Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz Trucks a trecut cu succes linia de sosire a turneului său european eActros 600 După o călătorie de dezvoltare complet electrică de 45 de zile printr-un total de 22 de țări, cele două prototipuri aproape de serie ale Mercedes-Benz eActros 600 au ajuns înapoi la Wörth am Rhein, sănătoase și în siguranță, cu peste 15.000 km în plus. Cele două e-truck-uri au parcurs exact 15.269 și, respectiv, 15.939 km în acest timp și au încheiat călătoria cu o masă totală brută combinată de 40 de tone. De-a lungul întregului traseu, dezvoltatorii au încărcat cele două camioane de cursă lungă exclusiv la puncte de încărcare publice.

Christof Weber, șeful departamentului Global Testing Mercedes-Benz Trucks: „Cele două vehicule de testare au stăpânit turul cu note maxime. Putem privi în urmă la aproape șapte săptămâni de experiențe și întâlniri interesante care ne-au permis să colectăm multe informații valoroase. O astfel de călătorie monumentală necesită o pregătire și o planificare meticuloasă, în special în ceea ce privește încărcarea la infrastructura publică. Chiar dacă experiențele noastre cu stațiile de încărcare au variat foarte mult în unele cazuri, a fost evident că transportul electric pe baterii pe distanțe lungi este fezabil. Autonomia de 500 km a modelului eActros 600 fără încărcare intermediară a fost întotdeauna un factor de planificare fiabil.”

Turul a fost însoțit de aproximativ 30 de jurnaliști din 20 de țări europene, dintre care cei mai mulți au avut rândul lor la volan. „Aș dori să le mulțumesc în mod special colegilor care au organizat și au oferit sprijin pentru această călătorie și care au adus camioanele noastre înapoi, sănătoase și în siguranță, la Wörth – îi includ pe numeroșii reprezentanți ai mass-media care au fost o caracteristică permanentă a echipei noastre de testare pe întreaga durată a turului”, continuă Weber. 

Constructorul va furniza informații cu privire la perspectivele și rezultatele specifice ale „Mercedes-Benz eActros 600 European Testing Tour 2024” în cadrul IAA Transportation de la Hanovra, în septembrie.

Punctele cele mai nordice și cele mai sudice din Europa, punctele culminante ale turului

Turneul a pornit oficial din Frankfurt pe Main pe 11 iunie. După ce au călătorit spre nord prin Germania, Danemarca și Suedia, cele două camioane au ajuns la primul punct important al etapei, exact la timp pentru mijlocul verii: Capul Nord din Norvegia, cel mai nordic punct din Europa care poate fi atins pe șosea. De la sfârșitul lunii iunie, ruta convoiului s-a îndreptat spre sud, prin Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Republica Cehă, Austria, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Italia, Franța și Spania. După o oprire în Tarifa, Spania, cel mai sudic loc din Europa continentală, care a marcat și următorul moment important al turneului, călătoria a luat din nou o direcție nordică – înapoi în Germania prin Portugalia, Franța, Belgia, Țările de Jos și Luxemburg.

Dobândirea de experiență pe o gamă largă de rute, cu un ochi pe consumul de energie

Prin „eActros 600 European Testing Tour 2024”, Mercedes-Benz Trucks a intenționat să dobândească o experiență vastă pe o gamă largă de rute în diferite topografii și zone climatice, având în vedere consumul de energie. Producătorul intenționează să împărtășească apoi aceste rezultate cu clienții interesați. Capacitatea ridicată a bateriei de peste 600 kWh și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată in-house, permit eActros 600 să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară.

Cele două camioane electrice din “eActros 600 European Testing Tour 2024” au atins un nou punct de control important. După 32 de zile de testare în 18 țări, cele două prototipuri eActros 600, aproape gata de producția de serie, au ajuns la Tarifa, cel mai sudic punct al Europei continentale, la sfârșitul săptămânii. Pe parcursul celor 10.697 de kilometri parcurși până la Tarifa, vehiculele au fost încărcate exclusiv la puncte de încărcare publice. A fost realizată o singură oprire de încărcare pe zi, la sfârșitul fiecărei etape zilnice.

„Turul de până acum ne-a arătat că transportul pe distanțe lungi cu baterii este deja posibil în Europa de astăzi. Cele două prototipuri eActros 600 s-au dovedit a fi companioni extrem de fiabili – în peisaje dificile, precum și în condiții de vânt, vreme ploioasă sau temperaturi exterioare de peste 30 de grade. Autonomia de 500 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei și masa brută a combinației de 40 de tone specificată de noi s-au dovedit a fi realiste. Până în acest moment al turului, am încărcat doar la punctele de încărcare publice. În etapa de nord, am putut aproape întotdeauna să ne apropiem de stația de încărcare suprapusă cu semiremorca completă. Cu toate acestea, pe măsură ce ne-am continuat traseul spre sud, a devenit clar că va trebui să desprindem mașina de remorcare pentru a accesa unele dintre stațiile de încărcare suprapuse.”,

a declarat Dr. Christof Weber, șeful departamentului de testare globală la Mercedes-Benz Trucks. 

Cele două vehicule eActros 600 cu baterii electrice și-au început oficial turneul de testare prin Europa la Frankfurt am Main, pe 11 iunie. După ce au călătorit spre nord prin Germania, Danemarca și Suedia, cele două camioane au ajuns la Capul Nord din Norvegia, cel mai nordic punct din Europa accesibil pe șosea, la mijlocul verii. De la sfârșitul lunii iunie, convoiul, cu o masă totală de 40 de tone pentru fiecare camion, a călătorit spre sud prin Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Republica Cehă, Austria, Slovacia, Ungaria, Croația, Slovenia, Italia, Franța și Spania.

După oprirea în Tarifa, cele două camioane electrice eActros 600 vor continua călătoria spre nord prin Portugalia, Franța, Belgia, Țările de Jos și Luxemburg, întorcându-se în Germania la sfârșitul lunii iulie. Scopul „eActros 600 European Testing Tour 2024” este de a acumula experiență pe diverse rute, luând în considerare consumul de energie. Mercedes-Benz Trucks dorește să obțină date relevante despre performanța camioanelor în diferite topografii și condiții climatice și să împărtășească aceste rezultate cu clienții interesați. 

Camioanele eActros 600, echipate cu o baterie de peste 600 kWh și o nouă punte de tracțiune electrică, pot atinge o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară, utilizând exclusiv stații publice de încărcare.