Amazon a plasat cea mai mare comandă de peste 200 de vehicule grele de marfă cu baterii electrice – și a selectat modelul emblematic Mercedes-Benz eActros 600 de la Mercedes-Benz Trucks. Aceasta este, de asemenea, cea mai mare comandă de camioane electrice din istoria producătorului de camioane.
Camioanele electrice vor fi instalate pe rutele cu kilometraj mare care alcătuiesc rețeaua Amazon middle-mile, transportând containere de marfă către și de la centrele de execuție, centrele de sortare și stațiile de livrare ale Amazon. Cu peste 140 de camioane care urmează să fie desfășurate în Regatul Unit și peste 50 în Germania, se așteaptă ca vehiculele cu emisii zero să transporte mai mult de 350 de milioane de colete cu emisii de gaze de eșapament zero.

Comanda este precedată de testarea practică a unui prototip aproape de serie al eActros 600 într-unul dintre centrele logistice ale Amazon din Germania.
Karin Rådström, președinte al Consiliului de administrație al Daimler Truck AG, subliniază: „Suntem foarte mulțumiți că Amazon, un pionier în transformarea către motorizări alternative, a ales eActros 600, un model care schimbă regulile în transportul sustenabil.”
Stina Fagerman, Head of Marketing, Sales and Services Mercedes-Benz Trucks, adaugă: „Amazon este un client important pentru noi pe calea către un transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2. Un prototip aproape de serie al eActros 600 a fost deja testat de Amazon, oferind informații valoroase înainte de începerea producției de serie. Prin urmare, suntem foarte încântați de această comandă majoră pentru eActros 600.”



Andreas Marschner, vicepreședinte al Worldwide Operations Sustainability la Amazon, a declarat: „Comanda de peste 200 de eActros 600 subliniază angajamentul nostru de a fi un lider în electrificarea rețelei noastre de transport în Europa. Este cea mai mare comandă de camioane grele electrice realizată de Amazon până în prezent oriunde în lume și este un pas important în timp ce ne străduim să ne îndeplinim angajamentul Climate Pledge de a ajunge la emisii nete de carbon zero în toate operațiunile noastre până în 2040.”

După începerea producției de serie a Mercedes-Benz eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie la uzina Wörth, au avut loc primele livrări către clienți. Până la sfârșitul anului, Mercedes-Benz Trucks va preda clienților din Germania aproximativ 50 de camioane electrice pe baterii pentru transportul pe distanțe lungi. Decisivă pentru livrarea vehiculelor în acest an este finanțarea din partea Ministerului Federal German pentru Afaceri Digitale și Transporturi pentru clienții din Germania. Majoritatea vehiculelor eActros 600 produse în primele luni după începerea producției de serie vor fi trimise inițial sucursalelor și dealerilor ca vehicule demonstrative – așa cum se întâmplă de obicei la lansarea noilor modele de vehicule.
Stina Fagerman, director de marketing, vânzări și servicii Mercedes-Benz Trucks: „Cu autonomia sa de 500 km ca un camion de 40 de tone fără încărcare intermediară, eActros 600 este un adevărat Gamechanger pentru electrificarea transportului pe distanțe lungi. Cu eficiența sa energetică foarte ridicată, eActros 600 va fi, de asemenea, profitabil pentru operatorii de flote. Faptul că predăm acum primele vehicule de serie clienților noștri reprezintă o piatră de hotar foarte specială pentru noi și pentru clienții noștri în transformarea către un transport de marfă durabil. Transportul de camioane pe distanțe lungi reprezintă aproximativ două treimi din emisiile de CO2 ale transportului rutier de mărfuri grele în Europa.”
Subvenție de stat pentru vehiculele utilitare grele cu propulsie alternativă
Pentru achiziționarea modelului eActros 600, livrat în prezent, clienții au beneficiat de politica Ministerului Federal German pentru Afaceri Digitale și Transporturi privind promovarea vehiculelor comerciale ușoare și grele cu sisteme de propulsie alternative, ecologice și infrastructura de alimentare și încărcare asociată (KsNI). Politica de finanțare este coordonată de Organizația națională pentru tehnologia hidrogenului și a pilelor de combustie (NOW GmbH), iar cererile sunt aprobate de Oficiul federal pentru logistică și mobilitate.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit