Mercedes-Benz Trucks plănuiește pentru această vară cel mai amplu test de testare din istoria companiei – cu noua sa „navă amiral” electrică eActros 600. Intenția este ca două prototipuri aproape de serie ale camionului electric cu baterii pentru distanțe lungi să călătorească prin peste 20 de țări europene, fiecare dintre ele parcurgând peste 13.000 km cu o greutate totală de tractare de 40 de tone. Prin această întreprindere, Mercedes-Benz Trucks urmărește obiectivul de a dobândi o experiență vastă pe o gamă largă de rute în diferite topografii și zone climatice, cu un ochi pe consumul de energie.
Producătorul intenționează să împărtășească apoi aceste rezultate cu clienții interesați. În al doilea rând, Mercedes-Benz Trucks dorește să folosească acest turneu pentru a demonstra că eActros 600 face posibilă în Europa transportul transnational de marfă pe distanțe lungi, pur electric pe baterii. De exemplu, intenția este de a încărca bateriile exclusiv la stațiile de încărcare publice. Chiar dacă crearea unei infrastructuri publice de încărcare a camioanelor fără cusur este încă imperativă pentru continuarea creșterii pe piață a camioanelor electrice, călătoria denumită “eActros 600 European Testing Tour 2024” este menită să trimită un semnal pozitiv tuturor părților implicate. Capacitatea ridicată a bateriei de peste 600 de kWh și o nouă punte de propulsie electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în cadrul companiei, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară.
Dr. Christof Weber, șeful departamentului global de testare Mercedes-Benz Trucks: “În ultimii ani, am supus diverse prototipuri ale modelului eActros 600 la încercări. Fie în nordul Finlandei, fie în sudul Spaniei, vehiculul a dovedit de mult timp ce poate face. Cu dezvoltarea de serie, suntem acum pe linia de sosire. Turneul european de testare a eActros 600 “eActros 600 European Testing Tour 2024″ ne permite să transmitem un mesaj clar cu câteva luni înainte de lansarea producției de serie: Suntem ferm convinși că cele două prototipuri eActros 600 vor stăpâni extrem de bine acest uriaș exercițiu de forță care implică cel mai amplu test efectuat de Mercedes-Benz Trucks până în prezent.”
Stina Fagerman, șefa departamentului de marketing, vânzări și servicii de la Mercedes-Benz Trucks: “Există un interes foarte mare din partea clienților pentru eActros 600. De la începutul vânzărilor, la sfârșitul anului trecut, am înregistrat deja peste 1.000 de comenzi ferme și am ajuns la o cifră de patru cifre și cu scrisori de intenție Acest lucru este cu atât mai impresionant cu cât vehiculele demonstrative pentru clienți nu vor începe să circule decât în a doua jumătate a anului. Vehiculul a convins deja mulți clienți în avans. Cu “eActros 600 European Testing Tour 2024″, ne concentrăm pe extinderea expertizei noastre în domeniul consumului și al opțiunilor de implementare a e-truck-ului într-o gamă largă de condiții, ceea ce ne permite să oferim clienților noștri servicii de consultanță și mai solide. În plus, intenționăm să informăm factorii de decizie din politică și din sectorul energetic, precum și publicul larg cu privire la posibilitățile oferite de propulsoarele electrice cu baterii în segmentul de transport pe distanțe lungi și, în acest fel, să stimulăm și mai mult impulsul pentru crearea infrastructurii necesare.”
Turneul european de testare eActros 600 este programat să înceapă la Frankfurt/Main pe 11 iunie și este planificat să fie însoțit de activități de comunicare. Neoficial, turneul va începe deja cu o zi înainte la sediul Mercedes-Benz Trucks din Wörth am Rhein și la sediul Daimler Truck AG din Leinfelden-Echterdingen. Mercedes-Benz Trucks plănuiește să prezinte detalii suplimentare, cum ar fi traseul, în legătură cu începerea turului.
