Mercedes-Benz Vans dezvăluie noul Concept EQT în cadrul unui eveniment dedicat care va avea loc luni, 10 mai 2021, 11.00, ora locală, pe platforma online Mercedes me. Conceptul EQT este precursorul noii Clase T, din segmentul autoutilitare de dimensiuni mici. În conformitate cu strategia „Electric first”, varianta electrică va marca începutul unei noi generații. Un clip video cu legendarul skateboarder profesionist Tony Hawk, va fi online pe mai multe canale de social media în același timp, și va oferi o perspectivă surprinzătoare asupra viitorului model destinat familiilor și pasionaților de activități în aer liber. Mai mult, Gorden Wagener, Chief Design Officer Daimler Group, și Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans, vor prezenta cele mai importante aspecte ale conceptului EQT – oferind și o perspectivă asupra viitorului electric în segmentul autovehiculelor comerciale ușoare de mici dimensiuni.
Fiind aproape de a intra în producție, conceptul EQT oferă o perspectivă clară asupra versiunii electrice pentru noua Clasa T. Prin autoutilitara urbană complet nou dezvoltată, Mercedes-Benz Vans transferă formula de succes a modelului Clasa V, destinată transportului de pasageri, către un format compact și aduce un nou nivel de calitate segmentului de autovehicule comerciale ușoare de mici dimensiuni. Conceptul EQT îmbină interiorul spațios, variabil, cu un design atractiv și cu standardele înalte de confort, conectivitate, valoare și siguranță, caracteristice Mercedes-Benz.
Emoția și inteligența sunt elementele cheie ale filozofiei de design Sensual Purity. Astfel, folosind această ambivalență, noul concept EQT proiectează un nou design holistic în segmentul autoutilitarelor mici. Cu acest monovolum premium, Mercedes-Benz Vans își extinde portofoliul pentru clienții privați, oferind un model atractiv care va permite familiilor și persoanelor active să descopere universul Mercedes.
Conducerea și reprezentanții angajaților Mercedes-Benz au încheiat un acord pentru a construi noua generație de furgonetă eSprinter, care se bazează pe noua platformă electrică, în trei locații: North Charleston (Carolina de Sud, SUA), Düsseldorf și Ludwigsfelde în Germania. Pe baza unei noi platforme anunțate la sfârșitul anului 2020, următoarea generație a eSprinter vizează noi segmente de clienți și piețe, inclusiv SUA și Canada. Mercedes-Benz investește în jur de 350 de milioane de euro în următoarea generație eSprinter. Măsurile de conversie necesare în uzine și recalificare sunt în prezent în pregătire.
“Viitorul mobilității este electric în sectorul transporturilor, în special în segmentul de livrare. Ponderea vehiculelor electrice cu baterii în totalul peoduselor noastre este în continuă creștere. Ne-am aliniat în mod constant strategia și subliniem cu pilonul nostru strategic “Lead in Electric Drive” obiectivul nostru de lider în domeniul mobilității electrice în sectorul autoutilitarelor”, spune Marcus Breitschwerdt, șeful Mercedes-Benz Vans. “Cu noua noastră platformă electrică, ne extindem semnificativ oferta pentru gama comercială. Cu producția următoarei generații de eSprinter în SUA și Germania, asigurăm producția orientată spre piață. În total, investim 350 de milioane de euro pentru următoarea generație a eSprinter.”
„Pentru ajustarea producției, vom investi aproximativ 50 de milioane de euro în fiecare dintre cele trei fabrici. Vom începe producția eSprinter succesiv din a doua jumătate a anului 2023.”
Producția durabilă este un alt pas important pe drumul către neutralitatea emisiilor de CO2. Încă din 2022, propriile fabrici de autoturisme și autoutilitare Mercedes-Benz vor produce modele cu CO2 neutru în întreaga lume, în conformitate cu obiectivele Ambition 2039. Mercedes-Benz va căuta să evite sau să reducă emisiile generate de producția vehiculelor sau de aprovizionarea cu energie utilizată de către fabrici.
Actuala generație a eSprinter este deja construită în Düsseldorf împreună cu modele Sprinter cu acționare convențională. Principiul fabricării ambelor variante de sistem de propulsie va fi implementat și la uzinele din Charleston și Ludwigsfelde. În acest fel, va fi posibil să răspundem foarte precis la necesitățile pieței respective în viitor. Pe lângă varianta disponibilă anterior ca furgon, următoarea generație a eSprinter va fi produsă și ca autoșasiu și va servi astfel ca vehicul de bază pentru ambulanțe, rulote sau transportoare frigorifice.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit