Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dupa lansarea noii game de anvelope care a avut loc la IAA Hanovra, Michelin a considerat ca performantele acestora vor fi mai evidente in ochii jurnalistilor daca ei vor vedea „pe viu“ comportamentul in diferite conditii de testare. Pentru asta, la inceputul lui octombrie, centrul de tehnologie din Ladoux si-a deschis portile pentru jurnalisti din toata Europa, iar cei prezenti au putut observat metode de testare a anvelopelor si diferenta de performanta intre anvelopele producatorului francez si alte marci.


Centrul de Tehnologie Michelin din Ladoux (Franta) se intinde pe 450 ha. Aici sunt 19 circuite care au o lungime totala de 41 km, unde se fac testari in materie de comportament pe drum ud, manevrabilitate, emisii de zgomot si confort. Aceste piste simuleaza diferite tipuri si conditii de drum, autostrada, drum regional, drum cu denivelari, suprafata uscata sau umeda etc.
Aici am asistat la un test de franare pe suprafata uda si alunecoasa realizat cu doua camioane rigide identice. Unul era echipat cu anvelope de dimensiunea 315/80R 22,5, X MultiWay 3D, partial uzate, iar celalalt, cu anvelope ale unui competitor important. Camionul trebuia sa atinga viteza de 41 km/ora, dupa care sa franeze brusc. In urma testarii s-a observat ca vehiculul cu anvelope Michelin s-a oprit dupa 45 m, iar celalalt, echipat cu anvelope de alta marca, s-a oprit dupa 55 m.
Conform specialistilor Michelin, aceasta performanta a fost posibila datorita profilului cu lamele Delta, picatura de ploaie si dublu val, dar si a inovatiei Tower Pump, care permite absorbirea apei de pe suprafata carosabila, crescand astfel aderenta.
Un alt test a vizat demonstrarea performantelor anvelopei Michelin X Line Energy privind aderenta pe carosabil umed atunci cand aceasta este uzata in proportie de doua treimi. Testul s-a desfasurat cu anvelope 385/55 R 22.5 pe un traseu circular cu o lungime de 110 m, adica lungimea unei bretele la o autostrada. Vorbim de o suprafata asfaltata, acoperita cu un strat de apa de 2 mm, asa cum se intampla cand ploua puternic. Unul dintre camioane avea semiremorca Krone si era echipat cu anvelopele Michelin, iar celalalt cu semiremorca Fruehauf si anvelope ale unui competitor. Camioanele erau incarcate cu 21 t, greutate distribuita pe cele trei osii din spate.
Rezultatul a fost ca semiremorca echipata cu anvelope Michelin X Line Energy a inceput sa derapeze la o viteza cu 6 km/ora mai mare decat remorca echipata cu anvelope concurente.
S-au folosit anvelope uzate in proportie de doua treimi, cu o adancime a benzii de rulare de 6 mm, ceea ce corespunde unei distante parcurse de zeci de mii de kilometri (sau chiar mai mult de 100.000 km, in conditii optime).