Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe lângă eActros LongHaul, Mercedes-Benz Trucks a prezentat la Bauma și eActros 300, ca o variantă pentru aplicațiile de construcții orientate pe transportul pe drumurile publice. Mercedes-Benz Trucks a instalat pe eActros priza de putere electrică „eWorX” dezvoltată de ZF, împreună cu un cârlig electrificat de la Meiller. Sistemul eWorX de la ZF transformă energia electrică a vehiculului în putere mecanică pe arbore pentru a antrena pompa hidraulică pentru acționarea suprastructurii. Pentru a permite o eficiență operațională optimizată, eWorX integrează componente precum motorul electric, invertorul, unitatea electronică de control și modulele software specifice aplicației într-o soluție Plug-and-Work One-Box.

Aceasta funcționează în felul următor: bateria de tracțiune a eActros oferă sistemului ZF eWorX energie electrică folosind o interfață de curent continuu. Motorul electric eWorX antrenează, la rândul său, pompa hidraulică a cârligului de ridicare Meiller. Prin urmare, nu este necesară o conexiune mecanică la motorul de tracțiune. eWorX asigură o comunicare lină între camionul electric și suprastructură prin intermediul unei interfețe CAN bus.

eActros cu suprastructura tip cârlig Meiller este potrivit pentru transportul containerelor. Pompa funcționează numai când cârligul este în mișcare, ceea ce previne consumul inutil de energie. În plus, nu există emisiile de zgomot ale unui motor cu ardere. De asemenea, modelul eActros cu skiploader, prezentat la standul Bauma de PALFINGER, producătorul de soluții inovatoare de ridicare și macara, are integrat sistemul ZF eWorX.

Tehnologie înaltă pentru siguranță și performanță durabilă

La baza eActros 300 stă un ePowertrain (grup motopropulsor electric) sub forma unei axe electrice rigide cu 2 motoare electrice integrate și o transmisie cu 2 viteze. Fiecare baterie din pachetul de 3 baterii oferă o capacitate instalată de 112 kWh , respectiv o capacitate utilă de aproximativ 97 kWh, asigurând astfel o autonomie de până la 300 km. eActros poate fi încărcat cu până la 160 kW: cele 3 baterii ale eActros 300 au nevoie de puțin peste o oră, la o stație standard de încărcare rapidă DC, cu un curent de încărcare de 400 A, pentru a fi încărcate de la 20% la 80%.

Caracteristicile de siguranță includ Acoustic Vehicle Alerting System, în conformitate cu cerințele legale, a cincea generație a sistemului Active Brake Assist cu funcție de detectare a pietonilor și Sideguard Assist S1R. Pentru avertismentele vizuale, asistentul de viraj utilizează ecranul MirrorCam, care este instalat în eActros în locul oglinzilor convenționale. A doua generație MirrorCam, care este disponibilă din aprilie 2022, îi oferă șoferului vizibilitate mai mare, în multe situații din traficul rutier, datorită brațelor mai scurte cu 10 cm și noilor parametri de imagine pentru o reprezentare și mai realistă a împrejurimilor – deosebit de utilă în șantierele de construcții înguste.

Unul dintre avantajele scurtării brațelor camerei este că șoferilor le este mai ușor să meargă în marșarier în linie dreaptă, comparativ cu prima generație. Acest lucru se datorează în principal faptului că perspectiva MirrorCam este acum și mai asemănătoare cu cea a oglinzii convenționale din sticlă, ceea ce, la rândul său, face mai ușoară tranziția la MirrorCam. Ciocnirile cu obiecte de-a lungul drumului pot fi de obicei evitate. În plus, inginerii de la Mercedes-Benz Trucks au optimizat culorile și luminozitatea sistemului de camere MirrorCam, ceea ce înseamnă că afișajele pot descrie acum zona relevantă pentru situația de conducere și mai precis, mai ales în locurile slab iluminate.

Mercedes-Benz Trucks și-a exprimat intenția de a-și extinde gama de vehicule pentru a include camioanele produse de serie cu pile de combustie pe bază de hidrogen GenH2, prezente la IAA Transport 2022 din Hanovra. Acestea pot fi o soluție mai bună pentru transportul unor sarcini mari pe distanțe lungi și, în special, în privința costului total de proprietate.

Necesitatea unei alternative pentru transport cu zero emisii de carbon ține de dezvoltarea unei infrastructuri specifice și de disponibilitatea energiei verzi. Mercedes-Benz Trucks consideră că pot fi îndeplinite aceste cerințe, într-un timp scurt, doar cu ajutorul energiei verzi și al hidrogenului verde.

Primul prototip al camionului Mercedes-Benz GenH2 cu pile de combustie pe bază de hidrogen a fost supus unor programe riguroase de testare încă de anul trecut, atât pe pista de testare internă, cât și pe drumurile publice. În dezvoltarea transportului pe bază de hidrogen, Mercedes-Benz Trucks preferă hidrogenul lichid și estimează o autonomie de aproximativ 1.000 de kilometri.

Inginerii de dezvoltare de la Daimler Truck au dezvoltat camionul GenH2 pe caracteristicile camionului convențional Mercedes-Benz Actros pentru transport pe distanțe lungi în ceea ce privește sarcina utilă, autonomia și performanța. Obiectivul este de a oferi o variantă de serie a camionului GenH2 cu o sarcină utilă de 25 de tone la o greutate totală brută a vehiculului de 40 de tone. În versiunea de serie a camionului GenH2, sistemul de pile de combustie va furniza 2 x 150 kilowați, iar bateria va procura temporar o putere suplimentară de 400 kW.

În ceea ce privește infrastructura, Daimler Truck colaborează cu diverse companii (IVECO, Linde, OMV, Shell, Total Energies și Volvo Group) pentru a pune la dispoziție stații de alimentare cu hidrogen de-a lungul principalelor rute de transport din Europa.