Experiența E-tour prin Europa cu eActros 300/400
Deja anul trecut, Mercedes-Benz Trucks a efectuat un turneu de vânzări în întreaga Europă în legătură cu eActros 300/400 pentru transportul de distribuție de mare tonaj. Trei e-truck-uri au parcurs fiecare peste 5.000 km prin Germania, Austria, Italia, Olanda și Belgia. În total, Mercedes-Benz Trucks Sales a organizat 14 evenimente pentru clienți, cu peste 1.500 de invitați și 1.250 de test drive-uri.
Noul camion Actros L poate fi comandat începând din aprilie 2024 și va intra în producție la sfârșitul în decembrie 2024. Cabina Pro, cu design futurist, anunță o nouă eră pentru seria de modele Actros, partea frontală, mai lungă cu 80 mm, și alte elemente aerodinamice, conferind o economie suplimentară de combustibil de până la 3%. Desigur, la eficiența Actros L contribuie și propulsorul OM 471, iar contractele de service precum Mercedes-Benz Trucks Complete, inclusiv Mercedes-Benz Trucks Uptime, pot contribui, de asemenea, la optimizarea costurilor totale de exploatare.
De subliniat că sistemele de siguranță precum Active Brake Assist 6 sau Active Sideguard Assist 2 depășesc cerințele Regulamentului general de siguranță, iar alte inovații – cum ar fi Multimedia Cockpit Interactive 2 cu servicii digitale suplimentare – sunt anunțate pentru primăvara lui 2025.
Actros L ProCabin a fost prezentată pentru prima dată la premiera mondială a modelului eActros 600 electric pe baterii, în octombrie 2023. Toate detaliile vizează creșterea aerodinamicii, de la pre-spoilerul de pe acoperiș, poziționat în fața spoilerului propriu-zis, la panourile deflectoare de pe stâlpul A din jurul geamurilor laterale și de la clapeta mare și plată din partea frontală a cabinei, până la bara de protecție optimizată cu deschideri minime de admisie a aerului pentru răcire ori la noile sale panouri de sub caroserie. Astfel, curentul de aer întâlnește o parte frontală favorabilă din punct de vedere aerodinamic, extinsă cu 80 mm, și continuă să fie ghidat optim în jurul autovehiculului. Deflectoarele laterale extinse au fost concepute ca niște vele, pentru a asigura o tranziție bună între autocamionul cu semiremorcă și remorcă atașată. Utilizarea diferitelor garnituri de etanșare pentru a decupla compartimentul motorului de fluxul de aer exterior completează conceptul aerodinamic.
Actros L este propulsat de cea de-a treia generație a motorului diesel OM 471, de 12,8 l, echipată cu două turbocompresoare noi, ce permite o economie maximă de combustibil de până la patru procente față de generația anterioară. Disponibil alături de propulsoarele OM 470 și OM 473, OM471 este conceput pentru a reduce costul total de proprietate (TCO), fără a face compromisuri în ceea ce privește performanța, dinamica de conducere sau confortul.
Design-ul futurist al cabinei nu vizează doar performanțele aerodinamice și de consum, ci și confortul șoferului. Astfel, toate luminile din interiorul și din jurul autovehiculului sunt cu tehnologie LED, inclusiv farurile opționale Matrix LED, disponibile pentru o performanță maximă de iluminare.
ProCabin este disponibilă în trei variante – Stream, Big sau Giga Space – cu multiple caracteristici de confort, cum ar fi încălzirea optimizată a scaunelor, huse noi premium, paturi cu rafturi și saltea premium înaltă, prize USB-C suplimentare în pereții laterali, un al doilea frigider, priză de 230 de volți etc. Funcțiile extinse ale panourilor de comutare de pe paturi, precum și iluminarea ambientală și lămpile de lectură LED suplimentare cu gât de gâscă sunt, de asemenea, noi.
Caracteristicile de siguranță utilizate la noul Actros L depășesc în mod semnificativ standardele stricte ale Regulamentului General de Siguranță (GSR), care va intra în vigoare din iulie 2024 și care impune o gamă largă de sisteme de asistență pentru șoferi, în vederea creșterii siguranței rutiere. În acest sens, Daimler Truck a dezvoltat o nouă platformă electronică, ce permite o vedere și mai amplă în față și în lateral cu ajutorul așa-numitei fuziuni de senzori, adică fuzionarea datelor radar și ale camerelor video. Platforma electronică oferă o procesare a datelor de 20 de ori mai rapidă, iar totalul de șase senzori instalați – patru radare laterale cu rază scurtă de acțiune în față și în spate, atât în dreapta, cât și în stânga, un radar cu rază lungă de acțiune în față, în centru, și camera multifuncțională din parbriz – pot acoperi acum un unghi de 270 de grade în jurul autovehiculului. Datorită unghiului de vizualizare semnificativ mărit, sistemele de asistență instalate își pot folosi și mai bine punctele forte.
Un exemplu de cât de eficientă este tehnologia de fuziune la 270 de grade și ce înseamnă depășirea prevederilor GSR este deja a șasea generație a sistemului Active Brake Assist (ABA). Cel mai recent asistent de frânare de urgență de la Daimler Truck poate efectua acum o frânare maximă automatizată până la oprirea completă la viteze de până la 60 km/oră, atunci când este idenficitată orice situație de iminentă de coliziune. O altă valoare adăugată a ABA 6 este monitorizarea mai multor benzi de circulație la distanțe de până la 250 m, pentru o detectare și mai bună a pericolelor.
A doua generație a sistemului Active Sideguard Assist (ASGA) monitorizează traficul atât pe partea șoferului, cât și pe cea a pasagerului și, cu ajutorul sistemului său de avertizare în două etape, poate alerta șoferii cu privire la pericolele potențiale, astfel încât intervenția în timp util poate atenua o situație critică din trafic. Zona de avertizare activă se extinde până la 30 m în spatele și 7 m în fața autovehiculului, funcționând la viteze de până la 30 km/oră. În plus, sistemul poate iniția o frânare automată pentru a opri complet vehiculul în zona de avertizare roșie până la propria viteză de viraj de 20 km/oră, în cazul în care șoferii nu răspund la avertizările anterioare. Această funcție depășește cerințele GSR, care stipulează doar că Sideguard Assist trebuie să emită avertisment dacă este necesar. În plus, ASGA 2 dispune de un concept inteligent de avertizare la schimbarea benzii de rulare, bazat pe poziția proprie a autovehiculului în interiorul benzii.
Nu în ultimul rând, noul Front Guard Assist poate fi o caracteristică utilă pentru a preveni accidentele cu pietonii sau bicicliștii care se pot afla direct în fața autocamionului atunci când acesta pornește la drum. Tehnologia de fuziune la 270 de grade acoperă unghiul mort din fața autovehiculului de la 0,8 m până la aproximativ 4 m pe toată lățimea autovehiculului.
Pe lângă sistemele de asistență axate pe siguranța traficului, noul Actros L beneficiază de interacțiunea bine coordonată a unor caracteristici precum Active Drive Assist 3 (ADA) și sistemul inteligent de transmisie și control al vitezei de croazieră Predictive Powertrain Control (PPC). ADA a permis conducerea semiautomată (SAE Level 2) într-un camion de serie încă din 2018 și este acum lansat în cea de-a treia generație. Începând cu iunie 2021, cea de-a doua generație de ADA a fost îmbunătățită cu funcția de oprire de urgență. Acum, ADA 3 îmbunătățește și mai mult asistența pentru șoferi în ceea ce privește ghidarea longitudinală și laterală a autocamionului. Pe de altă parte, PPC-ul prospectiv contribuie la o conducere relaxată, luând în considerare automat topografia, configurația drumului și semnele de circulație pentru un stil de conducere cât mai eficient. Din aprilie 2025, informațiile de traseu din sistemul de navigație vor fi, de asemenea, integrate pentru a permite evitarea frânării, accelerării și schimbărilor de viteză inutile.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit