În condiţiile în care piaţa de camioane a scăzut cu 38% în primele nouă luni, comparativ cu 2019, pentru MHS Truck&Bus contracţia a fost de numai 25%, ajutată fiind de vânzările de camioane pentru construcţii. „Ponderea camioanelor pentru construcţii aproape s-a dublat în 2020, faţă de 2019, reducând cota de piaţă a autotractoarelor de la 85%, la 58%“, a spus Claudia Iordache, CEO MHS Truck&Bus, în cadrul videoconferinței ZF Transport, Logistics & Automotive Summit 2020, punctând că în pandemie compania a continuat să investească, deschizând cel de-al nouălea service din reţea, la Oradea. „Cifra de afaceri pe service a crescut până acum cu 10%. De asemenea, am vândut mai multe unităţi rulate pentru transport internaţional. Din 2019, transportatorii au început să amâne achiziţia de camioane noi, iar situaţia a fost prelungită odată cu declanşarea pandemiei, însă pe sfârşit de an avem discuţii cu clienţii mari pentru înnoirea flotelor.“
Per total, estimările arată că anul se va închide cu o piaţă totală de 5.250 de camioane vândute, iar segmentul cu cea mai mare scădere va fi cel al autotractoarelor, pe de o parte din cauza reglementărilor Pachetului Mobilitate, iar pe de alta din lipsa şoferilor profesionişti. „Piaţa transportatorilor se va limpezi, astfel că vor rămâne doar cei puternici. În 2021 va continua cererea de camioane rigide şi ne aşteptăm ca piaţa totală de camioane să crească cu 14%, adică tindem spre 5.900-6.000 de unităţi, în total“, a punctat Claudia Iordache, subliniind că investiţiile şi infrastructura, care au susţinut anul acesta cererea de vehicule specializate, vor contribui şi la creşterea preconizată în 2021. „Clienţii se pregătesc pentru creşterea economică de anul viitor, chiar dacă nu sunt convinşi de ea. Toată lumea e în expectativă, însă faptul că avem primari noi s-ar putea regăsi în noi proiecte de infrastructură. Pe de altă parte, avem şi clienţi care încă nu reuşesc să-şi încaseze banii de la instituţiile statului.“
Anul acesta MHS Truck&Bus Group va inaugura al 9-lea service propriu, in Oradea, care va dispune de patru linii de lucru si una de ITP.
In atelierele companiei intra zilnic circa 2.400 de camioane, pentru diverse lucrari, iar cifra de afaceri din activitatea after sales a fost cu 10% mai mare in 2019 decat in 2018, crestere care ar urma sa apara si in 2020, conform estimarilor Claudiei Iordache, Managing Director MHS.
Stocul de piese de schimb are o valoare de trei milioane de euro si presupune o disponibilitate de 75% – „trebuie sa raspunzi rapid cererii clientului“ – iar 95% dintre componente sunt originale MAN.
In cele opt centre proprii ale companiei, care au o suprafata totala de aproximativ 10.000 mp si 80 de posturi de lucru, isi desfasoara activitatea 130 de lucratori (personal direct productiv) si 80 de angajati TESA (ingineri si consilieri de service, personal din depozitul de piese de schimb). Fiecare atelier are service mobil, in 2019 fiind achizitionate pentru acest serviciu vanuri MAN TGE noi, disponibile 24/7, avand fiecare la bord o echipa mixta formata dintr-un mecanic si un electrician.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit