Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ca unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din lume, Daimler Truck promovează transportul durabil. Obiectivul companiei este de a oferi numai vehicule noi care sunt neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 în timpul funcționării pe principalele sale piețe globale (UE30, SUA, Japonia) până în 2039. Tehnologiile de propulsie pe bază de hidrogen pot fi astfel o soluție optimă, în special pentru aplicații foarte flexibile și deosebit de exigente în transportul greu și pe distanțe lungi.

Pe calea către decarbonizarea transportului, Daimler Truck intră în următoarea fază de dezvoltare a camioanelor sale cu pile de combustie. După o fază de testare riguroasă pe pista de testare și pe drumurile publice, autocamioanele Mercedes-Benz GenH2 au ajuns acum într-un stadiu avansat de dezvoltare pentru implementarea în primele flote ale clienților.

La Centrul de testare și dezvoltare Daimler Truck din Woerth am Rhein, Martin Daum, președintele Consiliului de administrație al Daimler Truck, a sărbătorit începerea testelor inițiale pentru clienți a cinci prototipuri de camioane cu pile de combustie Mercedes-Benz GenH2 Truck, în prezența lui Hildegard Müller, președintele Asociației germane a industriei auto (VDA), cu Air Products, Amazon, Holcim, INEOS și Wiedmann & Winz. Acești clienți au posibilitatea de a dobândi experiență practică în transportul pe distanțe lungi cu camioane cu pile de combustie într-un stadiu incipient, pe parcursul unei faze de testare de aproximativ un an. Pe de altă parte, echipa de dezvoltare Daimler Truck dobândește informații valoroase despre operațiunile reale ale camioanelor alimentate cu hidrogen lichid, află despre cerințele specifice ale clienților și le poate lua în considerare pentru dezvoltarea în serie.

Cele cinci camioane GenH2 vor fi utilizate în diferite aplicații pe distanțe lungi pe rute specifice din Germania, cum ar fi transportul de materiale de construcții, containere maritime sau gaze în butelii. În timpul acestor prime teste pentru clienți, vehiculele vor rămâne sub supravegherea și responsabilitatea directă a producătorului. Camioanele vor fi realimentate la stațiile de alimentare cu hidrogen lichid desemnate (sLH2) din Woerth am Rhein (Renania-Palatinat) și, în viitor, și în zona Duisburg (Renania de Nord-Westfalia).

Martin Daum, președinte al Consiliului de administrație al Daimler Truck: „Când vine vorba de decarbonizarea transportului, ne concentrăm pe motorizările pe bază de baterii electrice și hidrogen. Transformarea poate avea succes numai dacă energia verde este disponibilă în mod suficient și cuprinzător – iar pentru aceasta avem nevoie de ambele tehnologii. În ceea ce privește motorizările pe bază de hidrogen, facem acum un alt pas important către pregătirea de serie: începem testarea camioanelor noastre Mercedes-Benz GenH2 în operațiuni de transport reale zilnice cu clienții noștri. Cu toate acestea, este important de reținut că vehiculele de înaltă performanță neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 nu vor fi suficiente pentru a asigura succesul transportului durabil. Acest lucru necesită, de asemenea, o infrastructură de încărcare și realimentare corespunzătoare, precum și paritatea costurilor cu vehiculele convenționale. Deși factorii de decizie politică și companiile energetice sunt deja active în acest domeniu, avem nevoie urgentă de un impuls și mai puternic, în întreaga Europă!”

Cele cinci tractoare cu semiremorcă vor fi utilizate de clienți în diverse aplicații pe distanțe lungi pe parcursul perioadei de testare. Amazon va utiliza GenH2 Truck în operațiunile sale logistice din Germania, Air Products pentru transportul gazelor în butelii, Wiedmann & Winz pentru containerele maritime, Holcim pentru logistica materialelor de construcții și VERVAEKE – compania de logistică a INEOS – pentru transportul PVC și vinil.

Performanțele GenH2 Truck sunt comparabile cu cele ale camioanelor convenționale pentru distanțe lungi

Inginerii de dezvoltare de la Daimler Truck au bazat camionul GenH2 pe caracteristicile camionului convențional Mercedes-Benz Actros pentru transporturi lungi în ceea ce privește sarcina utilă, autonomia și performanța. Camioanele Mercedes-Benz GenH2, care sunt utilizate în aceste prime teste pentru clienți, oferă o sarcină utilă de aproximativ 25 de tone la o greutate brută combinată (GCW) de 40 de tone. Două rezervoare speciale de hidrogen lichid și un sistem puternic de pile de combustie de la cellcentric, Joint Venture între Daimler Truck și Volvo Group, permit o sarcină utilă ridicată și o autonomie mare. Acestea reprezintă piesa centrală a autocamionului GenH2.

Sistemul cu pile de combustie al autocamionului GenH2 furnizează 300 kW (2 x 150 kW), iar bateria furnizează temporar 400 kW suplimentari. La 70 kWh, capacitatea de stocare a bateriei este relativ scăzută, deoarece aceasta nu este destinată să satisfacă nevoile de energie, ci în principal să fie pornită pentru a oferi suport energetic situațional pentru celula de combustie, de exemplu, în timpul vârfurilor de sarcină în timpul accelerării sau în timpul deplasării în pantă cu încărcătură completă. În același timp, bateria relativ ușoară permite o sarcină utilă mai mare. Bateria este reîncărcată cu energia de frânare și cu excesul de energie al pilei de combustie. Un element central al strategiei sofisticate de funcționare a sistemului de pile de combustie și baterii este un sistem de răcire și încălzire care menține toate componentele la o temperatură de funcționare adecvată, asigurând astfel durabilitatea maximă. Într-o versiune de pre-serie, cele două motoare electrice sunt proiectate pentru un total de 2 x 230 kW putere continuă și 2 x 330 kW putere maximă. Camionul GenH2 oferă astfel un cuplu de 2 x 1.577 Nm sau 2 x 2.071 Nm.

Cele două rezervoare de hidrogen lichid din oțel inoxidabil ale autocamionului GenH2 au o capacitate de stocare deosebit de mare, de 88 kg (44 kg fiecare), fiind perfect potrivite pentru acoperirea distanțelor lungi. Sistemul de rezervoare din oțel inoxidabil constă din două tuburi, unul în interiorul celuilalt, care sunt izolate în vid și conectate între ele.

Hidrogenul lichid permite o autonomie de 1.000 km și mai mult

Daimler Truck preferă hidrogenul lichid în dezvoltarea motoarelor pe bază de hidrogen. În această stare agregată, purtătorul de energie are o densitate energetică semnificativ mai mare. Ca urmare, poate fi transportat mai mult hidrogen, ceea ce crește semnificativ autonomia și permite performanțe comparabile ale vehiculului cu cele ale unui camion diesel convențional. Eforturile de transport pot fi reduse semnificativ cu hidrogen lichid, iar rezervoarele de hidrogen lichid oferă, de asemenea, avantaje în ceea ce privește costul și greutatea în comparație cu hidrogenul gazos comprimat. Astfel, utilizarea hidrogenului lichid permite o sarcină utilă mai mare. Acest lucru face ca autocamionul Mercedes-Benz GenH2 să fie la fel de potrivit pentru transportul rutier flexibil și solicitant pe distanțe lungi ca și autocamioanele diesel convenționale. În septembrie 2023, Daimler Truck a demonstrat cu succes acest lucru atunci când un prototip de camion Mercedes-Benz GenH2 aprobat pe drumurile publice a încheiat cursa #HydrogenRecordRun, parcurgând 1.047 km cu un rezervor de hidrogen lichid la bord.

Daimler Truck și-a definitivat direcția strategică privind tehnologiile cu emisii zero și are o perspectivă duală asupra electrificării portofoliului, folosindu-se deopotrivă de propulsia pe baterie electrică și de cea cu hidrogen.

Implementarea tehnologiilor ține de activitatea și sarcinile foarte variate ale camioanelor, pentru că sistemele de propulsie cu hidrogen pot fi o soluție mai bună pentru aplicațiile flexibile și solicitante din segmentul transportului de mare tonaj și pe distanțe lungi, în timp ce camioanele electrice utilizează aceleași principii ca și în cazul camioanelor convenționale, arată compania într-un comunicat remis Tranzit.

Companiile de transport iau decizii raționale atunci când își aleg vehiculele, bazate pe utilizarea de zi cu zi, tonajul și autonomia, dar și pe costul total a automobilului. De aceea, Daimler Truck le va oferi în continuare clienților săi soluții optime de vehicule pentru toata gama de activități și preferințe.

În viitor, aproape nicio țară din lume nu va putea fi auto-suficientă în ceea ce privește producția de energie verde la prețuri competitive. Prin urmare, țările vor fi nevoite să tranzacționeze surse de energie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 la nivel mondial. Hidrogenul verde va juca un rol esențial în acest context și pornim de la premisa că va fi tranzacționat la prețuri foarte atractive în viitor.

De asemenea, există avantaje și în privința costurilor și a fezabilității tehnice a infrastructurii de hidrogen, cum ar fi autonomie extinsă, flexibilitate și timp de alimentare mai scurt pentru clienți. Astfel, camioanele pe hidrogen pot fi o opțiune viabilă pentru clienții noștri, mai ales în operațiunile dificile pe distanțe lungi și, mai ales, ținând cont de costul total al proprietății, chiar dacă eficiența energetică este mai scăzută. Când vorbim despre cea mai bună soluție pentru transport, eficiența energetică este un criteriu important”, a declarat Dr. Andreas Gorbach, Membru al Consiliului Director al Daimler Truck AG, Head of Truck Technology.

Un angajament puternic pentru hidrogen

Împreună cu Linde, Daimler Truck dezvoltă de ceva timp următoarea generație de tehnologii de realimentare cu hidrogen lichid pentru camioanele cu celule de combustibil. Prin această cooperare, partenerii își propun să ofere soluții de realimentare cu hidrogen cât mai simple și ușor de implementat. În ceea ce privește infrastructura pentru stațiile de alimentare cu hidrogen de-a lungul marilor rute de transport din Europa, compania intenționează să colaboreze cu companii precum Shell, BP și TotalEnergies. În plus, Daimler Truck, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies și Volvo Group și-au asumat angajamentul de a lucra împreună pentru a crea condițiile necesare pentru introducerea camioanelor cu hidrogen la scară largă în Europa, în cadrul proiectului H2Accelerate (H2A).

cellcentric, un joint venture împreună cu Volvo Group pentru dezvoltarea de celule de combustibil

Totodată, alături de Volvo Group, producătorul german de camioane a înființat un joint venture numit cellcentric în 2021. Scopul este de a deveni unul dintre principalii producători de sisteme de celule de combustibil din lume și, în acest sens, compania intenționează să construiască una dintre cele mai mare unități de producție de serie din Europa începând cu 2025.

Daimler Truck implementează în mod constant o strategie duală

Vehiculele electrice Mercedes-Benz eCitaro și Mercedes-Benz eActros se produc în serie din 2018 și respectiv 2021. Mercedes-Benz eEconic, FUSO eCanter și Freightliner eCascadia vor urma să intre în producția de serie spre finalul acestui an, dar există și alte vehicule în proiect. Prototipul cu celule de combustibil cu hidrogen Mercedes-Benz GenH2 face obiectul unor testări ample încă de anul trecut – atât pe pistele de testare interne, cât și pe drumurile publice. Scopul dezvoltării este atingerea unei autonomii de 1.000 de km și chiar mai mult pentru vehiculele produse în serie, lansarea producției fiind planificată pentru 2027.