Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Începând cu 1 octombrie, Milano va implementa o interdicție privind circulația camioanelor fără senzori și oglinzi retrovizoare pentru unghiul mort în Zona B a orașului.

Această măsură a fost adoptată ca răspuns la solicitările cetățenilor și ca urmare a unui număr semnificativ de accidente fatale în care bicicliști și motocicliști au fost implicați. Scopul principal al acestei interdicții este creșterea siguranței și reducerea riscului de accidente în Milano.

Interdicția a fost votată de Consiliul Local din Milano și se vor aplica vehiculelor cu o greutate de peste 12 tone care nu au deja un sistem de siguranță pentru unghiul mort, adică un sistem care detectează prezența pietonilor, cicliștilor sau motocicliștilor în punctele oarbe (zonele în care un șofer nu le poate vedea în oglinzi).

Camioanele fără aceste dispozitive vor putea circula doar în intervalul orar 7:30-21:30 în zilele de lucru. Existând o excepție pentru companiile care pot demonstra că au făcut o comandă pentru astfel de dispozitive, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2024.

Totuși, este important de menționat că aceste vehicule M3 și N3 vor putea circula în continuare dacă sunt echipate cu senzori pentru unghiul mort (fiind necesară și o etichetă amplasată pe partea din spate a vehiculului, care semnalizează pericolul).

A doua parte a interdicțiilor va fi introdusă în octombrie 2024 și se va aplica vehiculelor din categoria M2 (microbuze destinate transportului de persoane, cu mai mult de opt locuri, în plus față de scaunul șoferului, și o masă care nu depășește 5 tone) și vehiculelor din categoria N2 (vehicule de transport de mărfuri, cu o masă maximă între 3,5 tone și 12 tone). Aceste vehicule nu vor mai avea voie să intre în zonă fără senzor pentru unghiul mort.

O altă schimbare aprobată în proiect se referă la costul de acces în Zona C, care este zona cu trafic limitat din centrul istoric al orașului Milano.

Începând cu 30 octombrie 2023, intrarea în Zona C va costa 7,5 euro pentru o perioadă de 5 ore, iar pentru rezidenți, începând cu a 41-a intrare, costul va fi de 3 euro.

În ceea ce privește parcarea, se va permite un timp maxim de două ore în Cercul Zidurilor. Parcarea va rămâne cu plată, dar între orele 8 și 19, se va permite parcarea timp de maxim două ore consecutive. Această măsură are scopul de a descuraja staționarea prelungită a mașinilor și de a încuraja rotația locurilor de parcare.

GAC, un producător auto chinez, a dezvăluit conceptul Van Life, al doilea din seria „Car Culture Series”, în cadrul Săptămânii Designului de la Milano 2023.

Van Life este un autovehicul de teren, autonom și cu emisii zero, conceput pentru călătorii pe distanțe lungi, ca o alternativă ecologică la călătoriile cu avionul.

Designul futurist al furgonetei, cu proporții simetrice de tip „one-box”, clapete retractabile pe roți și LED-uri pe toată lățimea la ambele capete, îi conferă un aspect extraterestru. În plus, sistemul autonom al vehiculului utilizează poziția stelelor de pe cer pentru navigație.

Reprezentanții francezi ai Milan Advanced Design Centre, Stephane Janin și Yann Jarsalle, ambii cu experiență în cadrul Alianței Renault Nissan, au colaborat la dezvoltarea exteriorului și a interiorului său. În viziunea GAC, roțile foarte speciale se adaptează la suprafețe diferite și amintesc parțial de transformările roboților japonezi OZN, precum Goldrake, al cărui designer Gosaku Ota a decedat la începutul acestui an. Van Life este, bineînțeles, și prietenos cu mediul înconjurător. Nu numai pentru că alimentarea cu energie este cu emisii zero, ci și pentru că materialele sunt durabile, adică reciclate și de lungă durată. Multe dintre componentele ușoare ale vehiculului sunt realizate din plastic, aluminiu și fibră de carbon. Interiorul furgonetei dispune de două locuri și un spațiu mare în spate, care poate fi transformat fără efort într-o zonă de dormit. „Cadrul orbital” care înconjoară cabina permite flexibilitatea de a monta sau agăța o varietate de elemente, cum ar fi smartphone-uri, tăvi de masă, compartimente de depozitare, genți și chiar un hamac. În partea din spate, este vizibil un hayon mare. Atunci când vehiculul este staționat, mesele și sertarele pot fi scoase din podea în aer liber pentru a spori dimensiunea vehiculului Van Life, cu pașaport chinezesc, dar și cu identitate europeană.