Uzina Mercedes-Benz Wörth a sărbătorit recent deschiderea noului parc de încărcare pentru camioanele cu propulsie electrică care alimentează uzina cu punerea în funcțiune a șase noi stații de încărcare rapidă pentru camioane în prezența lui Steffen Weiß, primarul orașului Wörth. Împreună cu Andreas Bachhofer, șeful sitului Wörth și al Mercedes-Benz Trucks Production, Steffen Weiß a dat semnalul oficial de începere a parcului de încărcare a camioanelor din incinta fabricii, ilustrat printr-o conexiune simbolică a cablurilor de alimentare.
Construcția parcului de încărcare rapidă la amplasamentul Wörth este o etapă importantă în continuarea electrificării transportului rutier de marfă: Mercedes-Benz Trucks se concentrează, de asemenea, pe camioane electrice în propriul lanț de aprovizionare și își propune să electrifice 100% din traficul de livrare în cea mai mare fabrică de camioane până la sfârșitul anului 2026. De la începutul proiectului, 20% din livrările de materiale de producție comandate direct de Daimler Truck au fost deja electrificate. O parte integrantă a viitorului concept de logistică de intrare al Mercedes-Benz Trucks pentru traficul de livrare fără emisii este, de asemenea, crearea unei infrastructuri de încărcare deținute de uzină la amplasamentul Wörth. Acesta este un alt exemplu al ofertei TruckCharge a mărcii Daimler Truck, care acoperă subiecte precum consultanța, infrastructura și exploatarea legate de e-infrastructura și încărcarea camioanelor electrice.

Înființarea unei infrastructuri interne de încărcare garantează că întreprinderile de transport își pot încărca camioanele în timpul perioadelor de așteptare și descărcare. Opt puncte de încărcare au fost deja instalate și puse în funcțiune în incinta fabricii din Wörth. Această ofertă este acum completată de noul parc de încărcare rapidă cu șase stații de încărcare suplimentare, cu posibilitatea de a adăuga încă două stații de încărcare care să îndeplinească cerințele pentru viitoarele nevoi de încărcare cu megawatt. Noile stații de încărcare rapidă sunt situate în imediata vecinătate a intrării în fabrică, la poarta 2, prin care traficul de livrări intră în fabrica Wörth.
Pe lângă stațiile de încărcare TruckCharge, a fost construită și o nouă stație de transformare cu o putere de 6 MW pentru a furniza energie stațiilor de încărcare rapidă de înaltă performanță. Acesta este conectat la rețeaua centralei prin intermediul unei noi linii de înaltă tensiune de 20.000 de volți.
Din 2022, există deja un parc de încărcare pentru clienți la Centrul de informare al sucursalei (BIC) din Wörth am Rhein, în imediata vecinătate a uzinei. Aici, clienții de e-truck-uri pot testa stații de încărcare și concepte de încărcare de la diferiți producători și pot elabora soluții de încărcare personalizate pentru aplicațiile lor cu experții Mercedes-Benz Trucks prezenți la fața locului.

Modelul eActros 600 de la Mercedes-Benz Trucks a fost votat „Camionul internațional al anului 2025” de către un juriu format din 24 de redactori și jurnaliști seniori din presa de vehicule comerciale, reprezentând 24 dintre cele mai importante reviste de camioane din Europa.
Prestigiosul premiu i-a fost înmânat lui Karin Rådström, CEO al Mercedes-Benz Trucks, în timpul IAA Transportation Press Day din Hanovra, Germania.
Cu 88 de voturi, vehiculul electric cu baterie (BEV) de mare tonaj al producătorului german de camioane a învins concurența acerbă din partea gamei Aero a Volvo Trucks cu motorizări electrice sau convenționale și a tractorului electric Iveco S-eWay.
În conformitate cu regulile International Truck of the Year (IToY), premiul anual este acordat camionului lansat în ultimele 12 luni, care aduce cea mai semnificativă contribuție la eficiența transportului rutier. Jurizarea se bazează pe o serie de criterii esențiale, inclusiv inovația tehnologică, confortul, siguranța, manevrabilitatea, eficiența energetică, amprenta asupra mediului și costul total de proprietate (TCO).
Este pentru a doua oară când un camion electric câștigă premiul International Truck of the Year, care datează din 1977. În plus, cinci dintre cele șapte vehicule de pe lista scurtă IToY din acest an sunt modele electrice cu zero emisii de gaze de eșapament. Acesta este un alt semn că tranziția energetică ia amploare în rândul producătorilor de camioane și atrage interesul operatorilor de transport europeni.
Numeroșii jurnaliști IToY care au participat la turneul de testare european eActros 600 2024, de peste 15.000 km, organizat de Mercedes-Benz Trucks, au lăudat aerodinamica avansată a noii cabine Pro: cu secțiunea sa frontală proeminentă și suprafețele netede și curbate, ProCabin este proiectat să îmbunătățească fluxul de aer cu 9% față de modelul actual.
Jurnaliștii IToY au apreciat performanțele grupului motopropulsor, bazat pe două motoare electrice de 400 kW pe puntea electrică și trei pachete de baterii LFP de 207 kWh fiecare. Acest grup motopropulsor asigură o accelerație lină cu trei programe de conducere diferite într-un mediu de lucru liniștit, fără vibrații.
După cum a constatat juriul International Truck of the Year, cu o capacitate instalată de peste 600 kWh, o combinație standard tractor-semiremorcă de 40 de tone poate atinge o autonomie de peste 500 km fără reîncărcare intermediară.
Rezumând votul juriului, președintele International Truck of the Year, Gianenrico Griffini, a declarat: „Mercedes-Benz Trucks a proiectat eActros 600 ca un camion electric încă de la început. Această decizie a pus pe drum un BEV de ultimă generație, capabil să îndeplinească o gamă largă de misiuni pe distanțe lungi.”
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit