vor observa potențialul lor și vor adopta inovațiile sustenabile. Nu în ultimul rând, le promitem tuturor clienților noștri că, în calitate de producători, vom continua efortul de a lucra îndeaproape cu autoritățile avizate pentru a obține un plan de măsuri care să faciliteze achiziția de vehicule ecologice și sustenabile”, a declarat Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.

„Noi, Lidl, suntem o companie care are sustenabilitatea integrată în strategia de business, așa că ne uităm la impactul pe care îl avem pe întreg lanțul de valoare. De aceea, transportul este unul dintre aspectele pe care le evaluăm constant. Căutăm mereu soluții pentru reducerea emisiilor poluante, pentru optimizarea rutelor și a încărcăturii și facem analize comparative între mai multe moduri de transport, astfel încât să avem o aprovizionare a magazinelor cât mai nepoluantă posibil. Produsele noastre se livrează deja cu primul camion 100% electric din România și cu camioane Euro 5 și Euro 6, așadar ne bucurăm că am mai făcut un pas sustenabil înainte și că, de luna aceasta, produsele Lidl vor fi livrate și cu camionul eActros, camionul 100% electric din portofoliul Mercedes-Benz Trucks. Ne bucurăm că în aceste demersuri continue ale noastre avem alături de noi companiile Blue River și Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania, parteneri care ne-au înțeles preocuparea pentru un viitor mai bun, a spus Cristina Hanganu, Director de Comunicare și CSR Lidl România.

Modelul eActros 400 achiyiționat de Blue River a fost carosat cu box frigorific Kiesling și agregat frigorific cu recorder de temperatură. Suprastructura beneficiază de scară de acces retractabilă și de un perete despărțitor COOL SLIDE, cu trei elemente de etanșare magnetică, a cărui poziție poate fi modificată prin glisarea pe șina de la nivelul acoperișului. Siguranța încărcăturii este asigurată de grinda de încărcare din aluminiu, cu inserții din oțel, ce permite o forță maximă de 1000daN, precum și de celelalte șine de fixare din oțel inoxidabil. 

Pentru că Mercedes-Benz eActros este foarte silențios la drum, acesta a fost echipat cu un sistem extern de alertă acustică a vehiculelor (AVAS), inclus în configurația standard și în conformitate cu cerințele legale, ce avertizează utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii sau bicicliștii, cu privire la camionul electric aflat în proximitatea lor.

„Pentru Blue River, protejarea mediului este un reper în dezvoltare și o țintă strategică, iar testarea camioanelor ce se potrivesc filosofiei noastre de business stă la baza alegerilor noastre.

Camionul eActros este unic la nivel de concept pentru că Mercedes-Benz Trucks a regândit întregul sistem de propulsie, în special axa electrificată, nu doar a înlocuit motorul diesel cu unul electric, asigurând astfel o eficiență energetică superioară. Iar acesta este probabil cel mai important argument pentru care am ales acest model.

Printre celelalte funcționalități apreciate ale camionului eActros se numără Multimedia Cockpit – bordul digital ce le oferă șoferilor foarte multe informații și funcții utile. Angajații noștri au apreciat și spațiul generos din cabină, având în vedere că vorbim despre un camion de distribuție. Un mare plus îl reprezintă sistemele de siguranță prin senzorii de proximitate, care împreună cu oglinzile MirrorCam, definesc o experiență de conducere relaxată la volanul eActros.

De asemenea, noi, cei de la Blue River, dorim ca acest camion sa fie încă un pas important în proiectul nostru pentru dezvoltarea sustenabilă a transporturilor din România. Si nu vrem să ne oprim aici, pentru că ne-am propus ca acesta să fie doar primul eActros din flota Blue River”, a declarat Alexandru Păun, General Manager Blue River.

Blue River, lider în transportul sustenabil de marfă

Cu o experiență de 22 de ani pe piața transporturilor, compania Blue River se definește ca lider în transportul sustenabil de marfă. De peste 5 ani, compania face progrese către un transport non-poluant prin achiziția de camioane electrice sau alimentate cu CNG. Aceste eforturi susțin viziunea companiei de a contribui la un mediu înconjurător mai sănătos, alături de partenerii  care împărtășesc aceleași valori de business.

Printre serviciile oferite de Blue River se numără transportul de marfă intern și extern, cu o flotă formată din 150 de camioane proprii. Printre partenerii  care s-au alăturat demersului Blue River se numără: Lidl, Coca Cola, Ursus, As Metal, Rematholding, Valplast, Kuehne Nagel, Leman, Portman, NTG Nordic Transport Group.

Activitatea companiei se desfășoară preponderent pe plan extern, unde au fost bifate colaborări de succes cu mari companii de transport și logistică. Pe plan intern, compania activează cu aproximativ 35% din flota de transport, formată din camioane proprii și ale micilor operatori aflați în regim de subcontractare.

După lansarea pe piață a modelului eActros pentru transportul de distribuție de mare tonaj în 2021, Mercedes-Benz Trucks continuă introducerea sistematică a altor modele de camioane electrice, propulsate de baterii. Completarea portofoliului va avea loc în 2022 cu eEconic și va continua în anii următorii. În 2024, pentru segmentul de transport pe distanțe lungi este programată începerea producției de serie a eActros LongHaul, cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri după o singură încărcare a bateriei. Primele prototipuri ale camionului de 40 de tone sunt deja supuse testelor interne, iar inginerii Mercedes-Benz Trucks plănuiesc să înceapă testele camionului electric pe drumurile publice în acest an. eActros LongHaul va permite o încărcare de înaltă performanță, așa-numita “încărcare megawatt”.

Mercedes-Benz Trucks pregătește, de asemenea, variantele complementare ale eActros – mai exact eActros 300 și eActros 400. Din iulie, eEconic pentru aplicații municipale este programat să iasă de pe linia de producție a fabricii din Wörth, ca al doilea vehicul de serie complet electric. Scopul Mercedes-Benz Trucks este de a crește ponderea vehiculelor noi, neutre din punct de vedere al emisiilor locale de CO2, în Europa, la peste 50% până în 2030.

Pentru a prezenta clienților de camioane din toată Europa cât de importantă este mobilitatea electrică, Mercedes-Benz Trucks organizează un eveniment în luna iunie, în aproprierea fabricii din Wörth, care va dura câteva săptămâni. Experții de la Mercedes-Benz Trucks vor informa aproximativ 1.000 de participanți cu privire la aspectele centrale ale mobilității electrice, de la infrastructură și servicii până la arhitectura modelelor de camioane electrice. În plus, clienții vor avea posibilitatea de a conduce eActros 300 pe rute solicitante și cu sarcini utile realiste.

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Interesul extraordinar pentru evenimentul nostru de testare eActros este încă o dovadă a popularității pe care o câștigă mobilitatea electrică în rândul clienților. Clienții ne trimit astfel un semnal puternic, care ne ajută să ne consolidăm eforturile pentru a pune rapid pe șosele cât mai multe autovehicule comerciale electrice, dar și pentru a extinde infrastructura de încărcare și pentru a crea o paritate a costurilor.”

Colaborarea cu partenerii pentru infrastructura de încărcare

În ceea ce privește încărcarea în depozit, Mercedes-Benz Trucks lucrează împreună cu Siemens Smart Infrastructure, ENGIE și EVBox Group. Pentru încărcarea publică, pe traseu, pentru transportul pe distanțe lungi, Daimler Truck, TRATON GROUP și Volvo Group au semnat un acord pentru înființarea unei societăți mixte. Aceasta va asigura dezvoltarea și funcționarea unei rețele publice de încărcare de înaltă performanță, în Europa, pentru camioanele și autocarele propulsate de baterii electrice. Rețeaua de încărcare a acestor trei părți va fi disponibilă pentru operatorii de flote din Europa, indiferent de marca de autovehicul pe care o folosesc.

Scopul proiectului „Încărcare de înaltă performanță în transportul cu camioane pe distanțe lungi” (High-Performance Charging in Long-Haul Truck Transport – HoLa), cu participarea Daimler Truck și sub egida Asociației Germane a Industriei Auto (VDA) este de a planifica, construi și opera o infrastructură de încărcare de înaltă performanță pentru transportul cu camioane cu baterii electrice pe distanțe lungi. Două puncte de încărcare de înaltă performanță cu sistemul de încărcare Megawatt (MCS) urmează să fie construite și testate în fiecare dintre cele patru locații din Germania. În proiect sunt implicați diverși alți parteneri de consorțiu din industrie, dar și parteneri din cercetare.

Mercedes-Benz eEconic, prezentat la târgul de echipamente pentru municipalități IFAT

Modelul eEconic propulsat de baterii electrice va fi prezentat în premieră pe 30 mai, la IFAT, cel mai important târg mondial pentru managementul apei, canalizării, deșeurilor și materiilor prime, din München. eEconic are rezultate deosebit de bune în aplicațiile urbane, fiind foarte potrivit pentru activitățile ce trebuie intreprinse la primele ore ale dimineții, datorită nivelului scăzut de zgomot. Modelul eEconic are la bază platforma Daimler Truck: sistemul de propulsie al autovehiculului comercial cu podea joasă este similar cu cel al Mercedes-Benz eActros, care este produs în serie la uzina din Wörth din octombrie 2021. Din mai 2022, FES Frankfurter Entsorgung – (Salubrizare) și Service GmbH au folosit deja un eEconic în Frankfurt am Main pentru colectarea deșeurilor municipale.

A doua generație MirrorCam pentru eActros

Începând cu luna aprilie a acestui an, Mercedes-Benz Trucks a echipat eActros cu a doua generație MirrorCam, care prezintă îmbunătățiri în special în ceea ce privește display-ul și siguranța. În exterior, brațele camerei de pe ambele părți ale cabinei au fost scurtate cu 10 cm, ceea ce le conferă șoferilor mai multă flexibilitate în timpul condusului în marșarier. Unul dintre avantajele acestor noi dimensiuni este că șoferilor le este imediat mai ușor să conducă în marșarier, deoarece perspectiva MirrorCam este acum și mai asemănătoare cu cea a oglinzii convenționale.

Scopul final: transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050

Obiectivul Daimler Truck este să ofere doar vehicule noi neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 (“de la rezervor la roată”) în Europa, Japonia și America de Nord până în 2039. Cele două modele cu baterii electrice Mercedes-Benz eCitaro și Mercedes-Benz eActros au intrat în producția de serie din 2018, respectiv 2021. Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter și Freightliner eCascadia vor urma mai târziu în acest an și sunt deja planificate vehicule suplimentare, neutre în CO2. În a doua jumătate a acestui deceniu, compania intenționează să-și completeze gama cu autovehicule produse în serie, propulsate cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Consolidarea transportului neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050 este obiectivul principal al Mercedes-Benz Truck.