Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Înmatriculările de vehicule comerciale ușoare plus minibusurile au înregistrat în iulie 2024 o creștere spectaculoasă, de 45% comparativ cu iulie 2023, din care doar utilitarele de marfă au avut o creștere de 49,7%, potrivit unei statistici realizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Primul loc în topul utilitarelor de marfă este ocupat de Renault, care, cu 387 de unități înmatriculate, și-a adjudecat o cotă de piață de 23%. Poziția a doua a revenit Ford, cu 292 unități (cotă de piață de 17%), urmat de Iveco, cu 291 vehicule (16%), Mercedes-Benz, cu 213 (12%) și Volkswagen, cu 140 (8%). Separat, au mai fost înmatriculate 426 de vehicule din mărci. În total, luna trecută au fost înmatriculate 1.759 de vehicule comerciale de marfă.

Într-un top al celor mai căutate modele conduce Iveco Daily (cu 290 de unități și o cotă de piață de 16%), urmat de Renault Master (210 unități, 12%), Renault Express (152 unități, 9%), Mercedes-Benz (141 unități, 8%) și Toyota Hilux (126 unități, 7%).

Camioanele și autobuzele s-au situat, de asemenea, pe o linie ascendentă, înregistrând în iulie 2024 înmatriculări cu 5,9% peste nivelul din iulie 2023 – din care autovehicule comerciale grele (peste 3,5 t plus autotractoarele) fără autobuze au înregistrat o creștere de 10%, iar comercialele grele peste 16 t plus autotractoarele au fost pe plus cu 13%.

Volvo Trucks conduce în Top 5 mărci de camioane, potrivit APIA, cu 131 de unități înmatriculate în iulie 2024 și o cotă de piață de 19%. Poziția este împărțită de DAF și Mercedes-Benz, fiecare cu câte 129 de vehicule și cotă de 18%. Urmează MAN (91 de vehicule, 13% cotă) și Renault Trucks (74 de unități, 11% cotă). Alte 150 de vehicule înmatriculate aparțin altor mărci, totalul lunii trecute ridicându-se la 704 unități.

Înmatriculările de autoturisme noi, în scădere

Înmatriculările de autoturisme noi s-au ridicat în iulie 2024 la 12.898 de unități, cu 4,4% sub nivelul din luna similară a anului trecut, se arată în statistica APIA. Primul loc a fost ocupat de Dacia, cu 3.617 unități și cotă de piață de 28%, urmată de Toyota (1.183 unități, 9%), Hyundai (1.078 vehicule, 8%), Volkswagen (832 vehicule, 7%) și Renault (688 unități, 5%). Restul de 5.500 de vehicule înmatriculate aparțin altor mărci.

În Top 5 modele, primele trei poziții sunt ocupate de Dacia: Logan (1.292 unități), Duster (1.132) și Sandero (656). Urmează Toyota Corolla Cross (497) și Dacia Jogger (469).

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate în iulie 2024, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină au înregistrat o creștere de 4% față de perioada similară din 2023, ajungând astfel la o pondere de 66% din total. Autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel au fost în scădere cu 14,8%, deținând o cotă de piață de 9,5%.

De remarcat că autoturismele electrificate (100% electrice, hibride plug-in și full hybrid) au înregistrat o scădere de 17%,  realizând o cotă de piață de 24,7%, din care autoturismele pur electrice au avut o scădere de 68% (4,9% cotă de piață). În iulie 2024, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost Tesla Model 3, Dacia Spring și Hyundai Kona. Topul modelelor plug-in hybrid este condus de Toyota RAV4, Kia Ceed și Furd Kuga, iar, dintre modelele full hybrid, cele mai solicitate au fost, în ordine, Toyots Corolla, Toyota RAV4 și Dacia Duster.

Cea de-a zecea ediție a Busworld Turcia, desfășurată la Istanbul Fuar Merkezi în perioada 29-31 mai 2024, s-a încheiat cu succes, fiind cea mai mare expoziție de autobuze și de autocare din această țară. Cele două hale au fost umplute până la refuz, 159 de expozanți din 16 țări alegând Busworld pentru a-și prezenta cele mai noi produse și soluții. Foarte important, numărul record de vizitatori s-a ridicat la 12.366 de persoane, inclusiv 1.881 de participanți internaționali din 96 de țări. Expoziția a acoperit o suprafață de 9.975 mp, prezentând 56 de autobuze și autocare de la producători importanți, precum și o varietate de mini și midi autobuze și numeroși furnizori de componente, accesorii și servicii.

Turcia este renumită pentru competențele industriei de profil în proiectarea și producția de microbuze, iar acest lucru a fost prezentat în mod proeminent la Busworld, printre expozanți numărându-se AYB, Aktepe, Başer Otomotiv, Bur-Can, Emir VIP, Erduman, Mercus-Bus, Öncü Luxury Car Design, Palmiye Design, Stylebus-Gürsözler, Yüksel și Uğur Karoser.

Aceștia au completat oferta marilor producători internaționali, cum ar fi Anadolu Isuzu, Iveco Bus, Karsan, Otokar, Bozankaya sau Habaș, care s-au concentrat în special pe gama de autobuze cu zero emisii.

Evenimentul a reunit și o selecție impresionantă de furnizori de componente, accesorii și servicii, printre care s-a numărat și ZF, liderul incontestabil al pieței, care a prezentat tehnologii inovatoare de top, precum conducerea automată, siguranța interactivă, controlul mișcării și electromobilitatea, toate vizând decarbonizarea transportului.

Vincent Dewaele, Director General al Busworld International, a comentat: „Suntem încântați de succesul copleșitor al Busworld Turcia 2024. Prezența record și nivelul ridicat de participare internațională subliniază importanța evenimentului în industria globală de autobuze și autocare. Suntem nerăbdători să continuăm pe mai departe colaborarea cu partenerul local HKF Trade Fairs și vă așteptăm pe toți în 2026.“ Următoarea ediție Busworld Turcia este programată să aibă loc în același loc, Istanbul Fuar Merkezi, în perioada 17-19 iunie 2026, și promite să continue tradiția de excelență și inovație.