Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz Trucks a finalizat cu succes testele de vară ale modelului eActros 600 cu baterii electrice pentru transportul de marfă pe distanțe lungi. Timp de aproximativ cinci săptămâni, inginerii de testare au supus camionul electric la temperaturi ridicate de până la 44 de grade Celsius în Andaluzia, în sudul Spaniei. Domeniul de aplicare a testelor a variat de la funcționalitatea sistemului de aer condiționat la temperaturi ridicate, la performanța grupului motopropulsor electric și a gestionării termice a bateriei, până la măsurători în timpul proceselor de încărcare la stațiile de încărcare rapidă.

După finalizarea testelor, un prototip a parcurs, de asemenea, drumul de întoarcere de peste 2.000 km din Granada, via Valencia, Barcelona, Montpellier și Lyon, înapoi la centrul de dezvoltare și testare Mercedes-Benz Trucks din Wörth am Rhein, pe propriile roți. Pe 10 octombrie, eActros 600 își va sărbători premiera mondială. Vehiculul este planificat să fie gata pentru producția de serie în 2024

Dr. Konrad Götz, director adjunct al departamentului de testare globală Mercedes-Benz Trucks: „Am supus eActros 600 la proceduri de testare riguroase încă de anul trecut. După testele de iarnă în Finlanda, la temperaturi scăzute de până la minus 25 de grade Celsius și testele inițiale pe drumurile publice, autocamionul electric a trebuit acum să își demonstreze eficiența la peste 40 de grade Celsius în Spania. EActros 600 a depășit cu ușurință testele dificile. În etapa următoare, așteptăm acum cu nerăbdare să testăm în condiții reale de funcționare cu clienții noștri.”

Despre eActros 600

Un nou limbaj de design pentru cabina șoferului de la eActros 600 rupe cu aspectul familiar al seriei de modele Actros, preia elemente de design de la prototipul concept prezentat la IAA și le continuă cu linii clare și un design aerodinamic. Interiorul este, de asemenea, modernizat.

Trei pachete de baterii oferă modelului eActros 600 o capacitate totală instalată de peste 600 kWh în producția de serie, iar două motoare electrice ca parte a noului e-axle generează o putere continuă de 400 kW, precum și o putere de vârf de peste 600 kW. În plus față de unitatea tractoare, Mercedes-Benz Trucks va produce și variante rigide ale eActros 600 chiar la lansarea pe piață. Acest lucru va oferi clienților numeroase alte posibile cazuri de utilizare în transportul complet electric. Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks proiectează eActros 600 astfel încât vehiculul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de durabilitate ca și un Actros convențional greu comparabil pentru distanțe lungi. Aceasta înseamnă 1,2 milioane km pe șosea pe o perioadă de 10 ani.

Bateriile utilizate în eActros 600 utilizează tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fer (LFP). Acestea se caracterizează, în primul rând, printr-o durată de viață lungă și mai multă energie utilizabilă. Dezvoltatorii de la Mercedes-Benz Trucks urmăresc ca bateriile modelului de serie eActros 600 să poată fi încărcate de la 20 la 80% în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ un megawatt. Nucleul conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi cu baterii electrice este de a oferi clienților o soluție holistică constând în tehnologia vehiculelor, consultanță, infrastructură de încărcare și servicii. eActros 600 este planificat pentru a fi alegerea potrivită pentru clienți în ceea ce privește rentabilitatea, durabilitatea și fiabilitatea.

Daimler Truck și-a prezentat de curând rezultatele financiare pentru primul semestru din 2023 și a anunțat creșteri ale vânzărilor pe toate segmentele de vehicule, până la 131.888 de unități în trimestrul al doilea al anului, față de 120.961 în perioada similară din 2022, deci cu 9% mai mari. Veniturile au crescut și ele semnificativ în T2 2023, de la 12,1 la 13,9 miliarde de euro, susținute de vânzările mai mari, de prețul net bun și de optimizarea activității post-vânzare. Și la fel și EBIT ajustat, de la 1.010 la 1.428 de milioane de euro, deci cu 41%, și profitul net, de la 946 la 1.004 milioane de euro.

Așadar, așa cum subliniază Jochen Goetz, CFO Daimler Truck, este vorba de performanțe care au depășit așteptările pieței, cu atât mai mult cu cât compania a obținut, pentru prima dată, o rentabilitate ajustată record a vânzărilor din sectorul industrial, de peste 10%, ca urmare a angajamentului său de a-și crește profitabilitatea.

De aceea Daimler Truck poate afirma că și-a continuat creșterea durabilă și profitabilitatea, iar CEO-ul său, Martin Daum, a declarat că, în aceste condiții, au fost modificate în plus previziunile pentru 2023, care ar urma să fie un nou an record, au fost reconfirmate ambițiile pentru 2025 și a fost anunțat un plan de profitabilitate și mai ambițios pentru 2030.

Principalele evenimente din 2023 au fost semnarea, de către Daimler Truck și Toyota Motor Corporation, a unui memorandum privind intenția de a combina activitatea Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation și Hino Motors, restructurarea Mercedes-Benz Trucks în Brazilia, unde numărul de locații va fi redus de la trei la două, creșterea vânzărilor și producției datorită îmbunătățirii lanțurilor de aprovizionare, prezentarea camioanelor electrice RIZON și Freightliner eM2 pentru piața din SUA și premiera mondială, la Global Public Transport Summit 2023, a Mercedes-Benz eCitaro cu pilă de combustie și cu autonomie sporită. Activitatea Daimler Truck se va axa pe șase piloni principali: creșterea profitabilității prin implementarea unor măsuri interne de creștere a rezilienței, îmbunătățirea serviciilor, care să le aducă și clienților valoare adăugată mai mare, apariția de platforme globale pentru vehiculele cu combustie internă și pentru cele cu emisii zero, creșterea profitabilității pe segmentul greu, oferirea de camioane autonome și transformarea sustenabilă conform ESG.