Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acum zece ani, Clasa V, cu combinația sa de interior spațios și design elegant, a deschis un nou segment pentru Mercedes-Benz: segmentul monovolumelor de lux. În plus, Clasa V a devenit baza propriului portofoliu de camper și vehicule recreaționale ale companiei, care, de atunci, au devenit atât funcționale, cât și elegante. Pentru a marca aniversarea de 10 ani, a fost lansat un nou model. Actualul Clasa V ridică standardele de confort și stil la un nivel superior. Lansarea pe piață la începutul anului 2024 a fost urmată rapid de actualizarea modelului camper Clasa V Marco Polo. Acum, pe măsură ce anul aniversar se apropie de final, Mercedes-Benz completează portofoliul prin lansarea noului autovehicul recreațional Clasa V Marco Polo HORIZON. Acest all-rounder de lux va fi disponibil în curând pentru comandă.

„Noul Clasa V Marco Polo HORIZON completează portofoliul Clasei V, permițându-ne să răspundem nevoilor unui număr și mai mare de clienți. Ca monovolum de lux, cu până la opt locuri sau scaune de lux individuale, Clasa V este deosebit de atractiv pentru familii și VIP-uri. Ca model complet echipat, Clasa V Marco Polo camper este ideal pentru călătorii. Iar ca autovehicul recreațional, Clasa V Marco Polo HORIZON, cu un pat amplasat sub plafon, banchetă rabatabilă și scaune față pivotante, este acum și alegerea perfectă pentru pasionații de timp liber. Pe lângă ridicarea confortului și stilului la noi niveluri, am adăugat și dotări standard îmbunătățite.” – Klaus Rehkugler, Director de Vânzări și Marketing al Mercedes-Benz Vans.

Autovehiculul premium pentru timpul liber – noul Clasa V Marco Polo HORIZON

Noul Clasa V Marco Polo HORIZON completează familia Clasa V și va fi disponibil în curând pentru comandă, începând de la  63.926 euro (fără TVA), respectiv de la 76.071 euro (cu TVA inclus). Acesta oferă aproape toate inovațiile Clasei V, consolidând astfel identitatea de înaltă calitate a noului Clasa V Marco Polo HORIZON.

Mercedes-Benz a introdus o serie de actualizări notabile pentru a îmbunătăți designul și tehnologia noilor sale autovehicule.

Partea frontală se remarcă printr-o grilă a radiatorului impunătoare și o bară de protecție reproiectată, care adaugă un plus de eleganță și dinamism. În funcție de pachetul de echipare, grila poate fi încadrată de o bandă LED iluminată. Farurile adaptive MULTIBEAM LED contribuie la un design modern și la o iluminare eficientă. Spatele autovehiculului impresionează prin noile lumini LED reproiectate, o bandă cromată cu inscripția Mercedes-Benz și geamul spate ce se deschide separat. Paleta de culori și noile modele de jante completează aspectul sofisticat.

Cockpitul include două ecrane widescreen de 12,3 inch care oferă o experiență digitală avansată. Designul modern este accentuat de un volan și guri de ventilație noi, iar consola centrală include opțiunea de încărcare wireless pentru smartphone-uri.

Funcții precum KEYLESS Start și volanul încălzit sporesc confortul. Iluminarea ambientală oferă acum până la 64 de culori, creând o atmosferă rafinată. Sistemul multimedia MBUX beneficiază de îmbunătățiri care includ funcția ENERGIZING Comfort și o gamă largă de opțiuni digitale disponibile prin contul Mercedes-Benz.

Noile sisteme de siguranță și asistență includ funcții suplimentare care îmbunătățesc siguranța și confortul, crescând astfel atractivitatea generală a modelului.

Noul autovehicul recreațional oferă funcționalitate maximă, cu până la șapte locuri și cinci spații de dormit. Acesta este ideal pentru o excursie de weekend cu scop recreațional. În dotarea standard sunt incluse o banchetă cu trei locuri, care se transformă într-un pat (1,93 x 1,35 m) și un pat amplasat sub plafonul mobil (2,05 x 1,13 m). Două sertare situate sub banchetă oferă spațiu generos pentru depozitare. Ușile glisante pe ambele părți (o premieră în dotarea standard) facilitează accesul și încărcarea echipamentelor pentru timp liber și sport. De asemenea, sunt incluse în echiparea standard cele două scaune față pivotante. O masă pliantă, opțională, în partea din spate permite momente de relaxare și socializare. Alte opțiuni disponibile includ o conexiune externă la curent electric și un încălzitor auxiliar.

Pentru a satisface nevoile individuale, sunt disponibile șase pachete de dotări – de la AMG Line sau Night Package până la Premium Plus Package, care include extraopțiuni precum tapițerie din piele neagră pentru scaune, control automat al climatizării pe patru zone THERMOTRONIC, informații despre trafic în timp real și Parking Package cu cameră la 360°.

Noul Clasa V Marco Polo HORIZON nu își arată punctele forte doar în timpul activităților de agrement.

Cu un concept compact al dimensiunilor și o înălțime de mai puțin de doi metri, este un companion ideal pentru viața de zi cu zi, fie că mergi la serviciu sau la cumpărăturile săptămânale. Acest autovehicul – la fel ca modelele Clasa V și Clasa V Marco Polo – se potrivește în toate garajele standard și parcările supraetajate. Este echipat cu motorul diesel eficient și puternic OM654 – cu tracțiune spate, în dotarea standard, sau tracțiune integrală, opțional.

Dintre cele 16.470 de autovehicule de până la 3,5 t, 15.959 sunt autoutilitare, față de 13.487 în 2023. Lider de piață este Renault, cu 3.984 de unități, față de 3.731 în perioada similară a anului anterior, urmat de Ford (3.631, față de 2.961), Iveco (1.747/1.402), Fiat (1.307/902), Mercedes-Benz (1.234/1.042) și Volkswagen, cu 1.196 de unități în primele 11 luni din 2024 și 974 în perioada similară din 2023.

Peste 100 de unități noi au avut Toyota (998 în 2024 și 829 în 2023), Peugeot (491/565), Citroën (396/276), Ssangyong (176/93), Isuzu (166/119), Suzuki (161/91), Opel (143/225) și Dacia (104/174).

Peste 10 unități au MAN (65, față de 32 în primele 11 luni din 2023), Maxus (56), Piaggio (29), Cenntro (16) și Ineos și Up (câte 10). Ram are 8 autoutilitare de până la 3,5 t, Fuso și Jep câte 7, Jac 5, DFSK și Dodge câte 4, GMC 2 și Chevrolet și Paragan câte 1.

Pe segmentul autoșasiurilor de până la 3,5 t, unde au fost 353 de unități, mult mai puține decât cele 556 din 2023, conduce tot Renault, cu 41 de unități în 2024, mult mai puține decât cele 183 din 2023, urmat de XGO (38 în 2024 și 26 în 2023), Ford (31/73), Peugeot (25/6), McLouis (16/4), Capron și Socage (câte 15, față de 14, respectiv 10 în 2023), Iveco (14/46), Mercedes-Benz (13/18) și MAN, Oil&Steel și Volkswagen câte 12, față de 2, 11, respectiv 17 în 2023.

Mai puțin de 10 unități au avut în 2024 Benimar și Roller Team (câte 9), Dethleffs și Rimor (câte 7), Mobilvetta, Nobel Art și Veicoli Blindati (câte 6), Autostar și Giottline (câte 5), Hymer și Movex (câte 4), Citroën, LMC, Piaggio și Weinsberg (câte 3), Adria, Challenger, Eura Mobil, Fiat, Forster, GSR, Isuzu și Laika (fiecare câte 2) și Ahorn, CO.ME.T, Integra, Fuso, Nissan, P.LA, Pilote, Possl, Qstomize, Robeta, Sun Living, Toyota și Westfalia (câte 1).

Din categoria autovehiculelor de 3,5-6 t s-au înmatriculat 158 de unități, dintre care 117 autoutilitare și 41 de autoșasiuri, față de 150 (111+39) din 2023. Dintre autoutilitare, cele mai multe 73, sunt Iveco (24 cu temperatură controlată, 17 prelate, 12 pentru transport de vehicule, 9 basculante, 9 furgoane și 2 cu obloane rabatabile), în condițiile în care în 2023 producătorul italian avusese 63. Îl urmează Mercedes-Benz, cu 11 (4 cu temperatură controlată, 3 basculante, 1 prelată, 1 pentru transport de vehicule, 1 cu obloane rabatabile și 1 furgon), față de 18, Ford, cu 10 (4 cu temperatură controlată, 3 prelate, 2 furgoane și 1 basculantă), față de 2, Renault, cu 9 (4 basculante, 3 cu temperatură controlată, 1 prelată și 1 suprastructură deschisă), față de 11, Volkswagen, cu 8 (3 furgoane, 3 pentru transport de vehicule, 1 cu temperatură controlată și 1 pentru transport de butelii), față de 5, MAN (3 cu temperatură controlată și 1 basculantă, față de 3 unități în 2023) și Fuso (1 furgon și 1 basculantă).

Categoria autoșasiurilor de 3,5-6 t are doi lideri, Iveco (11 platforme de lucru aeriene și 1 autorulantă) și Mercedes-Benz (8 ambulanțe, 3 blindate și 1 pentru alte activități), care au avut anul trecut 15, respectiv 12 unități. Îi urmează Volkswagen (5 ambulanțe, 1 autorulotă și 1 pentru alte activități), Hymer (3 autorulote), Dethleffs (2 autorulote) și Adria, Carthago, Knaus, Niesmann Bischoff, Pilote și Roller Team (câte 1 șasiu de 3,5-6 t)

466 de vehicule electrice de 3,5 t înmatriculate în 2024

Din categoria vehiculelor noi care funcționează cu alți combustibili decât motorina și benzina, în primele 11 luni din 2024 au fost înmatriculate 5 Ford și 2 Fuso de 3,5-6 t electrice, 33 Piaggio și 10 UP de 3,5 t pe benzină și GPL, 30 Ford, 1 Ram și 1 Toyota de 3,5 t hibride și numeroase autovehicule de 3,5 t electrice: 109 Ford, 82 Citroën, 71 Mercedes-Benz, 56 Maxus, 42 Renault, 25 Toyota, 21 Volkswagen, 20 Peugeot, 18 Fiat, 16 Cenntro, 4 DFSK și 2 Iveco.